DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura DETERMINACIÓ DE VARIABLES D`INVESTIGACIÓ I APLICACIÓ DE INSTRUMENTS Codi 115011114
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
Adreça electrònica
Professors/es
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura s'impartirà durant el mes de març.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC4 Conèixer els passos bàsics per a dissenyar i desenvolupar el materials formatius i multimèdia.
  AC5 Conèixer els passos bàsics per a dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics de formació.
  Professionalitzador
  AP5 Dissenyar escenaris d'aprenentatge i entorns tecnològics.
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
  BC13 Aprendre a aprendre
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Seleccionar la metodología de investigación hipótesis de partida AC4
AC5
AP5
BC3
BC13
CC1
CC2
2. Elegir las técnicas , instrumentos y herramientas datos más apropiados en cada investigación AC4
AC5
AP5
BC3
BC12
CC1
CC2
3. Asegurar la calidad en cualquier proceso de investigación AC4
AC5
AP5
BC3
BC12
CC1
CC2

Continguts
Tema Subtema
1. Hipótesis y determinación de variables
2. Elección de la metodología y de instrumentos de investigación
3. Fiabilidad y validez de los instrumentos cuantitativos
4. Coherencia de los instrumentos cualitativos
5. Tratamiento de datos y aplicación y estadígrafos
6. Presentación de resultados y conclusiones

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Resolució de problemes, exercicis
0 6 6
Sessió Magistral
6 25.5 31.5
Fòrums de discussió
0 6 6
Estudis previs
0 6 6
Pràctiques a través de TIC
0 6 6
Metodologies integrades
0 6 6
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a) Planteamiento del problema: escenario
Como profesor universitario te solicitan la participación en un tribunal de
tesis de un tema relacionado con tu especialidad, pero no eres experto en
ello. Decides aceptar el reto.
La falta de conocimientos profundos sobre la temática te obliga a preparar
tu intervención en el tribunal centrándote en la metodología de investigación y su diseño.
b) Resolución del problema
Localiza una tesis relacionada con:
- la temática de tu tesis o
- el paradigma que vas a utilizar o
- la metodología de investigación
Elabora el informe de evaluación como si fueras un miembro del tribunal de
tesis, haciendo una crítica constructiva de los aspectos relacionados con la
metodología utilizada y construye las preguntas que harías al doctorando.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.

Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Correo electrónico, chat, foro y/o videoconferencia

Avaluació
  Descripció Pes
Altres

Evaluación continuada: para ello deberá presentarse un informe de la tesis doctoral elegida, así como un diario del proceso efectuado para realizar el trabajo.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Assistència al 80 % de les sessions de videoconferència


Fonts d'informació

Bàsica

BIBLIOGRAFIA COMENTADA:

- WOODS, P. (1998): Investigar el arte de la enseñanza. El uso de la etnografia en la educación. Temas Paidós Educació, Barcelona.

- BOLÍVAR, A. (1998): La investigación biográfico-narrativa. Guía para indagar en el campo. Grupo editorial universitario. Granada.

- BRUBACHER, J.W. et al. (2000): Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Gedisa, Biblioteca de Educación, Barcelona.

- BLANDEZ, J. (1996): La investigación-acción: un reto para el profesorado. Guía práctica para grupos de trabajo, seminarios y equipos de investigación. INDE Publicaciones, Zaragoza.

- BARBIER, R. (1977): La Recherche-Action dans l'Institution Éducative, Gauthier-Villars, Paris.

- CARDONA. M. C. (2002): Introducción a los métodos de investigación en Educación, Editorial EOS, Madrid.

- COHEN, L. y MANION, L. (1990): Métodos de investigación educativa, Ed. la Muralla, MAdrid.

- COLÁS, P. Y BUENDÍA, L. (1998): Investigación educativa, Ed. Alfar, Sevilla, 3a ed.

- GAL, D. G. et al. (1996): Educational Research. An introduction. Longman Publishers, USA, 6a Ed.

- EISNER, E. W. (1998): El ojo ilustrado. Indagación cualitativa y mejora de la práctica educativa, Paidós Educador, Barcelona.

- KEEVER, J. P. (1990): Education Research, methodology and measurement: an international Handbook, Pergamon Press, New York.

- ELLIOT, J. (1993): El cambio educativo desde la investigación-acción, Morata, Madrid.

- ELLIOT, J. (1990): La investigación-acción en educación, Ed. Morata, Madrid.

Complementària

Recomanacions