DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura ÀMBITS DE RECERCA SOBRE L`AVALUACIÓ DE MITJANS I MATERIALS D`ENSENYAMENT Codi 115011116
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
Adreça electrònica
Professors/es
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura s'impartirà durant els mesos d'abril i maig.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  AP1 Aplicar coneixements pedagògics per a la resolució de problemes de formació.
  Recerca
  AR2 Usar les TIC com a eina i instrument per al disseny i desenvolupament d'eines i recursos per a la recerca.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Poner en contacto al estudiante con las diferentes formas de abordar la evaluación educativa. AP1
AR2
BC3
BC12
CC1
CC2
Adquirir información sobre las diferentes técnicas y estrategias utilizadas para la evaluación de medios. AP1
AR2
BC3
BC12
CC1
CC2
Conocer diferentes instrumentos generales y específicos de evaluación de medios y materiales de enseñanza. AP1
AR2
BC3
BC12
CC1
CC2
Diseñar situaciones de evaluación de medios y materiales de enseñanza. AP1
AR2
BC3
BC12
CC1
CC2
Reflexionar sobre la importancia que tiene para la actividad instructiva la evaluación y por tanto la selección de un medio. AP1
AR2
BC3
BC12
CC1
CC2
Ser consciente de las aportaciones que nos ofrecen las diferentes estrategias de evaluación de cara a la utilización de los medios. AP1
AR2
BC3
BC12
CC1
CC2

Continguts
Tema Subtema
1. Funciones de la evaluación de medios y materiales de enseñanza.
2. Motivos.
3. Formas de abordar la evaluación de medios y materiales de enseñanza.
4. Estrategias de evaluación.
5. Técnicas e instrumentos de evaluación.
6. Dimensiones.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 25.5 31.5
Fòrums de discussió
0 7 7
Estudis previs
0 7 7
Pràctiques a través de TIC
0 7 7
Metodologies integrades
0 7 7
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Se realizará una evaluación continua, que tendrá en cuenta la participación en los debates, así como la realización de las actividades propuestas. Assistència al 80 % de les sessions de videoconferència


Fonts d'informació

Bàsica

CABERO, J. (1994): Evaluar para mejorar: medios y materiales de enseñanza, en SANCHO, J Mª (coord): Para una tecnología educativa. Barcelona, Horsori, 241-267.

CABERO, J. y DUERTE, A. (1999): Evaluación de medios y materiales de enseñanza en soporte multimedia, en Píxel-Bit. Revistas de medios y educación, 13. (Versión digital: http://www.sav.us.es/pixelbit/sumarios.htm).

FDEZ. BATANERO, J. Mª (1999): Evaluación de materiales educativos producidos institucionalmente en educación para el consumo, en los niveles de educación primaria y E.S.O., en Píxel-Bit. Revistas de medios y educación, 13. (Versión digital: http://www.sav.us.es/pixelbit/sumarios.htm).

MARQUÈS, P. (2002): Evaluación de los portales educativos en Internet, en Píxel-Bit. Revistas de medios y educación, 18. (Versión digital: http://www.sav.us.es/pixelbit/sumarios.htm).

MARTÍNEZ, F. y otros (2002): Herramienta de evaluación de multimedia didáctico, en Píxel-Bit. Revistas de medios y educación, 18. (Versión digital: http://www.sav.us.es/pixelbit/sumarios.htm).

PRENDES, Mª P. (1997): Evaluación de materiales escolares, en Píxel-Bit. Revistas de medios y educación, 9. (Versión digital: http://www.sav.us.es/pixelbit/sumarios.htm).

Complementària

Recomanacions