DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura PRODUCCIÓ I INTEGRACIÓ D`IMATGE,ÀUDIO I VÍDEO DIGITAL Codi 115011203
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
Adreça electrònica
Professors/es
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura s'impartirà durant els mesos de desembre i gener

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC6 Dominar les eines i procediments per a la distribució de continguts i gestió del coneixement.
  AC8 Dominar les eines i procediments de comunicació audiovisual en xarxa.
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Utilitzar alguna eina per a la producció d’àudio i vídeo digital. AC6
AC8
BC3
BC4
BC12
CC2
CC3
Entendre la metodologia i les tècniques de compressió a aplicar sobre les imatges i gràfics digitals. AC6
AC8
BC3
BC4
BC12
CC2
CC3

Continguts
Tema Subtema
El vídeo i la imatge en moviment en materials educatius multimèdia.
El so en els materials multimèdia.
Àudio i vídeo digital.
Eines per a la producció d’àudio i vídeo digital.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 37 43
Seminaris
5 0 5
Treballs
0 6 6
Resolució de problemes, exercicis
0 6 6
Pràctiques a través de TIC
0 6 6
Fòrums de discussió
0 6 6
Estudis previs
0 6 6
Metodologies integrades
0 6 6
 
Atenció personalitzada
8 0 8
 
Proves de Desenvolupament
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura.
Sessió Magistral Sessions via xarxa (els professors estan distribuïts per diferents universitats) per treballar els continguts teòrics de la matèria.
Seminaris Els seminaris seran espais per treballar els temes d’actualitat que vagin sorgint durant el desenvolupament del curs i que tenen a veure amb els avenços i darreres tendències tant educatives com tecnològiques.
Treballs Per tal de poder afavorir els aprenentatges, no només de les competències específiques sinó també de les generals i de les transversals, s’ha planificat una part important del treball en grup. Tant el món laboral com el de la recerca s’articulen al voltant de grups d’activitat en moltes ocasions interdisciplinars i transnacionals.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC Treball pràctic per treballar aquells aspectes instrumentals dels diferents mòduls de continguts relacionats amb el domini d’eines tecnològiques i/o maquinari-programari específic.
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.

Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Assistència a presentacions d’aplicacions i/o recursos tecnològics 10%
Treballs S’avaluarà la capacitat de realitzar una activitat conjunta d’aplicació d’alguna de les eines tecnològiques estudiades 15%
Pràctiques a través de TIC Aquesta matèria té una part de pràctiques fonamental. Cadascuna de les activitats que es realitzarà s’haurà de lliurar, fonamentalment de manera individual 50%
Proves de Desenvolupament Avaluació dels coneixements conceptuals adquirits 25%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Assistència al 80 % de les sessions de videoconferència


Fonts d'informació

Bàsica

BENFORD, S.; BROWN, C.; REYNARD, G. y GREENHALGH, C. (1996): Shared Spaces: transportation, artificiality and spatiality. Proceedings of CSCW’96. Pp. 77-86.

New York

.

BENTLEY, BUSBACH Y SIKKEL (1996): The architecture of the BSCW Shared WorkSpace System.  Proceedings of the ERICM workshop on CSCW an the Web.

Germany

. En:

http://orgwis.gmd.de/projects/W4G/proceedings/bscw.html

GAY, G. y GROSZ-NGATE, M: (1994): Collaborative Design in a Networked Multimedia Environment: Emerging Communication Patterns. Journal of Research on Computing in Education, 26(3). 418-432

HANNA, D. (1998) Higher Education in an Era of Digital Competition: Emerging Organizational ModelsJournal of Asyncronous LearningNetwork, Volume 2 No 1 Marzo 1998. En: http://www.aln.org/alnweb/journal/vol2_issue1/hanna.htm

HENRÍQUEZ, P. et al. (1999): La gestión de un grupo de investigación mediante la utilización de una herramienta de trabajo colaborativo. Comunicación presentada a CONIED’99. 

HENRÍQUEZ, P. et al. (2000): El trabajo colaborativo apoyado en la red: Herramienta para la innovación de la docencia universitaria. Comunicación presentada al I  Congreso Internacional sobre Docencia Universitaria.

Barcelona

.

HODGSON, V. y D., MCCONNELL (1995): Co-operative Learning and Development Networks. Computer Assisted Learning. 11, 210-224.

MARTÍ, E. (1997): Trabajamos juntos cuando... en Cuadernos de Pedagogía: Barcelona, 255, 54-58.

MCCONNELL, D. (1994): Implementing Computer Conference supported Cooperative Learning. Kogan Page. Londres

MCCONNELL, D. (1995) : A Methodology for Designing PostGraduate Professional Development Distant Learning CSCL Programmes. Proceedings of CSCL’95.

SCHRUM, L. y LAMB, T. (1997): Computers Network as Instructional and Collaborative Distance Learning Environments. EducationalTechnology, 37(4), 26-37.

SOLÉ, I. (1997): Reforma y Trabajo en Grupo.Cuadernos de Pedagogía.

Barcelona

. Nº 255, 50-53.

STEEPLES, C. y MAYES, T. (1998): A Special Section on Computer_Supported Collaborative Learning, Computers & Education, 30(3/4), 219-221.

TIFFIN, J. Y RAJASINGHAM, L. (1997): En busca de la clase virtual.  La educación en la sociedad de la información. Temas de educación. Paidós. Barcelona

TOMLINSON, H.  y

HENDERSON

, W. (1995): Computer Supported Collaborative Learning in schools: a distributed approach.British Journal of Educational Technology, 26(2), 131-140.

TÜNNERMANN B., C. (1998):  La Educación Superior en el umbral del siglo XXI. Caracas: Colección Respuestas. Ediciones CRESALC/UNESCO.

TUROFF, M. (1995): Designing a Virtual Classroom. Ponencia presentada en International Conference on Computer Assisted Instruction ICCAI’95. Universidad de Taiwan.  Policopiado.

UNESCO (1996): Acta de la Conferencia Regional Políticas y Estrategias para la Transformación de la Educación Superior en América Latina y el Caribe en Hacia una nueva educación superior. Caracas: CRESALC/UNESCO.

VEEN, W. et al. (1998): A virtual workshop as a tool for collaboration: Towards a model of telematic learnig environments. Computers & Education. Vol. 30. Nos. 1/2. Pp.31-39.

ZABALZA, M.A.(1996): La Enseñanza universitaria: roles, funciones y características. En RODRÍGUEZ, J. Ma. (Ed.)(1996): Seminario sobre Formación y evaluación del profesorado universitario.  Huelva: ICE. P. 17-42.

 

Algunes Eines de Treball:

BSCW http://bscw.gmd.de

NCSA Habanero http://havefun.ncsa.uiuc.edu/habanero

TeamWave WorkPlace http://www.teamwave.com/

Mushroom http://www.dcs.qmw.ac.uk/research/distrib/MushroomI/indexI.html

DSTC Orbit (componentes síncronos para BSCW) http://www.dstc.edu.au

DIVE http://www.sics.se/dive/dive.html

ActiveWorlds  http://www.activeworlds.com

Open Source http://www.opensource.org

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Per les característiques de la matèria es recomana als alumnes una certa regularitat de treball ja que els continguts que es treballaran són eminentment pràctics i la millor forma d’assolir els coneixement d’aquesta matèria és anar interioritzant totes aquelles competències i habilitats que després haurem d’aplicar en el projectes de disseny i desenvolupament d’espais i d’accions formatives.