DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DE PROJECTES MULTIMÈDIA PER A L`EDUCACIÓ Codi 115011205
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
Adreça electrònica
Professors/es
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura s'impartirà durant els mesos de febrer i març

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC4 Conèixer els passos bàsics per a dissenyar i desenvolupar el materials formatius i multimèdia.
  AC5 Conèixer els passos bàsics per a dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics de formació.
  AC6 Dominar les eines i procediments per a la distribució de continguts i gestió del coneixement.
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Adquirir els coneixements bàsics per gestionar l’execució d’un projecte multimèdia de formació. AC4
AC5
AC6
BC3
BC4
CC3
Desenvolupar eines i estratègies pel control, l’avaluació i la millor d’un projecte multimèdia. AC4
AC5
AC6
BC3
BC4
CC3

Continguts
Tema Subtema
Disseny d’activitats en suport electrònic.
Metodologies docents en entorns tecnològics.
Disseny i desenvolupament de processos d’avaluació en entorns tecnològics.
Gestió i organització de mitjans i recursos en format digital.
Processos d’assegurament de la qualitat.
Requeriments psicològics i actitudinals en la formació online a l’empresa.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 35.5 41.5
Treballs
0 6 6
Resolució de problemes, exercicis
0 6 6
Fòrums de discussió
0 6 6
Estudis previs
0 6 6
Pràctiques a través de TIC
0 6 6
Metodologies integrades
0 6 6
 
Atenció personalitzada
8 0 8
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Sessions via xarxa (els professors estan distribuïts per diferents universitats) per treballar els continguts teòrics de la matèria.
Treballs Es generen guies de treball per a poder realitzar activitats de manera individual i en horari flexible. El professor fa de guia i d’assessor del procés quan l’alumne té algun problema i/o dubte per poder seguir amb el guió establert.
Resolució de problemes, exercicis Treball pràctic per treballar aquells aspectes instrumentals dels diferents mòduls de continguts relacionats amb el domini d’eines tecnològiques i/o maquinari-programari específic.
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs S’ha de realitzar un treball en grup, de forma distribuïda, relacionat amb la gestió i l’organització de la informació i del coneixement les seves bases i com organitzar una acció d’aquestes característiques. 40%
Resolució de problemes, exercicis Aquesta matèria té una part de pràctiques fonamental. Cadascuna de les activitats que es realitzarà s’haurà de lliurar, fonamentalment de manera individual 60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Assistència al 80 % de les sessions de videoconferència


Fonts d'informació

Bàsica

BATES, A. W. (2001): Como gestionar el cambio tecnológico. Estrategias para los responsables de centros universitarios.

Barcelona

. Gedisa.

CAMACHO, M. y GISBERT, M. (2004) The N-@ble Project: An instructional proposal for Teacher Training in ICT-Based Setting, Ed-Media Proceedings. Lugano.

DEDE, Ch. (2000): Aprendiendo con tecnología. Paidós. Barcelona.

DUART, J.M. y SANGRÀ, A. (comps.) (2000): Aprender en la virtualidad. Gedisa. Barcelona.

AA.VV (2000). Evaluation and assessment of flexibility mobility and transferability in European countries: Flexibility, transferability, mobility as targets of vocational education training [European cooperation in the field of scientific and technical research ]

Brussels

.  p. 141-149.

GISBERT, M.; ADELL, J.; ANAYA, L. y RALLO, R. (1997): Entornos de formación Presencial Virtual y a Distancia. Boletín de RedIris. No. 40. Pp.13-25.

GISBERT, M. (2005): La formación del Profesor para la Sociedad del Conocimiento. Revista Bordón (En prensa).

JONASSEN, D.H. y LAND, S.M. (2000): Theoretical foundations of learning environment.

Lawrence

Erlbaum Associates.

New Jersey

.LEVIS, D. y GUTIÉRREZ, M.L. (2000): ¿Hacia la herramienta Universal? Enseñar y aprender en tiempos de Internet. La Crujía/Ciccus.

Buenos Aires

.

PETERS, O. (2000): Learning and teaching in distance education. Kogan Page. Londres.

SALINAS, J. (2004) Entonos Virtuales y Redes de Aprendizaje. Perspectivas de la Educación en el Nuevo Milenio. Universidad Tecnológica de Panamá. (Ponencia).

VV.AA. (2004): Visions of Education. THRESHOLD http://www.ciconline.org. http://www.iste.org/futures.

SALINAS, J. (1998): Enseñanza flexible, aprendizaje abierto: Las redes como herramientas para la formación. En CEBRIAN, M. et al.: Recursos Tecnológicos para los procesos de Enseñanza-Aprendizaje. ICE/UMA. Pp. 54-64.

SUÀREZ, B. (2003). La Sociedad del Conocimiento: una revolución en marcha. En ponències Seminario REBIUN. Palma de Mallorca.

WILKINSON, D. (2002): The Intersection of Learning Architecture and Instructional Design in e-Learning. ECI Conference on e-Technologies in Engineering Education: Learning Outcomes Providing Future Possibilities. http://services.bepress.com/eci/etechnologies/33.

 

Documents i Espais de Referència.

- The Institute for Higher Education Policy: Quality on the line. Benchmarks for success internet-based distance education.. http://www.ihep.com.

- American Federation of Teachers. Higher Education Department http://www.aft.org.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
És convenient que per a treballar els diferents continguts de la matèria els alumnes es familiaritzin amb el món de la teledocumentació i de la gestió i emmagatzematge de la informació. Una part del seu treball estarà orientat a l’accés remot a la informació a la gestió distribuïda d’aquesta i al treball en espais especialitzats tant en centres virtuals com físics, principalment biblioteques. Aquests espais s’han de convertir en referents clars a l’hora d’abordar aquestes temàtiques i s’ha de saber treure profit de les seves potencialitats tant horàries com de materials i recursos disponibles.