DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura DESENVOLUPAMENT DE MATERIAL MULTIMÈDIA PER A LA FORMACIÓ II Codi 115011217
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
MARQUES MOLIAS, LUIS
Adreça electrònica luis.marques@urv.cat
Professors/es
MARQUES MOLIAS, LUIS
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura s'impartirà durant els mesos de març i abril.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Conèixer de les característiques de les TIC des del seu potencial educatiu i pedagògic.
  Professionalitzador
  AP1 Aplicar coneixements pedagògics per a la resolució de problemes de formació.
  AP2 Usar les TIC com a eina i instrument per al disseny i desenvolupament de material didàctic.
  AP4 Projectar programes, entorns i materials de formació.
  Recerca
  AR3 Dissenyar i desenvolupar programes i projectes de recerca i d'innovació en l'àmbit de les TIC.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Diferenciar entre los diferentes tipos de estructuras que pueden presentar los materiales y ser capaz de seleccionar la estructura más adecuada para la consecución de unos objetivos concretos. AC1
AP2
AP4
AR3
BC3
BC12
CC1
CC2
Ser capaz de realizar la estructuración de material didáctico de forma lógica y flexible, atendiendo a la audiencia a la que está destinado y a los objetivos y funcionalidad propios del programa. AP1
AP2
AP4
AR3
BC3
BC12
CC1
CC2

Continguts
Tema Subtema
1. Introducción a la estructuración de material didáctico multimedia
2. Fases y elementos a tener en cuenta en la estructuración de material didáctico multimedia
2.1. Selección y organización de los contenidos.
2.2. Determinar que tipos de recursos multimedia vamos a utilizar.
2.3. Establecer los itinerarios de aprendizaje y los niveles de dificultad del material.
2.4. Establecer que tipos de actividades incluirá.
2.5. Diseñar la interfaz de usuario y la navegación.
3. Estructura de los materiales multimedia

- Hipermedia no estructurado.
- Hipermedia estructurado.
4. Modelos de estructuración de materiales


- estructura de contenidos de forma ramificada.
- estructuración de contenidos en mapas conceptuales.
- guía de investigación o trabajo.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 25.5 31.5
Fòrums de discussió
0 7 7
Estudis previs
0 7 7
Pràctiques a través de TIC
0 7 7
Metodologies integrades
0 7 7
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC Presentació de les pràctiques realitzades per mitjà de tecnologies de la informació i comunicació. 100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Assistència al 80 % de les sessions de videoconferència


Fonts d'informació

Bàsica

Bibliografía

BAEZA DE OLEZA, Ll. "Elaboración de documentos hipertextuales. Reflexión sobre experiencias y retos". En SALINAS, J. [et alt.] (Coord.): Edutec 95. Redes de comunicación, redes de aprendizaje. Universitat de les Illes Balears, 1996.

FERNÁNDEZ COCA, A.: 1998. "Producción y Diseño Gráfico para la World Wide Web" de Paidós Editores. Colección Papeles de Comunicación. Título nº; 20 de la colección. ISBN 84-493-0595-0

GAYESKI, D. (1993): Multimedia for learning.Educational Technology Publications

KRISTOF, R.; SATRAN, A.: Diseño Interactivo. Anaya Multimedia, Madrid, 1998.

LYNCH, P.J., HORTON, S. (2000): Principios de diseño básicos para la creación de sitios web. Barcelona, Ed. Gustavo Gili

MARTÍ, C.; ORDINAS, C.; de BENITO, B.; SALINAS, J. (1999) "Itinerarios de aprendizaje enel proyecto Campus Extens. Elaboración de material didáctico multimedia". Comunicaciónpresentada en Edutec'99, Sevilla. ISBN: 84-89673-79-9

ORDINAS, C.; de BENITO, B.; MARTÍ, C.; SALINAS, J. (1999) "Modelos de estructuración de material didáctico multimedia utilizados en Campus Extens". Comunicació presentada a Edutec'99, Sevilla. ISBN: 84-89673-79-9.

SALINAS, J. (1994) Hipertexto e hipermedia en la enseñanza universitaria. Pixel Bit. Revista de Medios y Enseñanza Nº 1

 

Documentos electrónicos

Material para la actividad 1:[ Herramientas para la creación, distribución y gestión de cursos a través de Internet]

Enlaces a internet

> Diseño de material para la web

> Mapas conceptuales

Complementària

Recomanacions