DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura LA TECNOLOGIA DE REALITAT VIRTUAL Codi 115011218
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Enginyeria Informatica i Matematiques
Coordinador/a
RALLO MOYA, ROBERTO JESUS
Adreça electrònica robert.rallo@urv.cat
Professors/es
RALLO MOYA, ROBERTO JESUS
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura s'impartirà durant els mesos de març i abril.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC4 Conèixer els passos bàsics per a dissenyar i desenvolupar el materials formatius i multimèdia.
  AC5 Conèixer els passos bàsics per a dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics de formació.
  Professionalitzador
  AP3 Conèixer i dominar les eines per al disseny de materials multimèdia.
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer les diferents arquitectures i plataformes de realitat virtual. AC4
AC5
AP3
BC3
BC12
CC1
CC2
Conèixer les característiques i formats del vídeo VR AC4
AC5
AP3
BC3
BC12
CC1
CC2
Conèixer i saber diferenciar els diferents llenguatges i estàndards de realitat virtual AC4
AC5
AP3
BC3
BC12
CC1
CC2
Experimentar amb eines existents de realitat virtual per mitjà d'interfícies tridimensionals. AC4
AC5
AP3
BC3
BC12
CC1
CC2

Continguts
Tema Subtema
Arquitectura i plataformes
El vídeo VR.
Estàndards i llenguatges de VR (VRML, XML y X3D).
Simulacions en espais 3D

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 25.5 31.5
Fòrums de discussió
0 7 7
Estudis previs
0 7 7
Pràctiques a través de TIC
0 7 7
Metodologies integrades
0 7 7
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC Desarrollo de una breve memoria (unas 1500 palabras) explicando como planteariais una experiencia de uso de la realidad virtual (o preferiblemente realidad aumentada) en un entorno de formación. 100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Assistència al 80 % de les sessions de videoconferència


Fonts d'informació

Bàsica

CARR, M., ENGLAND, L. (1995): Simulated and virtual realities. Londres, Taylor & Francis.

GARCÍA RUIZ, M.A. (1998): "Panorama General de las Aplicaciones de la Realidad Virtual en la Educación". http://www.cogs.susx.ac.uk/users/miguelga/espaniol.htm.

HUGES, N. (1997): "The University Theatre". http://kuhttp.cc.ukans.edu~theatre/cad.html.

JAMSA, K., SCHMAUDER, P., YEE, N. (1998): VRML. Biblioteca del Programador. Madrid, McGraw-Hill.

JONES, H. (1995): Virtual reality applications. Londres, Academic Press.

MACDONALD, V. (1994): Interacting with virtual environments.

Chichester

, Wiley.

McCARTHY M., DESCARTES, A. (1998): Reality Architecture.. Londres, Prentice-Hall.

PESCE, M. (1996): VRML para Internet. México, Prentice-Hall.

PÉREZ, G. (1995): "Introducción a la Realidad Virtual. http://cecusac.gdl.iteso.mx.

SHERMAN B., JUDKINS, P. (1994): Glimpses of heaven, visions of hell: virtual reality and its applications. Londres, Hodder & Stoughton.

VINCE, J. (1998): Virtual Reality Fast.

Berlin

, Springer. "The Virtual Reality Modeling Language Specification", Agosto 1996. http://www.vrml.org/VRML2.0/FINAL

Complementària

Recomanacions