DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura SOFTWARE PER ALS ENTORNS VIRTUALS DE FORMACIÓ Codi 115011219
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Enginyeria Informatica i Matematiques
Coordinador/a
RALLO MOYA, ROBERTO JESUS
Adreça electrònica robert.rallo@urv.cat
Professors/es
RALLO MOYA, ROBERTO JESUS
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura s'impartirà durant els mesos de febrer i març.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC3 Analitzar les TIC com a eina i instrument per al disseny i desenvolupament d'accions formatives i d'entorns de formació.
  AC4 Conèixer els passos bàsics per a dissenyar i desenvolupar el materials formatius i multimèdia.
  AC5 Conèixer els passos bàsics per a dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics de formació.
  AC6 Dominar les eines i procediments per a la distribució de continguts i gestió del coneixement.
  AC7 Dominar les eines i procediments de treball cooperatiu i col·laboratiu en xarxa.
  AC8 Dominar les eines i procediments de comunicació audiovisual en xarxa.
  Professionalitzador
  AP3 Conèixer i dominar les eines per al disseny de materials multimèdia.
  AP4 Projectar programes, entorns i materials de formació.
  Recerca
  AR4 Dissenyar escenaris de recerca en espais tecnològics d'ensenyament-aprenentatge.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer i seleccionar eines per a la creació d’entorns tecnològics de formació. AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AP3
AR4
BC3
BC12
CC1
CC2
Adquirir les destreses necessàries per a l’anàlisi i elecció de software per a entorns virtuals AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AP3
AR4
BC3
BC12
CC1
CC2
Adquirir nocions bàsiques sobre el llenguatge JAVA AP3
AR4
BC3
BC12
CC1
CC2
Adquirir nocions bàsiques sobre el llenguatge PHP AC3
AP4
BC3
BC12
CC1
CC2

Continguts
Tema Subtema
• Gestión de la Información y el
Conocimiento
• Gestión de Contenidos
– Estándares, etiquetado, empaquetado
• Gestión del Entorno
• Herramientas complementarias:
– Laboratorios virtuales
– Tutoría
– Análisis del rendimiento

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 25.5 31.5
Fòrums de discussió
0 7 7
Estudis previs
0 7 7
Pràctiques a través de TIC
0 7 7
Metodologies integrades
0 7 7
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.


Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC La tarea a realizar para la evaluación de este modulo consistirá en que cada uno de vosotros haga una breve propuesta (max. 1500 palabras) de uso de una herramienta de BLOG en un entorno educativo.

Además del documento de la propuesta, creareis en Blogger la entrada correspondiente a vuestro BLOG en donde la primera anotación serà el texto de la propuesta que explique cual es el objetivo del BLOG.

En esta tarea colgareis un documento de una linea con la URL de vuestro BLOG ...
100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Assistència al 80 % de les sessions de videoconferència


Fonts d'informació

Bàsica

M. Gisbert, J. Adell, L. Anaya y R. Rallo. Entornos de Formación Presencial Virtual y a Distancia

J.Egea, A.G. Skarmeta, P. García, M. Gisbert y R. Rallo. Un entorno para la enseñanza abierta y a distancia: JLE

""

Complementària

Recomanacions