DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura DEMOSTRACIONS/SEMINARI EMPRENEDURIA,AUTOCUPACIÓ.. Codi 115011220
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
2 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
GISBERT CERVERA, MERCE
Adreça electrònica merce.gisbert@urv.cat
Professors/es
GISBERT CERVERA, MERCE
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura s'impartirà durant els mesos de maig i juny.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Conèixer de les característiques de les TIC des del seu potencial educatiu i pedagògic.
  AC2 Analitzar les TIC com a mitjans i recursos formatius i la seva incidència.
  AC3 Analitzar les TIC com a eina i instrument per al disseny i desenvolupament d'accions formatives i d'entorns de formació.
  AC6 Dominar les eines i procediments per a la distribució de continguts i gestió del coneixement.
  AC7 Dominar les eines i procediments de treball cooperatiu i col·laboratiu en xarxa.
  AC8 Dominar les eines i procediments de comunicació audiovisual en xarxa.
  Professionalitzador
  AP3 Conèixer i dominar les eines per al disseny de materials multimèdia.
  AP4 Projectar programes, entorns i materials de formació.
  AP5 Dissenyar escenaris d'aprenentatge i entorns tecnològics.
  AP6 Dominar els principis bàsics de la formació basada en aplicacions telemàtiques.
  AP7 Determinar la dimensió dels recursos necessaris per al disseny i desenvolupament d'espais i projectes de formació en entorns tecnològics.
  Recerca
  AR2 Usar les TIC com a eina i instrument per al disseny i desenvolupament d'eines i recursos per a la recerca.
  AR6 Determinar la dimensió dels recursos necessaris per al desenvolupament de projectes de recerca educativa en l'àmbit de la tecnologia.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Analitzar els elements bàsics d'un procés d'empreneduria. AC3
AP6
AP7
AR6
BC3
BC12
CC1
CC2
2. Conèixer diferents experiències d'empreneduria al món de les TIC. AC2
AC6
AC7
AC8
AP4
AP5
AR2
BC3
BC12
CC1
CC2
3. Conèixer les principals eines i recursos existents per a l'autocupació AC1
AC6
AC7
AC8
AP3
AP6
BC3
BC12
CC1
CC2

Continguts
Tema Subtema
1. L'empreneduria
1.1. Processos d'empreneduria
1.2. Recursos que faciliten els processos d'empreneduria
1.3. Legislació vigent
2. Els processos d'autocupació 2.1. Conèixement d'un mateix
2.2. Elements que condicionen la creació del propi espai laboral i professional
2.3. Mitjans i recursos que afavoreixen la creació d'empreses

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 11.5 17.5
Fòrums de discussió
0 4 4
Estudis previs
0 8 8
Pràctiques a través de TIC
0 2 2
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
  Descripció Pes
Fòrums de discussió Una vegada hauran finalitzat els fòrums de discusió es farà una valoració del contingut tenint en compte:
- Les aportacions de cada participant
- La qualitat de les aportacions
- El grau d'interacció amb la resta del grup
35%
Estudis previs S'ha de confeccionar un dossier electrònic amb els principals recursos disponibles a la xarxa que puguin afavorir la presa de desicions a l'hora d'escollir l'autocupació com a opció professional. 40%
Altres

Assistència. almneys, al 80% de les sessions de videoconferència

25%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Assistència al 80 % de les sessions de videoconferència


Fonts d'informació

Bàsica

Batet, Maria. L'Autoocupació com a possible sortida professional [Enregistrament vídeo]. [Tarragona] : [Escola d'Enologia], [1996]

Colomer, Albert. Passos i costos per a la posada en marxa d'un projecte d'autoocupació.4a ed. Barcelona : [Generalitat de Catalunya, Departament de Treball, Direcció General d'Ocupació : Fons Social Europeu, 1995

Emprendedores [Recurs electrònic] : juegos de estrategia empresarial [Barcelona] : Monte Cristo Multimedia S.A., cop. 2000-2001

Emprendedores de la red. Bilbao : Deusto, cop. 2001

Fernàndez-Ribas, Andrea. El Model d'innovació català. Barcelona : Generalitat de Catalunya, 2003

Mujeres e iniciativas locales de empleo. [Madrid?] : Ministerio de Asuntos Sociales. Instituto de la Mujer, DL. 1990

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
És important partir d'una actitut oberta a l'hora d'assistir al seminari. La pròpia valoració de les possibilitats d'un mateix i la projecció d'aquestes al futur professional seran la clau de l'aprofitament del contingut d'aquesta activitat.