DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura DISSENYS EN INVESTIGACIÓ APLICADA I EXPERIMENTAL Codi 115192101
Ensenyament
Avaluació i Mesura de la Conducta (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
VIGIL COLET, ANDRÉS
Adreça electrònica andreu.vigil@urv.cat
Professors/es
VIGIL COLET, ANDRÉS
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura es proposa formar a l'estudiant en adquirir coneixements avançats de dissenys multivariants. El curs s' organitza en classes d' exposició teòrica i pràctiques per ordinador. Les pràctiques són anàlisis d' exemples empírics en què s' han d' aplicar críticament els procediments explicats en el curs.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR1 Dominar els dissenys experimentals multivariants i els procediments per formular i contrastar les corresponents hipòtesis experimentals.
  AR10 Interpretar de forma crítica els resultats experimentals.
  AR14 Difondre el coneixement derivat dels resultats de la recerca i les revisions teòriques: redactar informes científics i realitzar presentacions orals dels resultats de recerca segons els estàndards de la disciplina.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BR2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BR4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BR6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BR11 Treballar en equip i gestionar equips
  BR12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Recerca
  CR2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de màster.
  CR4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CR5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Adquirir coneixements avançats de dissenys multivariants. AR1
AR10
BR2
BR4
BR11
CR2
Ser capaç de dissenyar i executar una recerca aplicant els coneixements adquirits. AR10
AR14
BR1
BR2
BR4
BR6
BR11
CR4
CR5
Ser capaç d'interpretar i analitzar de forma crítica els resultats de la recerca. AR10
BR1
BR2
BR4
BR6
BR11
CR2
CR4
Ser capaç de comunicar de forma efectiva els resultats d'una investigació. AR10
AR14
BR1
BR2
BR4
BR6
BR11
BR12
CR2
CR4
CR5

Continguts
Tema Subtema
1.Objetivos y aplicaciones del análisis de regresión
2)El modelo simple para dos variables 2.1) Exposición del modelo
2.2) Adecuación y ajuste
2.3) Inferencia y predicción
2.4 Regresión simple y correlación

3)El modelo general múltiple
3.1) Exposición del modelo: coeficientes e interpretación
3.2) Correlación múltiple, semiparcial y parcial
3.3) Adecuación y ajuste: Análisis de varianza
3.4) Inferencia y predicción
3.5) Construcción de una ecuación de regresión múltiple
4)El análisis multivariado de la varianza 4.1)Introducción al análisis multivariado de la varianza
4.2) Supuestos del modelo
4.3)Pruebas de contraste de hipótesis
4.4)Procedimientos de comparación múltiple.
5)El modelo de medidas repetidas 5.1)El modelo clásico de medidas repetidas.
5.2)El modelo multivariante de medidas repetidas

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
8 10 18
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
21 26 47
Treballs
0 20 20
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves pràctiques
2 10 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, explicació del proces d'avaluació i de les fonts de documentació
Sessió Magistral Exposició dels conceptes teòrics, desenvolupament dels models matemàtics i exercicis il·lustratius a resoldre durant la sessió
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Anàlisi de dades reals en l'entorn dels programes SPSS, LISREL i FACTOR.
Treballs

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Resolució de dubtes que es plantejen els alumnes en l'horari d'atenció d'alumnes

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Seguiment individualitzat de l'anàlisi de dades en les pràctiques 20%
Treballs Resolució d'un exercici pràctic d'anàlisi multivariant de la variança 35%
Proves pràctiques Resolució en l'aula d'un exercici pràctic de un dels models de regressió 45%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Guia pràctica del SPSS http://psico.fcep.urv.es/spss

Complementària

Recomanacions