DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura TREBALL DE RECERCA Codi 115192107
Ensenyament
Avaluació i Mesura de la Conducta (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
30 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
LORENZO SEVA, URBANO
Adreça electrònica eliseo.chico@urv.cat
josefa.canals@urv.cat
andreu.vigil@urv.cat
jordi.miro@urv.cat
urbano.lorenzo@urv.cat
jordi.tous@urv.cat
Professors/es
CHICO LIBRAN, ELISEO
CANALS SANS, JOSEFA
VIGIL COLET, ANDRÉS
MIRÓ MARTÍNEZ, JORDI
LORENZO SEVA, URBANO
TOUS PALLARÉS, JORDI
Web
Descripció general i informació rellevant Els estudiants han de realitzar un treball de recerca enmarcat a les línies de recerca del Centre de Recerca Avançada en Avaluació i mesura de la conducta humana. Aquest treball finalitzarà amb la presentació d'un informe seguint les normatives pròpies de la disciplina en format d'artícle científic en anglès, i una presentació similar a les realizades en congresos científics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR11 Adquirir un pensament crític i creatiu, amb capacitat d’indagar i d’adoptar un enfocament científic i ètic en l’àmbit de la recerca psicològica.
  AR12 Interpretar i avaluar de manera crítica la bibliografia científica, valorar-ne la procedència, situar-la dins un marc epistemològic i identificar i contrastar les seves aportacions en relació amb el coneixement disciplinari disponible.
  AR13 Comprendre les limitacions i les possibilitats de l’anàlisi científic del comportament humà, i ser capaç d’incorporar aportacions conceptuals i tècniques d’anàlisi pròpies d’altres disciplines.
  AR14 Difondre el coneixement derivat dels resultats de la recerca i les revisions teòriques: redactar informes científics i realitzar presentacions orals dels resultats de recerca segons els estàndards de la disciplina.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BR2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BR6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BR8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BR11 Treballar en equip i gestionar equips
  BR12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
  BR14 Planificació i organització
  BR16 Sensibilitat pel medi ambient
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Recerca
  CR2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de màster.
  CR4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CR5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional.
  CR6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
El treball de recerca ha de formar a l'estudiant com a investigador capaç de plantejar i portar a terme treballs de recerca en l'àmbit d'avaluació i la mesura, integrant-se en un grup de recerca i responsabilitzantse de la seva pròpia formació. AR11
AR12
AR13
AR14
BR1
BR2
BR6
BR8
BR11
BR12
BR14
BR16
CR2
CR4
CR5
CR6

Continguts
Tema Subtema
Cada estudiant desenvoluparà el treball en funció dels seus propis interessos, triant un línia de recerca d'entre les ofertades pel departament.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Treballs
0 630 630
Presentacions / exposicions
0.25 10 10.25
 
Atenció personalitzada
120 0 120
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presentarà als alumnes l'assignatura, així com la finalitat docent.
Treballs L’alumne ha de portar a terme el seu projecte. El desenvolupament ha d'implicar un aprofundiment teòric i recerca bibliogràfica, selecció del problema a treballar, plantejament d’hipòtesi, recollida i anàlisi de dades, i discussió dels resultats.
Presentacions / exposicions L'alumne realitzarà una presentació similar a les realitzades en congressos científics davant d'un tribunal.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
El departament proposarà tutors acadèmics entre el professorat del departament que siguin investigadors actius. Aquests professors hauran de proposar diferents projectes de recerca que hauran de desenvolupar els estudiants i que estaran relacionades amb les línies de recerca del departament i del centre de recerca en Avaluació i Mesura de la Conducta.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Presentació d'un informe seguint les normatives pròpies de la disciplina en format d'article científic en anglès. 80%
Presentacions / exposicions Una presentació similar a les realitzades en congressos científics. 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Tots els treballs de recerca seran avaluats per un tribunal únic designat pel departament al començament del curs acadèmic. El tribunal consistirà en 3 professors amb tram de recerca actiu, més 3 professors suplents de les mateixes característiques. Cap membre del tribunal podrà jutjar un treball que ell mateix hagi tutoritzat: en aquest cas el membre del tribunal afectat serà substituït per un altre d'entre el membres de reserva.


Fonts d'informació

Bàsica

Salkind, N.J. (1998) Métodos de Investigación. Prentice Hall, México.

Complementària

Recomanacions