Objectius |
Competències |
OE1.- Aplicar correctament l’estadística descriptiva en situacions concretes.
|
|
|
|
OE2.- Determinar els tractaments de dades particulars.
|
|
|
|
OE3.- Distingir els aspectes més destacats de la teoria de mostreig.
|
|
|
|
OE4.- Formular correctament les probabilitats d’esdeveniments concrets.
|
|
|
|
OE5.- Distingir la distribució normal en casos pràctics.
|
|
|
|
OE6.- Formular els estimadors puntuals en casos pràctics.
|
|
|
|
OE7.- Emprar correctament els intervals de confiança.
|
|
|
|
OE8.- Adquirir el domini com eina usual del contrast per intervals.
|
|
|
|
OE9.- Emprar la prova de la Ji-quadrat en totes les seves utilitats.
|
|
|
|
OE10.- Identificar les situacions on cal emprar el test de la bondad d’ajustament.
|
|
|
|
OE11.- Reconèixer la utilitat de l’anàlisi de la variància.
|
|
|
|
OE12.- Avaluar els resultats obtinguts en l’ANOVA d’un factor.
|
|
|
|
OE13.- Determinar en quins casos hem d’utilitzar l’ANOVA de dos factors.
|
|
|
|
OE14.- Fer servir una eina de recolzament en les exposicions, conferències i presentacions.
|
|
|
|
OE15.-Aprendre tècniques bàsiques de tractament d’una imatge a l’hora de preparar un document científic.
|
|
|
|
OE16.- Fer servir una eina de dibuix a l’hora de documentar les restes arqueològiques, així com una eina ràpida de vectorització d’imatges, tractades en OE15.
|
|
|
|
OE17.- Conèixer quins són els conceptes bàsics d’una base de dades.
|
|
|
|
OE18.-Veure diferents exemples d'aplicacions a l'arqueologia
|
|
|
|
OE19.-Utilització d'un dels SGBD més utilitzats en el camp de l'arqueologia per la seva capacitat com a Base de dades Relacional i Documental
|
|
|
|
OE20.-Destacar els conceptes més bàsics d'un Sistema d'Informació Geogràfica
|
|
|
|
OE21.-Conèixer quins són els formats de la cartografia digital, quins són els aplicatius existents i quines Web subministren aquesta informació. Aprendre a fer servir eines de tractament de la cartografia en format paper per la seva digitalització.
|
|
|
|
OE22. Exemples pràctics de les aplicacions dels SIG a l'arqueologia
|
|
|
|
OE23. Practicar amb un SIG comercial, i conèixer d'altres pertanyents a l'anomenat Software Lliure.
|
|
|
|
OE24. Identificar els conceptes més bàsics de l'anomenada Intel•ligència Artificial i veure com s'han aplicat a l'arqueologia.
|
|
|
|
OE25. Conèixer quines són les característiques tècniques d'un GPS i la seva aplicació en tasques de prospecció i creació de microtopografies del territori.
|
|
|
|
OE26. Conèixer les característiques tècniques d'una PDA i la seva aplicació en tasques d'excavació i prospecció.
|
|
|
|
OE27. Conèixer què és la realitat virtual, webs d'arqueologia, programes de desenvolupament d'aplicacions en la Web, etc.
|
|
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció.
|
1.- Estadística descriptiva.
2.- Tractament de dades.
3.- Teoria de mostreig.
4.- Probabilitat.
5.- Distribució Normal.
|
Inferència. |
1.- Estimació puntual.
2.- Intervals de confiança.
|
Tests d’hipòtesis. |
1.- Contrasts a partir dels intervals.
2.- Prova de la Ji-quadrat.
3.- Tests de bondad d’ajustament.
|
Anàlisis de la variància. |
1.- Anàlisis de la variància.
2.- ANOVA d'un factor.
3.- ANOVA de dos factors.
|
Informàtica d’usuari |
1.- Presentacions: Powerpoint
2.- Tractament d’imatges: Photoshop
3.- Dibuix i vectorització: Autocad i Wintopo
|
Bases de Dades i Arqueologia |
1.- Conceptes bàsics
2.- Exemples aplicats a l'arqueologia
3.- Un SGBD: Filemaker Pro
|
Sistemes d'Informació Geogràfica |
4.- Conceptes bàsics
5.- La Cartografia digital i utilitats per gestionar la cartografia en format paper.
6.- Aplicacions dels SIG en arqueologia
7.- SIG comercials: ArcView 3.1 (Sessió pràctica ) i Software Lliure: GvSig, SPRING
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Història de les aplicacions estadístiques i informàtiques a l'arqueologia de l'evolució humana |
Sessió Magistral |
Presentació, discussió i anàlisi de les aplicacions estadístiques i informàtiques a l'arqueologia de l'evolució humana |
Presentacions / exposicions |
L’alumne ha d'aprendre a exposar amb claredat els resultats obtinguts en cada moment.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
L’alumne ha de resoldre a l’aula les qüestions pràctiques que es proposaran durant el curs.
L’alumne ha de resoldre les pràctiques proposades en grup.
|
Estudis previs |
L’alumne ha de preparar, per a cada sessió, els continguts teòrics a partir del material cedit.
|