DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura DIÀLEG INTERCULTURAL I INTERRELIGIÓS Codi 125041112
Ensenyament
Estudis Culturals Mediterranis (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
5 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Francés
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
OLIVÉ SERRET, ENRIC
Adreça electrònica enric.olive@urv.cat
Professors/es
OLIVÉ SERRET, ENRIC
Web
Descripció general i informació rellevant Aproximació al fet religiós i a las relacions que se han establint, històricament i en la actualitat, entre las diferents religions en el area mediterrània.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC3 Formulació i elaboració de propostes d'investigació que puguin contribuir al coneixement i debat social i polític
  AC4 Gestió apropiada de fonts d'informació (bibliografia, documents, testimonis, etc.)
  AC5 Utilització dels coneixments generals bàsics en els camps professionals definits pel màster
  AC6 Anàlisi i ús del marc i les eines necessàries per treballar a nivell internacional
  AC8 Anàlisi i valoració de les peculiaritats culturals, socials i polítiques de cada un dels països de la regió Mediterrània
  AC13 Avaluació dels mètodes i problemes de le sdiferents branques de la investigació històrica i les ciències socials (econòmica, social, política, estudis de gènere, etc.)
  AC14 Anàlisi i interpretació de les diferents realitats mediterrànies des de les diverses disciplines
  AC16 Valorar les diversos punts de vista de la mediterrània derivats d'altres antecedents culturals o nacionals
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC13 Aprendre a aprendre
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
• Aplicar els principis de la interculturalitat per aproximar-se als còdigs de diàleg entre el cristianisme, l'Islam i el judaisme. AC4
AC5
AC16
BC5
BC13
• Valorar el diàleg interreligiós com a elements claus de l'estabilitat mediterrània. AC3
AC4
AC5
AC13
AC14
BC2
BC5
BC13
CC1
• Avaluar les diverses polítiques referent al fenòmen religiós a la Mediterrània. AC4
AC5
BC1
BC13
CC3
• Aplicar tècniques de sociologia política a l'anàlisi del fenòmen religiós. AC4
AC6
AC8
AC13
AC16
BC1
BC2
BC13
CC1
CC3
CC4
CC5
Conèixer et analitzar las relacions que se han establint, històricament i en la actualitat, entre las diferents religions en el area mediterrània. AC5
AC8
AC14
BC2
BC4

Continguts
Tema Subtema
BLOC I
El hecho religiosos y la manera en que se ha establecido en el mediterráneo organizando las sociedades e impregnando las culturas.
BLOC II
Las relaciones entre las religiones de la cuenca mediterránea
BLOC III
El Estado actual del dialogo interreligioso.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
20 40 60
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 20 30
Debats
10 10 20
Treballs
8 24 32
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries El professor introduirà els temes de l'assignatura
Sessió Magistral S'aprofundirà en el temari del curs
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Lectura i comentari de textos
Debats Debat participatiu sobre els temes tractats
Treballs Realització d´un treball sobre el temari del curs

Atenció personalitzada
 
Treballs
Atenció personalitzada
Descripció
Diagnòstic: A l’inici de curs es realitzarà una activitat dins l’aula amb el grup classe que permetrà conèixer els interessos i els coneixements previs dels alumnes. Seguiment: A través de la tutorització dels treballs a dins l’aula es realitzarà un seguiment de l’evolució dels aprenentatges dels alumnes. I se’ls resoldrà dubtes i indicacions de com treballar. Fora de l’aula, l’alumne que ho sol•liciti podrà rebre orientació acadèmica a través d’atenció personalitzada.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Comentaris de textos 10%
Debats Es valorarà la participació en el debat 10%
Treballs Es valorarà la capacitat analítica i el desenvolupament dels continguts de l’assignatura 70%
Altres

Es valorarà molt l'assistència a classe

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Jean- Claude BASSET : Le dialogue interreligieux, Le Cerf, Paris, 1996

-Maurice BOORMANS : Dialogue islamo-chrétien , Saint Paul, Paris, 2002

-Denis GIRRA : Au-delà de la tolérance. La rencontre des religions, Bayard,

Paris, 2001

-Bernard LEWIS : Comment l’Islam a découvert l’Europe , Gallimard, Paris, 1990

-Benoît SAGAZAN , Le dialogue interreligieux, Editions Le Cerf, Paris, 1997

Complementària

Recomanacions