Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Formulació i elaboració de propostes d'investigació que puguin contribuir al coneixement i debat social i polític |
|
AC4 |
Gestió apropiada de fonts d'informació (bibliografia, documents, testimonis, etc.) |
|
AC5 |
Utilització dels coneixments generals bàsics en els camps professionals definits pel màster |
|
AC6 |
Anàlisi i ús del marc i les eines necessàries per treballar a nivell internacional |
|
AC8 |
Anàlisi i valoració de les peculiaritats culturals, socials i polítiques de cada un dels països de la regió Mediterrània |
|
AC13 |
Avaluació dels mètodes i problemes de le sdiferents branques de la investigació històrica i les ciències socials (econòmica, social, política, estudis de gènere, etc.) |
|
AC14 |
Anàlisi i interpretació de les diferents realitats mediterrànies des de les diverses disciplines |
|
AC16 |
Valorar les diversos punts de vista de la mediterrània derivats d'altres antecedents culturals o nacionals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
Objectius |
Competències |
• Aplicar els principis de la interculturalitat per aproximar-se als còdigs de diàleg entre el cristianisme, l'Islam i el judaisme.
|
AC4 AC5 AC16
|
BC5 BC13
|
|
• Valorar el diàleg interreligiós com a elements claus de l'estabilitat mediterrània.
|
AC3 AC4 AC5 AC13 AC14
|
BC2 BC5 BC13
|
CC1
|
• Avaluar les diverses polítiques referent al fenòmen religiós a la Mediterrània.
|
AC4 AC5
|
BC1 BC13
|
CC3
|
• Aplicar tècniques de sociologia política a l'anàlisi del fenòmen religiós.
|
AC4 AC6 AC8 AC13 AC16
|
BC1 BC2 BC13
|
CC1 CC3 CC4 CC5
|
Conèixer et analitzar las relacions que se han establint, històricament i en la actualitat, entre las diferents religions en el area mediterrània. |
AC5 AC8 AC14
|
BC2 BC4
|
|
Tema |
Subtema |
BLOC I
|
El hecho religiosos y la manera en que se ha establecido en el mediterráneo organizando las sociedades e impregnando las culturas.
|
BLOC II
|
Las relaciones entre las religiones de la cuenca mediterránea
|
BLOC III
|
El Estado actual del dialogo interreligioso.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
8 |
24 |
32 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El professor introduirà els temes de l'assignatura |
Sessió Magistral |
S'aprofundirà en el temari del curs
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lectura i comentari de textos |
Debats |
Debat participatiu sobre els temes tractats
|
Treballs |
Realització d´un treball sobre el temari del curs |
|
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Diagnòstic:
A l’inici de curs es realitzarà una activitat dins l’aula amb el grup classe que permetrà conèixer els interessos i els coneixements previs dels alumnes.
Seguiment:
A través de la tutorització dels treballs a dins l’aula es realitzarà un seguiment de l’evolució dels aprenentatges dels alumnes. I se’ls resoldrà dubtes i indicacions de com treballar.
Fora de l’aula, l’alumne que ho sol•liciti podrà rebre orientació acadèmica a través d’atenció personalitzada.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comentaris de textos |
10% |
Debats |
Es valorarà la participació en el debat |
10% |
Treballs |
Es valorarà la capacitat analítica i el desenvolupament dels continguts de l’assignatura |
70% |
Altres |
Es valorarà molt l'assistència a classe |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Jean- Claude BASSET : Le dialogue interreligieux, Le Cerf, Paris, 1996
-Maurice BOORMANS : Dialogue islamo-chrétien , Saint Paul, Paris, 2002
-Denis GIRRA : Au-delà de la tolérance. La rencontre des religions, Bayard,
Paris, 2001
-Bernard LEWIS : Comment l’Islam a découvert l’Europe , Gallimard, Paris, 1990
-Benoît SAGAZAN , Le dialogue interreligieux, Editions Le Cerf, Paris, 1997 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|