DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura TALLER DE PROJECTES EUROPEUS Codi 125041114
Ensenyament
Estudis Culturals Mediterranis (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
5 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
OLIVÉ SERRET, ENRIC
Adreça electrònica enric.olive@urv.cat
Professors/es
OLIVÉ SERRET, ENRIC
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Gestió de conflictes a escala interpersonal i a escala Euro-mediterrània
  AC5 Utilització dels coneixments generals bàsics en els camps professionals definits pel màster
  AC6 Anàlisi i ús del marc i les eines necessàries per treballar a nivell internacional
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Gestionar, el.laborar i fer seguiment de projectes de cooperació, culturals i econòmics, en el marc de programes europeus. AC2
Analitzar les diferents fonts d'informació per la presentació de projectes. AC5
Utilitzar els diversos instruments comunitaris per la cooperació. AC6
Valorar les polítiques euromed. AC5

Continguts
Tema Subtema
BLOC I 1. Conceptos de coordinación de proyectos
BLOC II 2. Fase inicial
3. Organización del proyecto y liderazgo
4. El equipo
5. Concepto, factibilidad i análisis
6. Organización y desarrollo
7. Ejecución e implementación
BLOC III 8. Informe sobre el proyecto
9. Final del proyecto y auditoría

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
8 8 16
Treballs
20 24 44
Resolució de problemes, exercicis
30 30 60
Presentacions / exposicions
10 20 30
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Dynamic classes combining brief theoretical presentation of each topic, debate with the students on their previous prepared arguments on the issue.
The students will have to prepare by groups a role playing for elaborating a european project


Recursos didàctics

X Power-Point Presentations
x Photocopied texts

Estratègies didàctiques

x Theoretical lessons
x Debates
X group work
x Individual work
x Expositions

Sessió Magistral Dynamic classes combining brief theoretical presentation of each topic, debate with the students on their previous prepared arguments on the issue.
The students will have to prepare by groups a role playing for elaborating a european project


Recursos didàctics

X Power-Point Presentations
x Photocopied texts

Estratègies didàctiques

x Theoretical lessons
x Debates
X group work
x Individual work
x Expositions

Treballs Durant el desenvolupament del curs, l'alumne realitzarà una exposició oral i un treball. A través d'aquesta s'avaluarà la claredat de la presentació, la cientificitat dels continguts i l'ús de les TIC com a suport.
Resolució de problemes, exercicis Durant el desenvolupament del curs, l'alumne realitzarà una exposició oral i un treball. A través d'aquesta s'avaluarà la claredat de la presentació, la cientificitat dels continguts i l'ús de les TIC com a suport.
Presentacions / exposicions Durant el desenvolupament del curs, l'alumne realitzarà una exposició oral i un treball. A través d'aquesta s'avaluarà la claredat de la presentació, la cientificitat dels continguts i l'ús de les TIC com a suport.

Actitud general, nombre d'intervencions, qualitat de les mateixes i nivell científic.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Presentacions / exposicions
Atenció personalitzada
Descripció
Diagnòstic: A l’inici de curs es realitzarà una activitat dins l’aula amb el grup classe que permetrà conèixer els interessos i els coneixements previs dels alumnes. Seguiment: A través de la tutorització dels treballs a dins l’aula es realitzarà un seguiment de l’evolució dels aprenentatges dels alumnes. I se’ls resoldrà dubtes i indicacions de com treballar. Fora de l’aula, l’alumne que ho sol•liciti podrà rebre orientació acadèmica a través d’atenció personalitzada.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Durant el desenvolupament del curs, l’alumne realitzarà 1 exposició oral d’1 treball. A través d’aquesta s’avaluarà la claredat de la presentació, la cientificitat dels continguts i l’ús de les TIC com a suport. 60%
Resolució de problemes, exercicis Durant el desenvolupament del curs, l'alumne realitzarà una exposició oral i un treball. A través d'aquesta s'avaluarà la claredat de la presentació, la cientificitat dels continguts i l'ús de les TIC com a suport.
Presentacions / exposicions
Altres

Actitud general, nombre d'intervencions, qualitat de les mateixes i nivell científic.

40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Dinsmore, Paul C., Human Factors in Project Management. New York: AMACOM, 1990.

Cable, Dwayne, and Adams, John R., Organizing for Project Management, Upper Darby, PA: Project Management Institute, 1982 [3rd printing, 1989].

Adams, John R., and Campbell, Bryan, Upper Darby, PA: Roles and Responsibilities of the Project Manager,Project Management Institute, 1982 [4th printing, 1990].

Complementària

Recomanacions