DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura SOCIETAT CIVIL I INSTITUCIONS AL MAGREB Codi 125041116
Ensenyament
Estudis Culturals Mediterranis (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Francés
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
OLIVÉ SERRET, ENRIC
Adreça electrònica enric.olive@urv.cat
Professors/es
OLIVÉ SERRET, ENRIC
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
• Analitzar els fenòmens socials, polítics i personals que la immigració provoca en la societat del Sud i del Nord.
• Analitzar les influències que aquest fenomen provoca en la societat civil.
• Valorar les aportacions positives de la inmigració.
• Avaluar l’impacte migratori en les societats d’acollida I en les d’emissió.

Continguts
Tema Subtema
BLOC I
El acceso de las mujeres al espacio público como indicador de la emergencia de una nueva esfera social y política basada en el pluralismo y la libertad de movimiento y de compartir el poder.
BLOC II
El Islam y los islamistas como referencias identitarias y movimientos de reivindicación tendentes al origen y a la diferenciación del otro, en Occidente.
BLOC III
Posición de la información escrita, radiofónica y televisiva así como su papel en la comunicación libre y ampliada a las masas.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
14.5 43.5 58
Seminaris
10 10 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
4 2.8 6.8
Debats
4 2.8 6.8
Presentacions / exposicions
2 1.4 3.4
 
Atenció personalitzada
1.5 0 1.5
 
Proves de Desenvolupament
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries BLOC I
El acceso de las mujeres al espacio público como indicador de la emergencia de una nueva esfera social y política basada en el pluralismo y la libertad de movimiento y de compartir el poder.
BLOC II
El Islam y los islamistas como referencias identitarias y movimientos de reivindicación tendentes al origen y a la diferenciación del otro, en Occidente.
BLOC III
Posición de la información escrita, radiofónica y televisiva así como su papel en la comunicación libre y ampliada a las masas.
Sessió Magistral Entendre els fenòmens socials, polítics i personals que la immigració provoca en la societat del Sud i del Nord i analitzar les influències que aquest fenomen provoca en la societat civil.
Seminaris Discussions avec les etudiants, brainstormings, lectures des articles et presentation critique des contenus.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Gestió de conflictes a escala interpersonal i a escala Euro-mediterrània
- Anàlisi i ús del marc i les eines necessàries per treballar a nivell internacional
- Utilització dels conceptes i idees fonamentals sobre altres ciències humanes i jurídiques diferents a la pròpia per tal de facilitar la comprensió de la complexitat mediterrànies
- Avaluació dels mètodes i problemes de les diferents branques de la investigació històrica i les ciències socials (econòmica, social, política, estudis de gènere, etc.)
- Anàlisi i interpretació de les diferents realitats mediterrànies des de les diverses disciplines
- Valoració els diversos punts de vista a la mediterrània derivats d'altres antecedents culturals o nacionals
Debats Actitud general, nombre d'intervencions, qualitat de les mateixes i nivell científic.
Presentacions / exposicions Durant el desenvolupament del curs, l'alumne realitzarà 1 exposició oral d'1 treball. A través d'aquesta s'avaluarà la claredat de la presentació, la cientificitat dels continguts i l'ús de les TIC com a suport.

Al final del curs l'alumne haurà de realitzar un examen consistent en un supòsit pràctic on haurà de posar en pràctica els coneixements adquirits durant el curs.

Atenció personalitzada
 
Seminaris
Presentacions / exposicions
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
Diagnòstic: A l’inici de curs es realitzarà una activitat dins l’aula amb el grup classe que permetrà conèixer els interessos i els coneixements previs dels alumnes. Seguiment: A través de la tutorització dels treballs a dins l’aula es realitzarà un seguiment de l’evolució dels aprenentatges dels alumnes. I se’ls resoldrà dubtes i indicacions de com treballar. Fora de l’aula, l’alumne que ho sol•liciti podrà rebre orientació acadèmica a través d’atenció personalitzada.

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Debats
Presentacions / exposicions Exposició i treball:
Treball de grup sobre un tema a definir a partir d’un reagrupament de treballs individuals de petits grups (3-4 estudiants per tema)
50%
Proves de Desenvolupament Al final del curs l’alumne haurà de realitzar un examen consistent en un supòsit pràctic on haurà de posar en pràctica els coneixements adquirits durant el curs.
20%
Altres

Intervenció a la classe: Actitud general, nombre d'intervencions, qualitat de les mateixes i nivell científic.

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

HABERMAS Jürgen, The structural Transformation of the Public Sphere, 1989

CALHOUN Craig (ed.), Habermas   and the Public Sphere, 1992.

KERROU Mohamed (ed.), Public et Prive en Islam, 2002.

GOODY Jack, L’Islam en Europe, 2004.

Complementària

Recomanacions