DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura FONAMENTS D`E-BUSINESS Codi 125041121
Ensenyament
Estudis Culturals Mediterranis (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
ARIAS OLIVA, MARIO
Adreça electrònica mario.arias@urv.cat
Professors/es
ARIAS OLIVA, MARIO
Web http://www.fcee.urv.es/professors/MarioArias/
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Disseny i gestió de projectes internacionals i locals
  AC3 Formulació i elaboració de propostes d'investigació que puguin contribuir al coneixement i debat social i polític
  AC4 Gestió apropiada de fonts d'informació (bibliografia, documents, testimonis, etc.)
  AC6 Anàlisi i ús del marc i les eines necessàries per treballar a nivell internacional
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC10 Lideratge
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC13 Aprendre a aprendre
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Utilitzar als principis de les noves tecnologies com a instrument de negoci i de gestió de la informació a l'àrea mediterrània. A1
AC1
AC6
BC1
BC2
BC10
BC11
BC13
BC14
BC15
CC4
CC5
CC6
Aplicar específicament la seva utilització en les micro-empreses i a les ONG's. A1
AC1
AC3
BC1
BC2
BC3
BC4
BC10
BC11
BC13
BC14
CC4
Aplicar els coneixments generals bàsics en les micro-empreses i a les ONG's a través de les TIC A1
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CC4
Analitzar la introducció de les TIC a l'àrea mediterrànea. AC4
BC2
BC11
BC13
BC14
CC4
Gestionar eficaçment informació online. AC1
BC1
BC11
CC4

Continguts
Tema Subtema
INTRODUCCIÓN
BLOC I
LA SOCIEDAD DEL CONOCIMIENTO
BLOC II
TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y LA COMUNICACIÓN
BLOC III
IMPLICACIONES ECONÓMICAS, SOCIALES Y EMPRESARIALES DEL eBusiness
BLOC IV
SEGURIDAD ELECTRÓNICA: ASPECTOS BÁSICOS.
BLOC V
EL FUTURO DEL eBusiness

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 20 30
Treballs
12 24 36
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
8 4 12
Debats
1.5 1.5 3
Presentacions / exposicions
3 9 12
 
Atenció personalitzada
1.5 0 1.5
 
Proves de Desenvolupament
3 6 9
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral Para introducir los contenidos se utilizarán clases magistrales, tras las cuales utilizaremos casos prácticos para que el alumno pueda desarrollar habilidades. En el desarrollo de los casos prácticos utilizaremos una plataforma virtual de aprendizaje, desde la cual fomentaremos el trabajo en equipo.
Treballs Trabajos en grupo e individuales
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Se realizarán prácticas informáticas para aplciar los conocimientos
Debats Se debatrán temas relacionados con la asigntura
Presentacions / exposicions Podrán realizarse en los casos necesarios presentaciones sobre temas específicos

Atenció personalitzada
 
Treballs
Presentacions / exposicions
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
Diagnòstic: A l’inici de curs es realitzarà una activitat dins l’aula amb el grup classe que permetrà conèixer els interessos i els coneixements previs dels alumnes. Seguiment: A través de la tutorització dels treballs a dins l’aula es realitzarà un seguiment de l’evolució dels aprenentatges dels alumnes. I se’ls resoldrà dubtes i indicacions de com treballar. Fora de l’aula, l’alumne que ho sol•liciti podrà rebre orientació acadèmica a través d’atenció personalitzada.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Durant el desenvolupament del curs, l’alumne realitzarà 1 treball individual determinat i consensuat amb l’alumne. A través d’aquesta s’avaluarà la claredat de la presentació, la cientificitat dels continguts i l’ús de les TIC com a suport. 50%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Debats
Presentacions / exposicions
Proves de Desenvolupament 20%
Altres

Intervenció a la classe: Actitud general, nombre d'intervencions, qualitat de les mateixes i nivell científic.

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Cascio, Wayne F. (2000):  Managing a virtual workplace. Academy of Management Executive; Aug2000, Vol. 14 Issue 3, p81, 10p.

Coltman, Tim;Devinney, Timothy M.; Latukefu, Alopi; Midgley, David F. (2001): E-Business: revolution, evolution, or hype?. California Management Review; Fall2001, Vol. 44 Issue 1, p57, 30p.

Cornella A. (2000): Infonomía. Deusto.

Dense M., Nowikow P., Wright A. (2001): Guía de eBusiness para ejecutivos. Deusto.

Turner Colin (2001): E-conomía de la Información. Deusto.

Complementària

Recomanacions