Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Disseny i gestió de projectes internacionals i locals |
|
AC3 |
Formulació i elaboració de propostes d'investigació que puguin contribuir al coneixement i debat social i polític |
|
AC4 |
Gestió apropiada de fonts d'informació (bibliografia, documents, testimonis, etc.) |
|
AC6 |
Anàlisi i ús del marc i les eines necessàries per treballar a nivell internacional |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
Utilitzar als principis de les noves tecnologies com a instrument de negoci i de gestió de la informació a l'àrea mediterrània. |
A1 AC1 AC6
|
BC1 BC2 BC10 BC11 BC13 BC14 BC15
|
CC4 CC5 CC6
|
Aplicar específicament la seva utilització en les micro-empreses i a les ONG's. |
A1 AC1 AC3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC10 BC11 BC13 BC14
|
CC4
|
Aplicar els coneixments generals bàsics en les micro-empreses i a les ONG's a través de les TIC |
A1
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5
|
CC4
|
Analitzar la introducció de les TIC a l'àrea mediterrànea. |
AC4
|
BC2 BC11 BC13 BC14
|
CC4
|
Gestionar eficaçment informació online. |
AC1
|
BC1 BC11
|
CC4
|
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓN |
|
BLOC I
LA SOCIEDAD DEL CONOCIMIENTO
|
|
BLOC II
TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y LA COMUNICACIÓN
|
|
BLOC III
IMPLICACIONES ECONÓMICAS, SOCIALES Y EMPRESARIALES DEL eBusiness
|
|
BLOC IV
SEGURIDAD ELECTRÓNICA: ASPECTOS BÁSICOS.
|
|
BLOC V
EL FUTURO DEL eBusiness
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Treballs |
|
12 |
24 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
4 |
12 |
Debats |
|
1.5 |
1.5 |
3 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
9 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
Para introducir los contenidos se utilizarán clases magistrales, tras las cuales utilizaremos casos prácticos para que el alumno pueda desarrollar habilidades. En el desarrollo de los casos prácticos utilizaremos una plataforma virtual de aprendizaje, desde la cual fomentaremos el trabajo en equipo. |
Treballs |
Trabajos en grupo e individuales |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Se realizarán prácticas informáticas para aplciar los conocimientos |
Debats |
Se debatrán temas relacionados con la asigntura |
Presentacions / exposicions |
Podrán realizarse en los casos necesarios presentaciones sobre temas específicos |
|
Treballs |
Presentacions / exposicions |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Diagnòstic:
A l’inici de curs es realitzarà una activitat dins l’aula amb el grup classe que permetrà conèixer els interessos i els coneixements previs dels alumnes.
Seguiment:
A través de la tutorització dels treballs a dins l’aula es realitzarà un seguiment de l’evolució dels aprenentatges dels alumnes. I se’ls resoldrà dubtes i indicacions de com treballar.
Fora de l’aula, l’alumne que ho sol•liciti podrà rebre orientació acadèmica a través d’atenció personalitzada.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Durant el desenvolupament del curs, l’alumne realitzarà 1 treball individual determinat i consensuat amb l’alumne. A través d’aquesta s’avaluarà la claredat de la presentació, la cientificitat dels continguts i l’ús de les TIC com a suport. |
50% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
|
Debats |
|
|
Presentacions / exposicions |
|
|
Proves de Desenvolupament |
|
20% |
Altres |
Intervenció a la classe: Actitud general, nombre d'intervencions, qualitat de les mateixes i nivell científic. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Cascio, Wayne F. (2000): Managing a virtual workplace. Academy of Management Executive; Aug2000, Vol. 14 Issue 3, p81, 10p.
Coltman, Tim;Devinney, Timothy M.; Latukefu, Alopi; Midgley, David F. (2001): E-Business: revolution, evolution, or hype?. California Management Review; Fall2001, Vol. 44 Issue 1, p57, 30p.
Cornella A. (2000): Infonomía. Deusto.
Dense M., Nowikow P., Wright A. (2001): Guía de eBusiness para ejecutivos. Deusto.
Turner Colin (2001): E-conomía de la Información. Deusto. |
Complementària |
|
|
|