Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social a partir del fet migratori, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals. |
|
AC2 |
Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió del fet migratori i l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per tal d'analitzar i/o assesorar sobre les fonts del problema i sobre els possibles abordatges. |
|
Professionalitzador |
|
AP6 |
Adquisió de capacitats per planificar, implementar i avaluar la intervenció de manera conjunta amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats, partint de l'anàlisi de les seves necessitats i circumstàncies. |
|
AP7 |
Capacitat per actuar, des dels diferents àmbits professionals, en la resolució de situacions de risc i de conflicte amb els propis col•lectius, la resta d'agents socials i les organitzacions. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Adquisició dels coneixements bàsics i dels principals debats en matèria de planificació, mediació social i resolució de conflictes en un nivell multidisciplinar. Saber discernir, en definitiva, què es pot demanar als especialistes de les diferents disciplines socials en el disseeny d'un projecte de recerca concret. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Respecte profund per l’ètica i la integritat intel•lectual. |
|
Professionalitzador |
|
BP3 |
Apreciació de que el coneixement avançat proporciona a l’estudiant la capacitat de lideratge en l’àrea d’especialitat. |
|
BP6 |
Capacitat per involucrar-se, quan s’escaigui, en aspectes de la societat contemporània. |
|
Recerca |
|
BR1 |
Capacitat per iniciar projectes de recerca i definir el context i les variables que hi intervenen. |
|
BR4 |
Habilitats ben desenvolupades per resoldre problemes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer el marc teòric i conceptual específic de l'assignatura |
AC1 AC2 AP6 AP7 AR1
|
BP3 BP6 BR1 BR4 BC1
|
CC1 CC2 CC3
|
2. Incorporar els elementes teòrics adquirits a l'anàlisi empírica de la realitat en aquest camp específic |
AC1 AC2 AP6 AP7 AR1
|
BP3 BP6 BR1 BR4 BC1
|
CC1 CC2 CC3
|
3. Integrar aquests coneixements i pràctiques en el marc general de la disciplina |
AC1 AC2 AP6 AP7 AR1
|
BP3 BP6 BR1 BR4 BC1
|
CC1 CC2 CC3
|
Tema |
Subtema |
1. Presentació de les diferents temàtiques i visions disciplinàries que composaran el programa d'aquesta assignaturs pràctica, basada en la presentació d'experiències de recerca i/o intervenció a partir de visions disciplinàries i contextos ben diferenciats |
No hi ha subtemes |
2. Realització de 5 seminaris de 4 hores de duració cadascú a càrrec de professionals i/o acadèmics experts en camps com la sociodemografia, l'antropologia social i la sociologia. Es tractaran experiències d'intervenció i de recerca bàsica i aplicada, referits a temes com l'acollida, el codesenvolupament, la intervenció escolar, la intervenció en salut i la implementació i avaluació de polítiques públiques en matèria d'inserció dels immigrants. |
No hi ha subtemes |
3. Es farà una avaluació del resultat dels seminaris per part dels alumnes amb la participació dels dos professors coordinadors de l'assignatura i es donaran instruccions detallades de com preparar els treballs dels alumnes que hauran de ser avaluats. |
No hi ha subtemes |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
6 |
10 |
|
Sessió Magistral |
|
0 |
0 |
0 |
Seminaris |
|
30 |
45 |
75 |
Treballs |
|
0 |
30 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als objectius de l'assignatura i presentació dels instruments de treball. |
Sessió Magistral |
Per les característiques del present curs, no s'utilitzarà aquesta metodologia. |
Seminaris |
Debat al voltant dels estudis de cas que constitueixen l'activitat central del curs. Es tracta de donar protagonisme al debat dels estudiants amb els professors convidats, que seran moderta pels professors responsables de l'assignatura. |
Treballs |
Es faran cinc breus assajos relacionats amb cascun dels seminaris que constitueixen l'activitat principal del curs. |
|
Activitats Introductòries |
Seminaris |
Treballs |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada (realitzada de forma presencial o mitjançant les TIC) te com a finalitat el suport al treball i desenvolupament individual de cada alumne, i, al mateix temps, serveix de referent al professor per orientar la marxa de l'assignatura i realitzar el procés d'avaluació continua. |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Avaluació de les fitxes de lectura i dels exercicis proposats per cadascú dels temes |
80% |
Treballs |
No hi ha |
0% |
Altres |
Avaluació continuada de la participació i aportacions fetes pels estudiants, amb especial atenció a les intervencions realitzades pels estudiants a cada sessió de seminari |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Ateses les característiques del curs, cada professor convidat a dirigir cadascun dels seminaris, aportará les fonts d'informació i la bibliografia addient a cada sessió. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|