DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura SEMINARI D'ORIENTACIÓ I SEGUIMENT Codi 125221114
Ensenyament
Migracions i Mediacio Social (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
10 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Dret Públic
Unitat Predepartamental de Geografia
Coordinador/a
TORRENS BONET, RAMONA
Adreça electrònica ramona.torrens@urv.cat
Professors/es
TORRENS BONET, RAMONA
Web
Descripció general i informació rellevant El seminari està relacionat amb les pràctiques que els estudiants realitzen en el marc de Treball fi de màster. Consisteix en l'acompanyament, guiatge i seguiment del procés d'aprenentatge de l'alumne en el context de les pràctiques, així com en l'orientació metodològica per al disseny d'un projecte d'intervenció en matèria d'immigració.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  AP6 Adquisió de capacitats per planificar, implementar i avaluar la intervenció de manera conjunta amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats, partint de l'anàlisi de les seves necessitats i circumstàncies.
  AP7 Capacitat per actuar, des dels diferents àmbits professionals, en la resolució de situacions de risc i de conflicte amb els propis col•lectius, la resta d'agents socials i les organitzacions.
  AP8 Treballar de forma eficaç dins de sistemes, xarxes i equips interdisciplinars.
  AP9 Gestionar conflictes, dilemes i problemes ètics complexes identificant-los, mediant i dissenyant estratègies de superació
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  Professionalitzador
  BP2 Capacitat de donar resposta a situacions en el mateix moment que es produeixen.
  BP4 Capacitat de valorar i participar en el treball en grup.
  Recerca
  BR4 Habilitats ben desenvolupades per resoldre problemes.
  BR5 Habilitat per analitzar dades i resultats de recerca en un ambient canviant de la disciplina.
  BR8 Capacitat de treballar en equip.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Acompanyar i orientar l'estudiant en el coneixement de la institució i àmbit en què es realitzen les pràctiques. AP6
AP7
AP8
AP9
BP2
BR4
BR8
CC5
Guiar l'estudiant en l'adquisició de les habilitats i competències relacionades amb la praxi professional AP6
AP7
AP8
BP4
BR5
CC6
Orientar i supervisar l'estudiant davant la resolució de situacions que li imposi la pràctica profesional per tal de corregir o minimitzar l'impacte que aquestes situacions li puguin generar a nivell personal. AP9
BR4

Continguts
Tema Subtema
Guiatge per accedir a la institució i/o programa i/o organisme on es realitzen les pràctiques.
Seguiment i supervisió del procés d'aprenentatge de l'estudiant
Orientació metodològica per a l'elaboració del projecte d'intervenció del treball de fi de màster.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 0 5
 
Seminaris
50 75 125
Pràctiques externes (de camp/sortides)
25 25 50
 
Atenció personalitzada
35 35 70
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del contingut i la dinàmica dels seminaris que composen l'assignatura.
Seminaris Seminaris en grup amb dues finalitats:

1. Orientació metodològica en el disseny dels projectes d'intervenció dels estudiants.

2. Seminaris de presentació i debat dels seus projectes i del procés d'elaboració en el context de les pràctiques.
Pràctiques externes (de camp/sortides) Visites programades a institucions, organismes o serveis que desenvolupin projectes relacionats amb la gestió de les realitats migratòries.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada consistirà en tutoritzar de forma individual i sistemàtica el material i continguts que l'estudiant ha de presentar en les sessions grupals.

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Avaluació de les presentacions i de la participació en el debat que generin. 60%
Pràctiques externes (de camp/sortides) Avaluació de la presència a les 4 sortides (10% de la nota cada una de les 4 sortides). 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
TREBALL DE FI DE MÀSTER/125221115

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
SEMINARI D'ORIENTACIÓ I SEGUIMENT/125221114