Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social a partir del fet migratori, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals. |
|
AC2 |
Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió del fet migratori i l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per tal d'analitzar i/o assesorar sobre les fonts del problema i sobre els possibles abordatges. |
|
Professionalitzador |
|
AP6 |
Adquisió de capacitats per planificar, implementar i avaluar la intervenció de manera conjunta amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats, partint de l'anàlisi de les seves necessitats i circumstàncies. |
|
AP7 |
Capacitat per actuar, des dels diferents àmbits professionals, en la resolució de situacions de risc i de conflicte amb els propis col•lectius, la resta d'agents socials i les organitzacions. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Adquisició dels coneixements bàsics i dels principals debats en matèria de planificació, mediació social i resolució de conflictes en un nivell multidisciplinar. Saber discernir, en definitiva, què es pot demanar als especialistes de les diferents disciplines socials en el disseeny d'un projecte de recerca concret. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Respecte profund per l’ètica i la integritat intel•lectual. |
|
Professionalitzador |
|
BP3 |
Apreciació de que el coneixement avançat proporciona a l’estudiant la capacitat de lideratge en l’àrea d’especialitat. |
|
BP6 |
Capacitat per involucrar-se, quan s’escaigui, en aspectes de la societat contemporània. |
|
Recerca |
|
BR1 |
Capacitat per iniciar projectes de recerca i definir el context i les variables que hi intervenen. |
|
BR4 |
Habilitats ben desenvolupades per resoldre problemes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer el marc juridicoconstitucional relatiu a la ciutadania i a l'estrangeria |
AC1 AC2 AP6 AP7 AR1
|
BP3 BP6 BR1 BR4 BC1
|
CC1 CC2 CC3
|
2. Relacionar les dades jurídiques amb la seva incidència en la situació de la immigració |
AC1 AC2 AP6 AP7 AR1
|
BP3 BP6 BR1 BR4 BC1
|
CC1 CC2 CC3
|
3. Integrar els coneixements juridicoconstitucionals en una práctica professional global en relació amb la immigració |
AC1 AC2 AP6 AP7 AR1
|
BP3 BP6 BR1 BR4 BC1
|
CC1 CC2 CC3
|
Tema |
Subtema |
1. La diferència constitucional entre ciutadans i no ciutadans |
a) La modulació del principi d'igualtat en relació amb els ciutadans estrangers
b) Les condicions de gaudi dels drets fonamentals per part dels estrangers |
2. Els drets constitucionals dels ciutadans estrangers |
a) La dignitat de la persona com a canon per a la determinació dels drets atribuïts a tothom independentment de la ciutadania
b) Els drets no vinculats a la dignitat de la persona i els estrangers
|
3. Els dres polítics dels ciutadans estrangers |
a) L'article 13.2 com a límit absolut per al gaudi dels drets polítics dels ciutadans estrangers
b) Les excepcions relatives a les eleccions locals |
4. El dret d'asil |
a) El reconeixement constitucional del dret d'asil
b) El règim jurídic del dret d'asil en la legislació espanyola |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
16 |
32 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
2.5 |
2.5 |
5 |
|
Proves pràctiques |
|
2.5 |
5 |
7.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als objectius de l'assignatura i presentació dels instruments de treball. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament sistemàtic del temari de l'assignatura a càrrec del professor. |
|
Sessió Magistral |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada (realitzada de forma presencial o mitjançant les TIC) te com a finalitat el suport al treball i desenvolupament individual de cada alumne, i, al mateix temps, serveix de referent al professor per orientar la marxa de l'assignatura i realitzar el procés d'avaluació continua. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Avaluació dels activitats que es proposin durant la classe magistral |
10% |
Proves pràctiques |
Avaluació de la resolució d'un cas pràctic |
90% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Constitució espanyola del 1978 Llei 5/1984, de 26 de març, reguladora del dret d'asil i de la condició de refugiat STC 107/1984, de 23 de novembre STC 99/1985, de 23 de novembre |
Complementària |
|
Aja, E., y Arango, J. (eds.), Veinte años de inmigración en España. Perspectiva jurídica y sociológica, Fundación CIDOB. Presno, M. A.,Extranjería e Inmigración: aspectos jurídicos y socioeconómicos, Tirant lo Blanch. Revenga Sánchez, M. (coord.), Problemas constitucionales de la inmigración, Tirant lo Blanch, 2005. Santolaya Machetti, P., Derecho de asilo en la Constitución española, Lex Nova, 2001. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|