Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social a partir del fet migratori, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals. |
|
AC2 |
Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió del fet migratori i l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per tal d'analitzar i/o assesorar sobre les fonts del problema i sobre els possibles abordatges. |
|
Professionalitzador |
|
AP6 |
Adquisió de capacitats per planificar, implementar i avaluar la intervenció de manera conjunta amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats, partint de l'anàlisi de les seves necessitats i circumstàncies. |
|
AP7 |
Capacitat per actuar, des dels diferents àmbits professionals, en la resolució de situacions de risc i de conflicte amb els propis col•lectius, la resta d'agents socials i les organitzacions. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Adquisició dels coneixements bàsics i dels principals debats en matèria de planificació, mediació social i resolució de conflictes en un nivell multidisciplinar. Saber discernir, en definitiva, què es pot demanar als especialistes de les diferents disciplines socials en el disseeny d'un projecte de recerca concret. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Respecte profund per l’ètica i la integritat intel•lectual. |
|
Professionalitzador |
|
BP3 |
Apreciació de que el coneixement avançat proporciona a l’estudiant la capacitat de lideratge en l’àrea d’especialitat. |
|
BP6 |
Capacitat per involucrar-se, quan s’escaigui, en aspectes de la societat contemporània. |
|
Recerca |
|
BR1 |
Capacitat per iniciar projectes de recerca i definir el context i les variables que hi intervenen. |
|
BR4 |
Habilitats ben desenvolupades per resoldre problemes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer el marc teòric i conceptual específic de l'assignatura |
AC1 AC2 AP6 AP7 AR1
|
BP3 BP6 BR1 BR4 BC1
|
CC1 CC2 CC3
|
2. Incorporar els elementes teòrics adquirits a l'anàlisi empírica de la realitat en aquest camp específic |
AC1 AC2 AP6 AP7 AR1
|
BP3 BP6 BR1 BR4 BC1
|
CC1 CC2 CC3
|
3. Integrar aquests coneixements i pràctiques en el marc general de la disciplina |
AC1 AC2 AP6 AP7 AR1
|
BP3 BP6 BR1 BR4 BC1
|
CC1 CC2 CC3
|
Tema |
Subtema |
Profesor: Vicente Gozálvez Pérez
I. Planteamientos teórico-prácticos de la asignatura. La configuración de los espacios sociales: Las migraciones, los grupos sociales y las funciones fundamentales.
Espacios sociales e integración de los inmigrados.
II. El proceso de inmigración extranjera en España. Cifras, mapas y estructuras de los inmigrados.
III. Estudios sobre la integración de los inmigrados en la España mediterránea. Estudios de género.
IV. Conclusiones de la asignatura. Evaluación (práctica).
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
24 |
36 |
Seminaris |
|
4 |
8 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
2.5 |
2.5 |
5 |
|
Proves pràctiques |
|
2.5 |
5 |
7.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als objectius de l'assignatura i presentació dels instruments de treball. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament sistemàtic del temari de l'assignatura a càrrec del professor. |
Seminaris |
Debat al voltant d'estudis de cas sobre conflictes de diferent naturalesa dins l'entorn de la societat multicultural. Les darreres sessions d'aquest seminari es dedicaran als debats sobre els projectes d'assaig presentats pels estudiants. |
|
Sessió Magistral |
Seminaris |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada (realitzada de forma presencial o mitjançant les TIC) te com a finalitat el suport al treball i desenvolupament individual de cada alumne, i, al mateix temps, serveix de referent al professor per orientar la marxa de l'assignatura i realitzar el procés d'avaluació continua. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
|
|
Seminaris |
Avaluació continuada de la participació i aportacions fetes pels estudiants, amb especial atenció a la proposta d'assaig que cada estudiant presentarà a debat |
25% |
Proves pràctiques |
Avaluació de l'assaig escrit que cada estudiant presentarà al finalitzar el curs. Es valoraran tant la documentació com l'elaboració teòrica i la capacitat d'argumentació |
75 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Dewitte, Ph., Dir., Inmigration et intégration, l'état des savoirs,, Paris, Edit. La Découverte., 1999
Diez Nicolás, J., «Las dos caras de la inmigración», en Eiras Roel, A. y González Lopo, D. (Dirs.), Movilidad interna y migraciones intraeuropeas en la península ibérica,, , Universidad de Santiago de Compostela,, 2002
Frémont, A. ; Chevalier, J. ; Hérin, R. ; Renard, J, Géographie Sociale,, Paris, Masson,, 1994
Gozálvez Pérez V. y equipo, «Las trabajadoras extranjeras en la España mediterránea. La perspectiva empresarial», Estudios Geográficos, LXVII, nº261, p.523-547., 2006
Izquierdo, A., La inmigración inesperada, Madrid, Ed. Trotta, 1997
Maier, J.; Paesler, R.; Ruppert, K.; Schaffer, F.,, Geografía Social, Madrdi, Rialp, 1987
, , Revue Européenne des Migrations Internacionales, Univ. de Poitiers, varis anys
|
|
Complementària |
|
|
|