Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes |
|
AP4 |
Utilitzar amb propietat els mètodes de la crítica literària catalana |
|
AP8 |
Discernir els elements de la teoria literària aplicada a la literatura catalana |
|
AP15 |
Valorar críticament la influència de la cultura llatina en el món contemporani |
|
Recerca |
|
AR13 |
Valorar críticament la influència actual de la cultura clàssica en la cultura catalana |
|
AR14 |
Fer recerca amb la metodologia adequada en història cultural i història literària |
|
AR19 |
Cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics, etc.) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau |
Objectius |
Competències |
Anàlisi de la multiplicitat de camps en els quals influeix la cultura clàssica |
AR13
|
BC6 BC13
|
CC1
|
Interpretar històricament la recepció de la cultura clàssica |
AP1 AR13
|
BC13
|
CC1
|
Estudiar la transformació de la realitat cultural catalana de tradició clàssica. |
AP1 AP4 AP8 AP15 AR13 AR14 AR19
|
BC13
|
CC1
|
Tema |
Subtema |
1. Activitats introductòries. |
1.1. Tradició clàssica i transformació cultural.
1.2. Instruments filològics. |
2. Classicisme i història de la cultura catalana. |
2.1. El tipus d'escriptura a la Catalunya carolíngia.
2.2. La traducció catalana medieval.
2.3. La música en la tardor medieval: El Llibre Vermell de Montserrat.
2.4. Els vestigis romans: El Llibre de les grandeses de Tarragona de Lluís Ponç d'Icard.
2.4. La Fundació Bernat Metge.
2.5. Grècia en l'elegia de Carles Riba.
2.6. Vicent Andrés Estellés i els clàssics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
6 |
6 |
12 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Treballs |
|
8 |
32 |
40 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Aspectes generals i grans instruments de bibliografia bàsica. |
Sessió Magistral |
Continguts del temari i bibliografia específica. |
Treballs |
Desvetllar l'interès per algun aspecte específic de l'assignatura. Encàrrec de la realització d'un assaig. Metodologia per fer un treball científic. |
|
Sessió Magistral |
Treballs |
|
Descripció |
Tutoria de treballs i de lectures. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Recensió de lectures. Realització d'un assaig. |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Highet, G., La tradición clásica, FCE, México 1985
De Bruyne, E., Historia de la estética, BAC, Madrid 1984
Badia, L., Traduccions al català dels segles XIV-XV i innovació cultural i literària, Estudi General 11, Girona 1991
Nauert, Ch. G., Humanism and the Culture of Renaissance Europe, Cambridge University Press, Cambridge 2006
Duran, E., Renaixement a la carta, Eumo, Barcelona 1996
Valentí, E., Els clàssics i la cultura catalana moderna, Curial, Barcelona 1973
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
PERVIVÈNCIA I ACTUALITAT DE LA CULTURA LLATINA/125231127 |
|
|