Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes |
|
AP4 |
Utilitzar amb propietat els mètodes de la crítica literària catalana |
|
AP12 |
Avaluar el reflex i les aplicacions de la mitologia a la cultura contemporània |
|
AP15 |
Valorar críticament la influència de la cultura llatina en el món contemporani |
|
Recerca |
|
AR13 |
Valorar críticament la influència actual de la cultura clàssica en la cultura catalana |
|
AR19 |
Cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics, etc.) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
Objectius |
Competències |
Saber interpretar històricament la recepció de la cultura llatina |
AP1 AP12 AP15 AR13 AR19
|
|
CC3
|
Ressaltar la varietat de camps en els quals influeix la cultura llatina |
AP4
|
BC1 BC13
|
CC1 CC3
|
Estudiar la transformació de la realitat cultural a partir de la cultura llatina |
|
BC13
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
1.Introducció. |
El model cultural de Roma. Camps d'influència. |
2.Edat mitjana. |
La transformació del concepte de literatura. Els mites clàssics a l'Edat mitjana. El dret medieval. |
3. Renaixement i Barroc. |
Humanisme i filologia. La invenció de la literatura moderna. La revolució de la impremta. |
4. Del Neoclassicisme al món contemporani. |
Les imatges del poder i l'épica llatina. Les infinites transformacions d'Ovidi a la pintura i la música. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
4 |
8 |
|
Presentacions / exposicions |
|
9 |
9 |
18 |
Sessió Magistral |
|
47 |
47 |
94 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
18 |
18 |
36 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Aspectes generals. Instruments de bibliografia |
Presentacions / exposicions |
Orientació sobre el tema i el desenvolupament del treball. |
Sessió Magistral |
Fonamentalment d'estudis culturals i filologia. |
|
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Orientació en el tema i control del desenvolupament del treball previ. |
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Coneixement de les eines de treball |
2 |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral i per escrit d'un treball |
46 |
Sessió Magistral |
Participació a classe |
2 |
Proves de Desenvolupament |
Examen escrit |
50 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
R.L. Fox, El mundo clásico. La epopeya de Grecia y Roma, Barcelona, Crítica, 2007
R. Jenkyns, El legado de Roma. Una nueva valoración, Barcelona, Crítica, 1995
A. Buck, L'eredità classica nelle letterature neolatine del Rinascimento, Brescia, Paideia, 1980
D. Quint, Epic and empire: politics and generic form form from Virgil to Milton, Princeton U.P., 1993
J. Seznec, Los dioses de la Antigüedad en la Edad Media y el Renacimiento, Madrid, Taurus, 1985
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
CULTURA CLÀSSICA I CULTURA CATALANA/125231118 |
|
|