Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
|
AC9 |
Ús instrumental de la llengua. Fluidesa i precisió en l'ús instrumental de la llengua segons l'itinerari |
|
AC10 |
Capacitat de treball en equip. Interacció alunme-professor i entre l'equip de professorat |
|
Investigador |
|
AR4 |
Capacitat organitzativa i comunicadora |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objetivos |
Competencias |
Presentar les unitats complexes de la sintaxi de l'espanyol
|
AC9
|
BC13
|
CC1 CC4
|
Estudiar els conceptes bàsics de la sintaxi de l'oració en espanyol
|
AC9
|
BC13
|
CC1 CC4
|
Adquirir pautes per a l'observació i l'anàlisi dels fenòmens sintàctics
|
AC9
|
BC2 BC4 BC13
|
CC1 CC4
|
Promoure la reflexió crítica de l'estudiant respecte a la sintaxi de l'espanyol
|
AC9
|
BC2 BC4 BC6 BC13
|
CC1 CC4
|
Exercitar l'ús de l'argumentació lingüística
|
AC9 AC10
|
BC2 BC4 BC6 BC11 BC13
|
CC1 CC4
|
Realitzar exercicis de descripció sobre problemes gramaticals concrets
|
AC9 AC10
|
BC2 BC4 BC6 BC11 BC13
|
CC1 CC4
|
Participar en la discussió de problemes com a treball conjunt |
AC9 AC10 AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6 BC11 BC13
|
CC1 CC4
|
tema |
Subtema |
El concepte d’oració
|
Diferents aproximacions a la noció d’oració: definiciones semàtico-nocionals, lògiques i distribucionals. Les definicions formals de l’oració. Oració i enunciat: els fragments. Oració simple i oració composta. Propietats generals de l’oració. La noció d’estructura. Les categories sintàctiques: categories lèxiques i categories gramaticals. L’ordre de paraules a l’oració. L’el·lipsi. Oració i predicació. La noció de predicació. Tipus de predicats: verbals i no verbals. Els diferents entorns estructurals de la predicació. Les frases nominals.
|
Juxtaposició, coordinació i subordinació: problemes de delimitació
|
Coordinació i oració composta. Parataxi i hipotaxi. La juxtaposició. Coordinació i subordinació: diferències bàsiques. Les construccions coordinades. Els elements coordinants. El concepte de coordinació. L’abast de la coordinació. Condicions de coordinabilitat. Tipus de coordinació.
|
Oracions subordinades: criteris de classificació
|
El criteri categorial: oracions substantives, adjectives i adverbials. Problemes respecte al criteri categorial. El criteri de la recció verbal: oracions argumentals i oracions adjuntes. Les oracions completives: tipus. Les clàusules quantificades. Oracions de relatiu restrictives i no restrictives
|
La subordinació adverbial
|
Dificultats de definició. La subordinació adverbial a la gramàtica tradicional: funció adverbial o funció circumstancial? Problemes de classificació de les subordinades adverbials. Un doble nivell d’anàlisi: la bipolaritat
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sesión magistral |
|
45 |
45 |
90 |
Presentaciones/exposiciones |
|
1 |
5 |
6 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
0 |
10 |
10 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Pruebas prácticas |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura, de la metodologia i de les activitats d'avaluació |
Sesión magistral |
Desenvolupament de cadascun dels temes que constitueixen el programa de l'assignatura |
Presentaciones/exposiciones |
Presentació, per part de l'estudiant, dels exercicis que ha preparat de forma autònoma |
Resolución de problemas/ejercicios |
Resolució d'exercicis d'aplicació de la teoria desenvolupada a les sessions magistrals |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Discusió de les solucions que planteja l'estudiant que fa la presentació per part de la resta de la classe |
|
Atención personalizada |
Sesión magistral |
Presentaciones/exposiciones |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
descripción |
Resolució de dubtes o bé de forma presencial o bé a través del correu electrònic |
|
|
descripción |
Peso |
Presentaciones/exposiciones |
Avaluació de l'argumentació realitzada per resoldre problemes |
15% |
Resolución de problemas/ejercicios |
Avaluació de la correcta aplicació de la teoria a qüestions concretes on es posa de manifest |
15% |
Pruebas prácticas |
Avaluació de la correcta consecució dels objectius que es plantegen a l'assignatura mitjançant preguntes de tipus pràctic |
70% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
, , ,
Bosque, I. y V. Demonte eds., Gramática descriptiva de la lengua española, RAE/ Espasa-Calpe, 1999
Di Tullio, Á., Manual de gramática del español, La Isla de la Luna, 2005
Gómez Torrego, L., Análisis sintáctico, SM., 2004
Hernanz, M. L. y J. Mª Brucart, La sintaxis, Crítica, 1987
Rodríguez Ramalle, T., Manual de sintaxis del español, Castalia, 2005
|
|
Complementária |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
GRAMÀTICA ESPANYOLA: MORFOLOGIA/125232234 |
|
|