DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) GRAMÀTICA ANGLESA Codi 125232104
Ensenyament
Ensenyament de Llengües Estrangeres (2007)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RODRÍGUEZ PÉREZ, SARA
Adreça electrònica sara.rodriguez@urv.cat
Professors/es
RODRÍGUEZ PÉREZ, SARA
Web
Descripció general i informació rellevant This course is intended to offer a deep insight into some structural and functional complexities of English, at the level of the phrase, the clause and the sentence. The course will focus on the complexities of the English noun phrase and other complex structures - subordination and topicalization processes - from a theoretical and practical perspective.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC4 Fonaments lingüístics. Principis bàsics de les diferents àrees de la lingüística teòrica i aplicada, amb especial incidència en la importància de la pragmàtica en l'ensenyament/aprenentatge de llengües
  AC5 Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües
  AC6 Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per a fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua
  AC9 Ús instrumental de la llengua. Fluidesa i precisió en l'ús instrumental de la llengua segons l'itinerari
  AC10 Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent.
  Recerca
  AR4 Capacitat organitzativa i comunicadora
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com a no expertes
  BC13 Aprendre a aprendre
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
This course is intended to offer a deep insight into some structural and functional complexities of English, at the level of the phrase, the clause and the sentence. The course will focus on the complexities of the English noun phrase and other complex structures - subordination and topicalization processes - from a theoretical and practical perspective. AC4
AC5
AC6
AC9
AC10
AR4
BC2
BC4
BC5
BC6
BC11
BC12
BC13
CC1
CC5

Continguts
Tema Subtema
Revision and development of basic concepts *Form and function
*Phrase structure
*Structural ambiguity

The English NP: Main patterns *Determiners and quantifiers
*Pronouns
*Modification

Embedded clauses *Nominal clauses
*Adverbial clauses
*Comparative structures

Complex structures *Focus and theme
*Inversion
*Extraposition
*Clefts
*Pseudo-clefts
*Existentials
Verb as head of VP *Auxiliaries, copulas, predicates
*Tense, aspect, voice, and mood
*Grammatical relations
*Semantic relations

The English VP: Main patterns *Copular verbs
*Intransitive verbs
*Transitive verbs
*Sentence structures
*Negation
*VP modification
*Multi-word verbs

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
6 0 6
 
Sessió Magistral
45 0 45
Presentacions / exposicions
39 0 39
Seminaris
45 0 45
Treballs
13 0 13
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries The first few classes will be devoted to a review of basic concepts.

Sessió Magistral The lecture-based classes will provide students with the basic tools and units of syntactic and semantic analysis necessary to discuss and analyze the complexities of the grammar of English. Students will be expected to read assigned material before class.

Presentacions / exposicions Students will search for authentic examples in order to analyze them using the tools and methods learnt in class. The presentations will take place during the second part of the term. Details will be given on the first day of classes.

Seminaris The seminars will be based on the discussion and analysis of assigned material. Students will be expected to read assigned material and prepare exercises at home prior to class time.

Treballs There will be a final written assignment at the end of the term. Details will be given on the first day of classes.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Presentacions / exposicions
Descripció
I will be in my office for personal consultation at established office hours. I will also be available for consultation via e-mail.

Avaluació
  Descripció Pes
Activitats Introductòries Feedback exercise. 10
Sessió Magistral A mid term exam 20
Presentacions / exposicions Class presentations will be graded according to a number of points. Details will be given on the first day of classes. 25
Seminaris An end of term exam 20
Treballs A written assignment based on your class presentation. Details will be given on the first day of classes. 25
 
Altres comentaris i segona convocatòria

If you do not have all the 5 necessary grades, you will have to take a final exam.


Fonts d'informació

Bàsica Greenbaum, S. & R.Quirk, A Student's Grammar of the english Language,, , Longman
Baker, C.L., English Syntax, , The MIT Press
Huddleston, R. & G.Pullum, The Cambridge Grammar of the English Language, , Longman
Radford, A, Transformational Grammar. A First Course, , Cambridge University Press

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Regular class attendance is a requirement, as a high percentage of the final grade will be based on exercises done in class.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent