DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura VARIACIO EN LLENGUA ANGLESA Codi 125232106
Ensenyament
Ensenyament de Llengues Estrangeres (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Filologia Anglogermànica
Coordinador/a
TORRES SIMÓN, ESTER
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant Els estudiants hauran de ser capaços de reconèixer els principals trets de les varietats estudiats, així com els factors tecnològics i culturals implicats en el seu ús.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC4 Fonaments lingüístics. Principis bàsics de les diferents àrees de la lingüística teòrica i aplicada, amb especial incidència en la importància de la pragmàtica en l'ensenyament/aprenentatge de llengües
  AC6 Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per a fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua
  AC10 Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent.
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC13 Aprendre a aprendre
  BC14 Planificació i organització
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Understand the main concepts of English sociolinguistics. AC4
AC6
AC10
Understand the development of the main regional varieties of English AC4
AC6
Recognize and identify the main regional varieties of English AC4
AC6
BC2
BC4
BC6
BC13
BC14
CC1
CC2

Continguts
Tema Subtema
Detailed comparison of British and American Englishes History
Lexis
Syntax
Phonetics
Orality
Social factors

Identification of other major varieties Cockney
Estuary
North
Scottish
Irish (North vs. Southern)
Canadian
Australian
South African
South Asian
African

Pidgins and creoles Theories of development
Geographical distribution
Main features
Gulluh
Development of American Black Vernacular

Language contact Diglossia
Code-switching
Bilingualism in English

Social variables Sex variables
Age variables
Social stratification

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
10 0 10
 
Seminaris
40 0 40
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
90 0 90
 
Atenció personalitzada
10 0 10
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Familiarization with the computer lab
Explanation of Moodle
Explanation of continuous assessment
Practice with the use of online video material
Negotiation of the exact scope and emphasis of the course.
Seminaris Presentation and explanation of the main concepts.
Group debates
Quizzes
Discussion of the main problems of English sociolinguistics
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Students work on weekly worksheets, using Internet sources to provide answers to questions and to resolve problems.
Work can be indivifually or in pairs, in the computer lab.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Individual feedback is given weekly via email (based on work uploaded to Moodle) Individual tutorials when requested

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques ontinuous assessment on the basis of the work done on the weekly assignments 60%
Altres

Two tests: one on British vs. American English, the other on definitions of basic concepts.

40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students who do not pass on the basis of the courswork, or who wish to improve their grade, may sit a final exam.


Fonts d'informació

Bàsica , http://isg.urv.es/sociolinguistics/varieties/, ,
Crystal, D., The Cambridge Encyclopedia of the English Language (PART I), , CUP, 1995

A wealth of information on other topics can be found on the Internet. Students will have to work actively, and critically, with those resourcss.

Complementària

Recomanacions