Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
|
AC3 |
Actituds. coneixements i destreses. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació orals i escrites) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, del Consell d'Europa.) |
|
AC4 |
Fonaments lingüístics. Principis bàsics de les diferents àrees de la lingüística teòrica i aplicada, amb especial incidència en la importància de la pragmàtica en l'ensenyament/aprenentatge de llengües |
|
AC5 |
Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües |
|
AC6 |
Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per a fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua |
|
AC7 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic |
|
AC8 |
Familiaritat i competència en l'ús de les noves tecnologies en la classe de llengua. Ús de les noves tecnologies com a eines per a enriquir l'aprenentatge de segones llengües i per a promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat |
|
AC9 |
Ús instrumental de la llengua. Fluidesa i precisió en l'ús instrumental de la llengua segons l'itinerari |
|
AC10 |
Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent. |
|
Investigador |
|
AR1 |
Coneixement i familiaritat amb les eines de cerca d'informació en bases de dades electròniques |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC9 |
Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com a no expertes |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria) |
Objetivos |
Competencias |
Conocer las variedades lingüísticas del español de España desde el punto de vista de los usos específicos, los estilos y los niveles de lengua. |
AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC6
|
Reconocer los rasgos distintivos del ámbito específico, el registro y el nivel de lengua de cualquier texto oral o escrito en español. |
AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC6
|
Analizar todo tipo de textos orales y escritos en castellano, teniendo en cuenta la situación, los propósitos, el tema y el contenido de los mensajes, así como las relaciones entre los participantes en la interacción comunicativa. |
AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC6
|
Producir textos orales y escritos en español adecuados a los diferentes usos específicos, estilos y niveles de lengua. |
AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Saber encontrar la información necesaria en las principales fuentes de información y recursos bibliográficos y telemáticos sobre la lengua española, sobre todo por lo que respecta a los usos y registros. |
AC7 AC8 AC10 AR1
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC13 BC14 BC15
|
CC2 CC3 CC4 CC6
|
Tomar conciencia de la importancia de la elección de las piezas lingüísticas adecuadas a los diferentes usos específicos, estilos y niveles de lengua para conseguir una comunicación eficaz en los ámbitos que les son propios, así como en la definición de la imagen personal y de la corporativa en el ámbito del trabajo. |
AC5 AC6
|
BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC12 BC15
|
CC1 CC4 CC6
|
Aceptar que la lengua está viva y que tanto los modelos de prestigio como las variantes informales evolucionan, lo cual implica un compromiso de actualización constante del conocimiento de la realidad del uso del idioma. |
AC3 AC4 AC5 AC6 AC9
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 BC13 BC15
|
CC1 CC3 CC4 CC6
|
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentación de la asignatura y del sistema de evaluación. |
Sesión magistral |
Explicación de los contenidos de la asignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Realización de las prácticas en el aula (ejercicios de análisis y comentario de textos). |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Realización de ejercicios a través de la plataforma virtual (ejercicios de análisis y comentario de textos). |
Prácticas en laboratorios |
Ejercicio de documentación. |
Estudios previos |
Documentación previa a las sesiones magistrales. |
Debates |
Intercambio de opiniones previo y posterior a las pruebas de evaluación. |
|
descripción |
Peso |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Participación en las clases y portafolio del alumno/a. |
10% |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Realización de las prácticas virtuales. |
10% |
Prácticas en laboratorios |
Ejercicio de documentación. |
10% |
Pruebas objetivas de tipo test |
Una prueba de evaluación de carácter teórico-práctico. |
40% |
Pruebas prácticas |
Una prueba de comentario de textos breves. |
30% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
No hay segunda convocatoria. |