Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC2 |
Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua |
|
AC3 |
Actituds. coneixements i destreses. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació orals i escrites) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, del Consell d'Europa.) |
|
AC4 |
Fonaments lingüístics. Principis bàsics de les diferents àrees de la lingüística teòrica i aplicada, amb especial incidència en la importància de la pragmàtica en l'ensenyament/aprenentatge de llengües |
|
AC5 |
Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües |
|
AC6 |
Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per a fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua |
|
AC7 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic |
|
AC10 |
Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent. |
|
Recerca |
|
AR4 |
Capacitat organitzativa i comunicadora |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC9 |
Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com a no expertes |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
Adquirir les bases metodològiques per orientar la formació cap a l'ensenyament d'espanyol com a L2 |
AC2 AC3
|
BC3 BC4 BC5 BC12 BC13 BC14
|
CC4
|
Adquirir els coneixements teòrics i pràctics bàsics per orientar la propia formació cap a l'ensenyament d'espanyol com a L2 |
AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC10 AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC11 BC12 BC13 BC14
|
CC4 CC6
|
Conèixer i analitzar els recursos, les estratègies i els materials per la classe d'espanyol com segona llengua |
AC2 AC3 AC5 AC6 AC7 AC10 AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6 BC11 BC13 BC14
|
CC4 CC6
|
Ser conscient dels problemes a què s'enfronta un alumne de L2. |
AC5 AC6 AC7 AC10
|
BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 BC13
|
|
Veure l'ensenyament d'un idioma com a quelcom més que l'ensenyament d'una gramàtica. |
AC2 AC3 AC5 AC6 AC7 AC10 AR4
|
BC1 BC3 BC4 BC11 BC13 BC14
|
CC4 CC6
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitat de contacte i reflexió sobre els continguts del programa. |
Sessió Magistral |
Classes teòriques d'exposició i explicació dels continguts del temari. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de les pràctiques relacionades amb els continguts teòrics tractats a les sessions magistrals. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral, per part dels alumnes, dels treballs pràctics proposats. |
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Les pràctiques relacionades amb la teoria exposada a les sessions magistrals s'hauran de lliurar en el termini estipulat. |
Se calificará cada práctica. Representa un máximo del 20% de la nota final. |
Presentacions / exposicions |
Exposición en clase del trabajo escogido. |
Representará en torno al 20% de la nota final. |
Proves pràctiques |
Es tracta de la realització d'un treball relacionat amb algún dels punts del programa. |
Representa un 60% de la nota final. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els percentatges anteriors són vàlids per a l'evaluació contínua (assistència a classe i lliurament de les pràctiques). En cas que l'alumne no segueixi l'avaluació contínua, haurà de realitzar un treball pràctic i superar l'examen final. |
Bàsica |
, http://cvc.cervantes.es, ,
, Marco de referencia europeo para el aprendizaje, la enseñanza y la evaluación de las lenguas, Anaya, 2003
García Santa Cecilia, A., El currículo de ELE, Edelsa, 1995
Sánchez Lobato, J.; Santos Gargallo, I. (Dir.), Vademecum para la formación de profesores., SGEL, 2004
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/125232112 | QÜESTIONS DE GRAMÀTICA ESPANYOLA EN L'ENSENYAMENT A CLASSE D'E/LE/125232201 | ANÀLISI DE MATERIALS PER L'ENSENYAMENT D'E/LE/125232212 | L'ENSENYAMENT DEL LÈXIC A CLASSE D'E/LE/125232213 | EL MARC COMÚ EUROPEU DE REFERÈNCIA PER A LES LLENGÜES/125232225 |
|