DATOS IDENTIFICATIVOS 2007_08
Asignatura Código 125232123
Titulación
Ensenyament de Llengües Estrangeres (2007)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
3 Obligatoria Segundo Único anual
Lengua de impartición
Departamento Filologies Romàniques
Coordinador/a
BARGALLÓ ESCRIVÀ, MARIA
Correo-e maria.bargallo@urv.cat
Profesores/as
BARGALLÓ ESCRIVÀ, MARIA
Web
Descripción general e información relevante

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comun
  AC9 Ús instrumental de la llengua. Fluidesa i precisió en l'ús instrumental de la llengua segons l'itinerari
  AC10 Capacitat de treball en equip. Interacció alunme-professor i entre l'equip de professorat
  Investigador
  AR1 Coneixement i familiaritat amb les eines de cerca d'informació en bases de dades electròniques
  AR4 Capacitat organitzativa i comunicadora
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comun
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC13 Aprendre a aprendre
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comun
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria)

Objetivos de aprendizaje
Objetivos Competencias
Adquirir pautes metodològiques per poder elaborar una tesi doctoral AR4
BC2
BC13
BC14
CC5
Definir les fases de què consta l'elaboració d'una tesi doctoral AR4
BC2
BC4
BC6
BC13
BC14
CC5
Conèixer les fonts documentals de cara al desenvolupament del tema de recerca AR1
BC2
BC6
BC13
BC14
BC15
CC2
CC4
Saber gestionar la informació obtinguda de manera adequada AR1
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC6
BC13
BC14
BC15
CC4
CC5
Prendre consciència de les habilitats comunicatives que corresponen a aquest tipus de comunicació científica AC9
AC10
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC6
BC13
BC14
BC15
CC2
CC5
CC6

Contenidos
tema Subtema
Fases de què consta l'elaboració d'una tesi doctoral: decisió, realització i execució Selecció de l'àrea de recerca
Selecció de temes possibles de recerca
L'aportació de coneixement d'una tesi
Exploració d'un tema i proposta de tesi
La planificació temporal
Gestió de les activitats relacionades amb la tesi
Pautes metodològiques per elaborar una tesi doctoral Domini de la metodologia adequada de cara al desenvolupament del tema de recerca escollit
Les fonts documentals per al desenvolupament del tema de recerca Tipus de fonts documentals
Com gestionar la informació Selecció de lectures
Prendre notes
Sistemes d'arxiu i codificació
Les habilitats comunicatives per a la comunicació científica: expressió oral i escrita dels resultats de la recerca Redacció del treball: problemes, solucions i estratègies
Presentació i defensa de la tesi

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Actividades introductorias
1 0 1
 
Sesión magistral
12 0 12
Presentaciones/exposiciones
10 10 20
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
10 5 15
Resolución de problemas/ejercicios
0 10 10
 
Atención personalizada
0 5 5
 
Pruebas prácticas
2 10 12
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Presentació de l'assignatura, de la metodologia i de les activitats d'avaluació
Sesión magistral Desenvolupament de cadascun dels temes que constitueixen el programa de l'assignatura
Presentaciones/exposiciones Presentació, per part de l'estudiant, dels exercicis que ha preparat de forma autònoma
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Discussió de les solucions que planteja l'estudiant que fa la presentació per part de la resta de la classe
Resolución de problemas/ejercicios Resolució d'exercicis d'aplicació dels temes desenvolupats a les sessions magistrals

Atención personalizada
 
Atención personalizada
Presentaciones/exposiciones
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
Resolución de problemas/ejercicios
Pruebas prácticas
descripción
Resolució de dubtes o bé de forma presencial o bé a través del correu electrònic

Evaluación
  descripción Peso
Presentaciones/exposiciones Avaluació de l'argumentació realitzada per resoldre els exercicis plantejats 40%
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Avaluació de les intervencions que realitzen els estudiants a l'aula 5%
Resolución de problemas/ejercicios Avaluació de la correcta aplicació de ls continguts de l'assignatura a qüestions concretes 15%
Pruebas prácticas Avaluació de la correcta consecució dels objectius que es plantegen a l'assignatura mitjançant preguntes de tipus pràctic 40%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fuentes de información

Básica Rigo, A.; G. Genesca, Tesis i treballs. Aspectes formals, Eumo Editorial, 2000
López Yepes, J. et alii, Las tesis doctorales: producción, evaluación, defensa, Fragua, 2005
Serafini, M.T., Cómo se escribe, Paidós, 1994
Reyes, G., Cómo escribir bien en español, Arco Libros, 2001
Blaxter, L.; Ch. Hughes; M. Tight, Cómo se hace una investigación, Gedisa, 2005
, , ,
Icart, M.T. et alii, Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, Universitat de Barcelona, 2001

Complementária

Recomendaciones