DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura BASES PER L'ELABORACIÓ D'UNA TESI DOCTORAL Codi 125232123
Ensenyament
Ensenyament de Llengues Estrangeres (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
BARGALLÓ ESCRIVÀ, MARIA
Adreça electrònica maria.bargallo@urv.cat
Professors/es
BARGALLÓ ESCRIVÀ, MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC9 Ús instrumental de la llengua. Fluidesa i precisió en l'ús instrumental de la llengua segons l'itinerari
  AC10 Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent.
  Recerca
  AR1 Coneixement i familiaritat amb les eines de cerca d'informació en bases de dades electròniques
  AR4 Capacitat organitzativa i comunicadora
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC13 Aprendre a aprendre
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Adquirir pautes metodològiques per poder elaborar una tesi doctoral AR4
BC2
BC13
BC14
CC5
Definir les fases de què consta l'elaboració d'una tesi doctoral AR4
BC2
BC4
BC6
BC13
BC14
CC5
Conèixer les fonts documentals de cara al desenvolupament del tema de recerca AR1
BC2
BC6
BC13
BC14
BC15
CC2
CC4
Saber gestionar la informació obtinguda de manera adequada AR1
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC6
BC13
BC14
BC15
CC4
CC5
Prendre consciència de les habilitats comunicatives que corresponen a aquest tipus de comunicació científica AC9
AC10
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC6
BC13
BC14
BC15
CC2
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
Fases de què consta l'elaboració d'una tesi doctoral: decisió, realització i execució Selecció de l'àrea de recerca
Selecció de temes possibles de recerca
L'aportació de coneixement d'una tesi
Exploració d'un tema i proposta de tesi
La planificació temporal
Gestió de les activitats relacionades amb la tesi
Pautes metodològiques per elaborar una tesi doctoral Domini de la metodologia adequada de cara al desenvolupament del tema de recerca escollit
Les fonts documentals per al desenvolupament del tema de recerca Tipus de fonts documentals
Com gestionar la informació Selecció de lectures
Prendre notes
Sistemes d'arxiu i codificació
Les habilitats comunicatives per a la comunicació científica: expressió oral i escrita dels resultats de la recerca Redacció del treball: problemes, solucions i estratègies
Presentació i defensa de la tesi

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
12 0 12
Presentacions / exposicions
10 10 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 5 15
Resolució de problemes, exercicis
0 10 10
 
Atenció personalitzada
0 5 5
 
Proves pràctiques
2 10 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, de la metodologia i de les activitats d'avaluació
Sessió Magistral Desenvolupament de cadascun dels temes que constitueixen el programa de l'assignatura
Presentacions / exposicions Presentació, per part de l'estudiant, dels exercicis que ha preparat de forma autònoma
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Discussió de les solucions que planteja l'estudiant que fa la presentació per part de la resta de la classe
Resolució de problemes, exercicis Resolució d'exercicis d'aplicació dels temes desenvolupats a les sessions magistrals

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Presentacions / exposicions
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Resolució de problemes, exercicis
Proves pràctiques
Descripció
Resolució de dubtes o bé de forma presencial o bé a través del correu electrònic

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Avaluació de l'argumentació realitzada per resoldre els exercicis plantejats 40%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Avaluació de les intervencions que realitzen els estudiants a l'aula 5%
Resolució de problemes, exercicis Avaluació de la correcta aplicació de ls continguts de l'assignatura a qüestions concretes 15%
Proves pràctiques Avaluació de la correcta consecució dels objectius que es plantegen a l'assignatura mitjançant preguntes de tipus pràctic 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Rigo, A.; G. Genesca, Tesis i treballs. Aspectes formals, Eumo Editorial, 2000
López Yepes, J. et alii, Las tesis doctorales: producción, evaluación, defensa, Fragua, 2005
Serafini, M.T., Cómo se escribe, Paidós, 1994
Reyes, G., Cómo escribir bien en español, Arco Libros, 2001
Blaxter, L.; Ch. Hughes; M. Tight, Cómo se hace una investigación, Gedisa, 2005
, , ,
Icart, M.T. et alii, Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, Universitat de Barcelona, 2001

Complementària

Recomanacions