Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC9 |
Ús instrumental de la llengua. Fluidesa i precisió en l'ús instrumental de la llengua segons l'itinerari |
|
AC10 |
Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Coneixement i familiaritat amb les eines de cerca d'informació en bases de dades electròniques |
|
AR4 |
Capacitat organitzativa i comunicadora |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
Adquirir pautes metodològiques per poder elaborar una tesi doctoral |
AR4
|
BC2 BC13 BC14
|
CC5
|
Definir les fases de què consta l'elaboració d'una tesi doctoral |
AR4
|
BC2 BC4 BC6 BC13 BC14
|
CC5
|
Conèixer les fonts documentals de cara al desenvolupament del tema de recerca |
AR1
|
BC2 BC6 BC13 BC14 BC15
|
CC2 CC4
|
Saber gestionar la informació obtinguda de manera adequada |
AR1 AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6 BC13 BC14 BC15
|
CC4 CC5
|
Prendre consciència de les habilitats comunicatives que corresponen a aquest tipus de comunicació científica |
AC9 AC10 AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6 BC13 BC14 BC15
|
CC2 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
Fases de què consta l'elaboració d'una tesi doctoral: decisió, realització i execució |
Selecció de l'àrea de recerca
Selecció de temes possibles de recerca
L'aportació de coneixement d'una tesi
Exploració d'un tema i proposta de tesi
La planificació temporal
Gestió de les activitats relacionades amb la tesi |
Pautes metodològiques per elaborar una tesi doctoral |
Domini de la metodologia adequada de cara al desenvolupament del tema de recerca escollit |
Les fonts documentals per al desenvolupament del tema de recerca |
Tipus de fonts documentals |
Com gestionar la informació |
Selecció de lectures
Prendre notes
Sistemes d'arxiu i codificació |
Les habilitats comunicatives per a la comunicació científica: expressió oral i escrita dels resultats de la recerca |
Redacció del treball: problemes, solucions i estratègies
Presentació i defensa de la tesi |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
0 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
5 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
5 |
5 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, de la metodologia i de les activitats d'avaluació |
Sessió Magistral |
Desenvolupament de cadascun dels temes que constitueixen el programa de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació, per part de l'estudiant, dels exercicis que ha preparat de forma autònoma |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Discussió de les solucions que planteja l'estudiant que fa la presentació per part de la resta de la classe |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució d'exercicis d'aplicació dels temes desenvolupats a les sessions magistrals |
|
Atenció personalitzada |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Resolució de dubtes o bé de forma presencial o bé a través del correu electrònic |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Avaluació de l'argumentació realitzada per resoldre els exercicis plantejats |
40% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avaluació de les intervencions que realitzen els estudiants a l'aula |
5% |
Resolució de problemes, exercicis |
Avaluació de la correcta aplicació de ls continguts de l'assignatura a qüestions concretes |
15% |
Proves pràctiques |
Avaluació de la correcta consecució dels objectius que es plantegen a l'assignatura mitjançant preguntes de tipus pràctic |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Rigo, A.; G. Genesca, Tesis i treballs. Aspectes formals, Eumo Editorial, 2000
López Yepes, J. et alii, Las tesis doctorales: producción, evaluación, defensa, Fragua, 2005
Serafini, M.T., Cómo se escribe, Paidós, 1994
Reyes, G., Cómo escribir bien en español, Arco Libros, 2001
Blaxter, L.; Ch. Hughes; M. Tight, Cómo se hace una investigación, Gedisa, 2005
Castelló, M. (coord.), Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias, Graó, 2007
Icart, M.T. et alii, Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, Universitat de Barcelona, 2001
Medina Revilla, A. et alii (coord.), Metodología para la realización de Proyectos de Investigación y Tesis doctorales, Universitas, 2003
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|