DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura EINES DE RECERCA EMPÍRICA Codi 125232124
Ensenyament
Ensenyament de Llengues Estrangeres (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologia Anglogermànica
Coordinador/a
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
Adreça electrònica joaquin.romero@urv.cat
Professors/es
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
Web
Descripció general i informació rellevant La finalidad de esta asignatura es proporcionar los conocimientos básicos sobre la metodología experimental, con especial énfasis en el tratamiento cuantitativo de datos y el análisis estadístico.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Recerca
  AR2 Capacitat de disseny i implementació d'estudis seguint el mètode experimental
  AR3 Coneixement d'eines i mètodes d'anàlisi quantitativa
  AR4 Capacitat organitzativa i comunicadora
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC13 Aprendre a aprendre
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Familiaridad con los procesos de análisis cuantitativo AR2
AR3
BC2
BC13
BC14
CC4
Conocer principios básicos del diseño experimental y cuasiexperimental AR2
AR3
AR4
BC1
BC2
BC4
BC13
BC14
BC15
CC2
CC4
CC5
Conocer los principios de inferencia estadística AR2
AR3
AR4
BC1
BC2
BC4
BC13
BC14
BC15
CC2
CC4
CC5
Aprender principios básicos de los programas de análisis de datos (SPSS) AR2
AR3
AR4
BC1
BC2
BC4
BC13
BC14
BC15
CC2
CC4
CC5
Aplicar los contenidos a un caso práctico AR2
AR3
AR4
BC1
BC2
BC4
BC13
BC14
BC15
CC2
CC4
CC5

Continguts
Tema Subtema
Principios de estadística descriptiva
Introducción: Variables y escalas de medida.
Estadistica univariada: Tendencia central, dispersión, asimetria y curtosis
Estadistica bivariada: covarianza, correlación y regresión.
Estadística multivariada: introducción.
Principios de estadística inferencial
-Distribuciónes de función de probabilidad: normal, t de Student, ji-cuadrado i F de Snedecor.
- Fundamentos de la teoría de la decisión: el modelo de la hipòtesis nula i la hipòtesis alternativa.
- Bases del Anàlisis de Varianza (ANOVA)
- Pruebas paramétricas
-Introducción a pruebas no paramétricas
Diseño de experimentos: el control de la varianza de error
- Deficiniones: Variable independiente, dependiente i extraña.
-Clasificación de diseños experimentales
- Principio de MAXMINCON
-Validez y Generalización de resultados
-Tècnicas de control experimental.

Aplicación a un caso pràctico - Planteamiento por parte del alumno de un caso pràctico.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 12 18
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
4 12 16
Treballs
0 35 35
 
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descriure els coneixements i les eines necessàries prèvies per tal de poder entendre els continguts.
Nivelació d'expectatives en relació al que es pot esperar de l'assignatura.
Sessió Magistral Explicar els continguts descrits. Aclarir dubtes que vagin surgin
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aprenentatge dels càculs mitjançant eines de programari informàtic. Interpretació dels resultats.
Treballs Integració de tots els coneixements, aprenentatges i habilitats mitjançant el plantejament i resolució d'un cas específic.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Treballs
Descripció
Atendre els dubtes, suggeriments, observacions i orientacions en tot el procés d'aprenentatge, així com al plantejament realista del treball (cas pràctic)

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Comprovació del domini pràctic de les eines informàtiques a l'hora de fer càlculs i interpretar resultats 20%
Treballs Avaluació de la qualitat del plantejament del cas pràctic, dels seus resultats, conclusions, interpretacions i limitacions. 80%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

A l'inici del curs es recomarà la bibliografía bàsica i l'específica en funció dels interesos del cas pràctic a plantejar

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
BASES PER L'ELABORACIÓ D'UNA TESI DOCTORAL/125232123