DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura TREBALL DE RECERCA I TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 125232125
Ensenyament
Ensenyament de Llengues Estrangeres (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
30 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologia Anglogermànica
Filologies Romàniques
Coordinador/a
BARGALLÓ ESCRIVÀ, MARIA
Adreça electrònica esther.forgas@urv.cat
maria.bargallo@urv.cat
Professors/es
FORGAS BERDET, ESTHER
BARGALLÓ ESCRIVÀ, MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant Trabajo Final en el que se recogen y demuestran las competencias y los contenidos adquiridos por el estudiante durante el Máster

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua
  AC3 Actituds. coneixements i destreses. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació orals i escrites) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, del Consell d'Europa.)
  AC5 Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües
  AC6 Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per a fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua
  AC7 Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic
  AC8 Familiaritat i competència en l'ús de les noves tecnologies en la classe de llengua. Ús de les noves tecnologies com a eines per a enriquir l'aprenentatge de segones llengües i per a promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat
  AC10 Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent.
  Recerca
  AR1 Coneixement i familiaritat amb les eines de cerca d'informació en bases de dades electròniques
  AR2 Capacitat de disseny i implementació d'estudis seguint el mètode experimental
  AR4 Capacitat organitzativa i comunicadora
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BC9 Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social
  BC10 Lideratge
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com a no expertes
  BC14 Planificació i organització
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Demostrar mediante la elaboración y presentación pública de una Unidad Didáctica destinada a una clase de español para extranjeros que se han adquirido las competencias y habilidades necesarias para enfrentarse a la programacción e impartición de clases de español como lengua extranjera. AC2
AC3
AC5
AC6
AC7
AC8
AC10
AR1
AR2
AR4
BC1
BC2
BC4
BC5
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC14
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5

Procediments de selecció
Procediments
Elección de un tema de interés del alumno de Máster, que considere apropiado para una clase de español a extranjeros.

Elección del alumnado al que irá dirigida la Unidad Didáctica


Elección de un tutor o tutora de entre los docentes del Máster que impartan la asignatura que más concuerde con el tema elegido.


Presentación pública delante de un Tribunal formado por tres docentes del Máster de la Unidad Didáctica diseñada.
Someter a probación del responsable del Máster el tema elegido.
Diseñar una Tarea Final apropaida para la Unidad Didáctica.

Elegir el tipo de alumnos (adultos, jóvenes, niños) y el nivel (A1, A2, B1, B2, C1, C2) de dicho alumnado.

Consensuar con el tutor o tutora elegidos el diseño y desarrollo de la Unidad Didáctica, sometiéndola a evaluación previa antes de pasar a su presentación.


Defensa del trabajo presentado.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 3 3 6
 
Selecció de posició de pràctiques 0 0 0
Estada / execució de pràctiques 0 0 0
Treballs 0 0 0
Relació amb el tutor de pràctiques intern 0 0 0
Relació amb el tutor de pràctiques extern 0 0 0
Presentacions / exposicions 11 220 231
 
Estudis previs 8 8 16
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Los docentes responsables del Practicum dan las instrucciones necesarias para plantearse el diseño y elaboración de la Unidad Didáctica
Selecció de posició de pràctiques
Estada / execució de pràctiques
Treballs
Relació amb el tutor de pràctiques intern
Relació amb el tutor de pràctiques extern
Presentacions / exposicions El alumno o alumna presenta y defiende delante de un Tribunal formado por tres docentes del programa su Trabajo Final
Estudis previs El alumno o alumna plantea al docente elegido como tutor o tutora la vialibilidad de su propuesta, y la somete a la evaluación previa del docente.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Treballs
Estudis previs
Descripció
En el estudio previo el docente que haya aceptado la tutorización de la Unidad Didáctica deberá supervisar el proyecto presentado y evaluar su visbilidad y conveniencia respecto al contenido del Máster cursado. Durante el trabajo de elaboración de la Unidad Didáctica, el docente tutor o tutora del mismo seguirá detenidamente la evolución del trabajo y dará su aprobación para que pueda pasar a ser defendido. No se aceptarán trabajos que no hayan tenido el visto bueno previo de quien los haya tutorizado. Así mismo, en la portada del Trabajo final deberá figurar el nombre del docente responsable del mismo.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Se valorará la seguridad, la claridad expositiva y la destreza oral del alumno o alumna que presente el trabajo. 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Para la presentación de la Unidad Didáctica considerada como el Trabajo Final del Máster, el alumnado tendrá tiempo hasta mediados de septiembre del año en curso. Sin embargo, dado que se trata de defender el trabajo presentado de manera pública delante de un Tribunal Docente, se requiere la presentación previa por triplicado de la Unidad Didáctica, al menos con diez días de antelación a la fecha señalada para su defensa pública.


Fonts d'informació

Bàsica

Las fuentes de información bibliográfica del Trabajo Final son las mismas que se han señalado para cada una de las asignaturas del Máster, puestoq ue se supone que la Unidad Didáctica defendida deberá reunir la suma de conocimientos y competencias adquiridas durante el curso.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Se recomienda al alumnado que empiece a diseñar y organizar su Unidad Didáctica al comienzo del segundo cuatrimestre, como mucho. Se trata del Trabajo Final, que resume todo lo aprendido durante el Máster y que, por lo tanto, necesita un tiempo de preparación dilatado.