ALONSO, R. et alii (2005): Gramática básica del estudiante de español. Difusión, Barcelona.
BARRERA VIDA. A. (2002). "¿Gramática y/o comunicación?" [http://www.quadernsdigitals.net/articles/quadernsdigitals/quaderns25/barrera.htm]
BORG, S. (1999b). “The use of grammatical terminology in the second language classroom¨, Applied
Linguistics, 20, 95-126.
CADIERNO, T. (1995). “Formal instruction from a processing perspective: An investigation into the Spanish
past tense”. Modern Language Journal, 79, 179-193.
DeKEYSER, R. (1998). “Beyond focus on form: Cognitive perspectives on learning and practicing second
language grammar” in: DOUGHTY, C. y J.WILLIANS (1998c). Focus on form in classroom second language
acquisition, 42-63. Cambridge University Press, Cambridge.
DOUGHTY, C. y J.WILLIANS (1998c). Focus on form in classroom second language acquisition. Cambridge
University Press, Cambridge.
GÓMEZ ASENCIO, J. y SÁNCHEZ LOBATO, J. (dir.), (2001). Forma 1. Gramática y comunicación, Madrid, SGEL.
GARCÍA GARCÍA, S. (2001), "El papel y el lugar de la gramática en la enseñanza de E/LE" en GÓMEZ ASENCIO, J. y SÁNCHEZ LOBATO, J. (dir.), Forma 1. Gramática y comunicación, madrid, SGEL, pp. 9-21.
MATTE BON, F. (1992). Gramática comunicativa del español, Difusión, Madrid.
MORENO, C. et alii. (2001), Actividades lúdicas para la clase de español, Madrid, SGEL.
ORTEGA OLIVARES, J. (1999), "La instrucción gramatical en el enfoque comunicativo" en Actas del IX Congreso Internacional de ASELE, Santiago de Compostela: Universidad, pp. 133-140. |