DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE L'ANGLÈS Codi 125232208
Ensenyament
Ensenyament de Llengues Estrangeres (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Filologia Anglogermànica
Coordinador/a
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MA. DEL MAR
Adreça electrònica mar.gutierrezcolon@urv.cat
Professors/es
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MA. DEL MAR
Web
Descripció general i informació rellevant This course tries to help students to understand how a foreign language is acquired in a classroom setting, and how it can be taught.The course will apply theory to practice and will offer a wide range of methodological approaches. It will survey existing programmes.It will familiarize the course participants with teaching materials, help them to evaluate these materials and produce new ones for their future teaching situations.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Teories de l'adquisició de segones llengües. Fonaments pedagògics i psicològics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'espanyol i l'anglès
  AC2 Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua
  AC3 Actituds. coneixements i destreses. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació orals i escrites) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, del Consell d'Europa.)
  AC5 Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües
  AC10 Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent.
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC10 Lideratge
  BC13 Aprendre a aprendre
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
This course tries to help students to understand how a foreign language is acquired in a classroom setting, and how it can be taught. The course will apply theory to practice and will offer a wide range of methodological approaches as well as nowadays best known and most widely used ELT books in primaria, ESO and batxillerat (Macmillan Heinemann ELT). The student will be asked to create his/her own teaching materials for their future teaching situations, as well as use Moodle (the URV's learning environment) on a regular basis. AC1
AC2
AC3
AC5
AC10
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC10
BC13
CC1
CC3
CC4

Continguts
Tema Subtema
Approaches to Teaching Approaches to Teaching
Lesson Planning and Classroom Management Lesson Planning and Classroom Management
Classroom Dynamics Classroom Dynamics
Syllabus Design and Instructional Materials Syllabus Design and Instructional Materials
Task and Project Work Task and Project Work
Teaching Grammar Teaching Grammar
Teaching Pronunciation Teaching Pronunciation
Teaching Speaking Teaching Speaking
Teaching Listening Teaching Listening
Teaching Vocabulary Teaching Vocabulary
Teaching Reading Teaching Reading
Teaching Writing Teaching Writing

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Pràctiques a través de TIC
50 0 50
Sessió Magistral
45 0 45
Resolució de problemes, exercicis
48 0 48
 
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Definition and key issues in Methodology in Second language Teaching.

Pràctiques a través de TIC Students will have to hand in several on-line activities based on the different topics studied in class. These activities will conform part of the final grade of the subject.

Sessió Magistral Students will have to read and prepare in avance the different readings that will serve as the text for the course. Most of these readings are journal articles or book chapters on the specific topics. These articles and chapters will then be explained in class.

Resolució de problemes, exercicis Students will have to hand in several group-work activities prepared in class. These activities will conform part of the final grade of the subject.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
Since the subject is based on the continuous assessment, the students are required to hand in several different tasks, which have to be supervised by the teacher before they are finally handed in.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC Continuous assessment: After each content unit, the students will be asked to send to Moodle some tasks which, toghether with the activities done in class, will conform the final mark of the subject. 50%
Resolució de problemes, exercicis Continuous assessment: The students will be asked to hand in some pieces of written work which, toghether with the tasks sent to Moodle, will conform the final mark of the subject. 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Richards, J. & Renandya, W. (eds)., Methodology in Language Teaching. An, , CUP, 2002
Daughty, C., Williams, J., Focus on form in classroom SLA, , CUP, 1998
ichards, J.C., Rodgers, T. S., Approaches and methods in language teaching, , CUP, 1986

A compilation of required readings will also serve as the text for the course.

Complementària

Recomanacions