DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura NOVES TECNOLOGIES A LA CLASSE DE LLENGÜES ESTRANGERES Codi 125232216
Ensenyament
Ensenyament de Llengues Estrangeres (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologia Anglogermànica
Coordinador/a
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
Adreça electrònica joaquin.romero@urv.cat
Professors/es
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura serà impartida pels professors Josep Súller Roca i Yolanda Scott-Tennent Basallote. El principal objetivo de esta asignatura es facilitar a los futuros profesores de lenguas extranjeras los conocimientos y los recursos necesarios para poder hacer un uso eficiente y exitoso de las nuevas tecnologías en la clase de lengua extranjera.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua
  AC3 Actituds. coneixements i destreses. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació orals i escrites) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, del Consell d'Europa.)
  AC10 Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent.
  Recerca
  AR4 Capacitat organitzativa i comunicadora
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BC9 Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social
  BC14 Planificació i organització
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
• Ús de les noves tecnologies com a eines per enriquir l'aprenentatge de segones llengües i per a promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat AC2
AC3
AC10
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC8
BC9
BC14
CC2

Continguts
Tema Subtema
Audio-video • Cercar material audio-visual autèntic a Internet i conèixer la manera de capturar-lo.
• Introduir els diferents formats de vídeo més importants (RM, WMV, MPEG, AVI, DIVX, DVD, VCD, etc.) i els processos per a la seva conversió.
• Aprendre el procés de passar un cassette, un CD o la pròpia veu a format mp3.
• Aprendre a crear un DVD o VCD propi amb els vídeos que es poden trobar a Internet.
Materials basats en la web • Conèixer les possibilitats de “Hot Potatoes” per crear material interactiu propi per penjar-lo a la web o crear una mena de laboratori virtual a Internet o a l’aula d’informàtica.
• Conèixer algunes de les possibilitats que ofereix Powerpoint per fer explotacions didàctiques a classe.
• Aprendre a utilitzar un editor de vídeo senzill (Windows Movie Maker) per editar vídeos de forma didàctica: afegint subtítols, enunciats, preguntes, tallar seccions, etc.
• Aprendre a crear Karaokes propis i els seus usos a l’aula de llengües estrangeres

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
3 0 3
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
4 8 12
Presentacions / exposicions
2 20 22
Treballs
2 20 22
 
Atenció personalitzada
15 0 15
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura i del sistema d'avaluació.
Sessió Magistral A cada sessió es veuran diferents processos i idees enfocades a les pràctiques que es faran posteriorment.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Els alumnes hauran de fer exercicis pràctics a l'aula i fora de l'aula.
Presentacions / exposicions Posada en comú de les activitats pràctiques realitzades tant a l'aula com a fora de l'aula.
Treballs Creació de material i explotacions pròpies utilitzant les TIC.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Presentacions / exposicions
Descripció
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària. Resolució de dubtes durant tot el curs. Revisió i comentari personalitzat dels exercicis pràctics. Entrevista d'avaluació final.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Participació a classe 40%
Treballs Projecte que consistirà en la creació de material didàctic divers posant en pràctica els processos vistos a classe. Aquest material s'haurà d'entregar en un CD. 60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Guia detallada creada pel professor.

Pàgines webs diverses.
Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
El que s'espera de l'alumnat: l'assistència a classe, la participació activa i una actitud oberta i col·laboradora, no exempta d'esperit crític, però sempre respectuosa. Mètode d'estudi recomanat: el seguiment puntual dels continguts explicats a les classes magistrals i la realització de les pràctiques proposades. ATENCIÓ: Tots els assistents haurian de portar a classe un dispositiu USB (o pendrive) amb un mínim de 512 MBs lliures per poder guardar material divers i les pràctiques de classe.