DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ACTIVITATS PER L'ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES ALS INFANTS Codi 125232217
Ensenyament
Ensenyament de Llengües Estrangeres (2007)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
GIBERT ESCOFET, MARIA ISABEL
Adreça electrònica isabel.gibert@urv.cat
Professors/es
GIBERT ESCOFET, MARIA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant Curso destinado al aprendizaje de la enseñanza de inglés y/o español como lengua extranjera para niños. Metodología y uso de material específico para niños.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua
  AC6 Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per a fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua
  AC7 Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic
  AC10 Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent.
  Recerca
  AR4 Capacitat organitzativa i comunicadora
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com a no expertes
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Reflexionar sobre la adquisición de segundas lenguas en la etapa infantil AC2
BC12
CC4
Conocimiento de los materiales específicos para la enseñanza de lenguas extranjeras dirigida a los niños AC7
AR4
BC3
BC12
BC14
CC1
CC4
CC5
Elaboración de materiales propios i optimización de los materiales que están a disposición del docente para una mejor enseñanza de lenguas extranjeras en la etapa infantil AC6
AC7
AC10
BC1
BC2
BC6
BC15
CC4
CC5

Continguts
Tema Subtema
1. Introducción a la enseñanza de lenguas extranjeras en la etapa infantil

2. Presentación de materiales


3. Elaboración de Unidades Didácticas por medio de los materiales disponibles

4. Prácticas en clase
Enfoque en el "aquí" y el "ahora" del entorno infantil

Explotación de los materiales y optimización de los mismos

Material creativo y visual que facilite el aprendizaje en la etapa infantil

Presentación de los materiales por parte de los alumnos del Máster

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 20 30
Presentacions / exposicions
3 15 18
Resolució de problemes, exercicis
10 10 20
 
Atenció personalitzada
3 3 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación del programa de la asignatura y objetivos de la misma
Sessió Magistral Desarrollo del contenido teórico del programa y debates en torno a los contenidos presentados
Presentacions / exposicions Presentación de los materiales y sugerencuias de explotación de los mismos por parte de los alumnos del Máster
Resolució de problemes, exercicis Planteamiento por parte del docente de la asignatura de situaciones específicas y resolución de las mismas desde una perspectiva comunicativa e intercultural

Atenció personalitzada
 
Presentacions / exposicions
Resolució de problemes, exercicis
Descripció
Seguimiento en todo momento del progreso del alumnado del Máster y guía personalizada de sus presentaciones y exposiciones finales. Resolución en clase de las dudas y problemas planteados por parte de los alumnos asistentes al curso.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Evaluación continuada a lo largo del desarrollo del curso 30%
Presentacions / exposicions
Evaluación de la originalidad, adecuación y creatividad de los materiales presentados
50%
Resolució de problemes, exercicis Evaluación de la participación y seguimiento por parte del alumnado de todas las cuestiones planteadas en clase 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

En la sesión introductoria al curso se repartirá y explicará detenidamente la bibliografia adecuada, tanto en castellano como en ingles.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent