IDENTIFYING DATA 2008_09
Subject Code 125232223
Study programme
Ensenyament de Llengues Estrangeres (2007)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
6 Optional Only annual
Language
Anglès
Department Filologia Anglogermànica
Coordinator
SURIOL ACEDO, EVA
E-mail eva.suriol@urv.cat
Lecturers
SURIOL ACEDO, EVA
Web
General description and relevant information The goal of this course is to review and widen student´s knowledge of English grammar.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC1 Teories de l'adquisició de segones llengües. Fonaments pedagògics i psicològics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'espanyol i l'anglès
  AC2 Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua
  AC3 Actituds. coneixements i destreses. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació orals i escrites) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, del Consell d'Europa.)
  AC4 Fonaments lingüístics. Principis bàsics de les diferents àrees de la lingüística teòrica i aplicada, amb especial incidència en la importància de la pragmàtica en l'ensenyament/aprenentatge de llengües
  AC6 Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per a fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua
  AC8 Familiaritat i competència en l'ús de les noves tecnologies en la classe de llengua. Ús de les noves tecnologies com a eines per a enriquir l'aprenentatge de segones llengües i per a promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat
  AC9 Ús instrumental de la llengua. Fluidesa i precisió en l'ús instrumental de la llengua segons l'itinerari
  AC10 Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent.
  Research
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC13 Aprendre a aprendre
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals

Learning aims
Objectives Competences
To review and widen student's knowledge of English grammar. AC1
AC2
AC3
AC4
AC6
AC9
AC10
BC3
BC4
BC5
BC13
CC1
CC2
To improve student´s fluency and accuracy in spoken and written English. AC6
AC8
AC9
AC10
BC2
BC4
BC13
CC1
CC4

Contents
Topic Sub-topic
1.Verb Forms
1.1. The Present Tenses
1.2. The Past and Perfect Tenses
1.3. The Future
2. Question Formation 2.1. Wh-Questions: Subject Questions and Object Questions
2.2. Yes/No Questions
2.3. Question Tags
3. Modal Verbs
4. Adjectives
5. Relative Clauses 5.1. Relative Pronouns
5.2. Defining Relative Clauses
5.3. Non-Defining Relative Clauses
6. Passive Forms 6.1. Uses
6.2. Formation
6.3. To Have / Get Something Done
7.Countable and Uncountable Nouns
8. Conditional Sentences 8.1. With ‘If’: zero, first, second and third condicional
8.2. I Wish / If Only
8.3. Would Rather
9.Reported Speech 9.1. Uses
9.2. Reporting Verbs
10.Infinitives and Gerunds

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
 
Problem solving, exercises
12 24 36
Assignments
4 40 44
Integrated methodologies
7 14 21
Presentations / expositions
3 30 33
 
Personal tuition
2 10 12
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Overview of course contents.
Explanation of course structure.
Explanation of course assessment.
Problem solving, exercises Participants will show they understand the class objectives by doing exercises in class.
Assignments Participants will a) write diary entries to document the responses to the in-class discussions and material; c) give oral presentations; and d) take quizzes.
Integrated methodologies Class material will be introduced through readings, listenings and other activities.
Presentations / expositions Students will be required to give oral presentations in class.

Personalized attention
 
Personal tuition
Problem solving, exercises
Integrated methodologies
Assignments
Presentations / expositions
Description
Please see office hours.

Assessment
  Description Weight
Problem solving, exercises Participants will be given many opportunities to put into practice the content of class material through discussions, oral presentations and other activities. As such, active participation will be very important. 20 %
Assignments Participants will be expected to write a reflective journal (20%)
Participants will keep a reflective journal to document the responses to the in-class discussions and activities as well as their personal learning. Diary entries will be written both in and outside of class.
20 %
Integrated methodologies Class contents will be introduced through readings, listening, oral presentations and other activities. Active participation is very important. 10 %
Presentations / expositions Participants will be expected to give oral presentations
Participants will be asked to give two oral presentations throughout the course based on a topic of their choice (e.g. their favorite movie, advantages of Internet, etc.). They will also be expected to participate while their peers present by asking questions about the content of their presentations and by giving their opinion.
20%
Others

There will be quizzes.

30 %
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic Alexander, L.G., Longman English Grammar, 2005,
Rodrigo Fernandez & Ana Fraile, English Grammar with exercises, 2005, Longman
, Oxford Phrasal Verbs Dictionary for Learners of English, 2003, OUP
Swan, M., Practical English usage, 1995, Oxford

Complementary

Recommendations