DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura EL MARC COMÚ EUROPEU DE REFERÈNCIA PER A LES LLENGÜES Codi 125232225
Ensenyament
Ensenyament de Llengües Estrangeres (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
HERRERA RODRIGO, MARÍA
Adreça electrònica maria.herrera@urv.cat
Professors/es
HERRERA RODRIGO, MARÍA
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Familiarización con los documentos oficiales del Consejo de Europa para la enseñanza de lenguas: el Marco común europeo de referencia y el Portfolio

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Teories de l'adquisició de segones llengües. Fonaments didàctics, pedagògics i psicológics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'espanyol i l'anglès
  AC2 Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona llengua
  AC3 Les destreses comunicatives. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en destreses (escoltar, parlar, escriure, llegir)
  AC5 Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües
  AC6 Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua
  AC7 Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament. Disseny de material i activitats orientats a un alumnat específic
  AC8 Familiaritat i proficiència en l'ús de les noves tecnologies en la classe de llengua. Ús de les noves tecnologies com a eines per enriquir l'aprenentatge de segones llengües i per a promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat
  AC10 Capacitat de treball en equip. Interacció alunme-professor i entre l'equip de professorat
  Recerca
  AR1 Coneixement i familiaritat amb les eines de cerca d'informació en bases de dades electròniques
  AR4 Capacitat organitzativa i comunicadora
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BC9 Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
AC1
AC2
AC3
AC5
AC6
AC7
AC8
AC10
AR1
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC11
BC14
BC15
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
AC1
AC2
AC3
AC5
AC6
AC7
AC8
AC10
AR1
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC11
BC14
BC15
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
AC1
AC2
AC3
AC5
AC6
AC7
AC8
AC10
AR1
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC11
BC14
BC15
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
0. El context polític 0.1. La unitat europea
0.2. La política lingüística del Consell d'Europa
0.3. El Simposi de Rüschlikon
0.4. El plurilingüisme i el pluriculturalisme
0.5. Un precedent: l'ALTE
0.6. L'Any Europeu de les Llengües
0.7. El compromís espanyol
1. El MCER 1.1. Què és
1.2. Com és
1.3. L'enfocament per tasques
1.4. Les competències
1.5. Els àmbits
1.6. Les estratègies
1.7. Els nivells
1.8. Els descriptors il·lustratius
1.9. Les escales
2. El Portfoli 2.1. Què és
2.2. Per a què serveix
2.3. Funcions
2.4. Instrument d'avaluació
2.5. Formats validats
2.6. Agents implicats
2.7. El Pasaport de llengües
2.8. La Biografia lingüística
2.9. El Dossier
2.10. Presentació a l'alumnat

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Estudis previs
0 9 9
Sessió Magistral
3 12 15
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
3 0 3
Presentacions / exposicions
2 0 2
Debats
1 3 4
Resolució de problemes, exercicis
0 15 15
Treballs
0 20 20
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
1 0 1
Proves objectives de tipus test
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura i del sistema d'avaluació.
Estudis previs Documentació prèvia a les sessions magistrals.
Sessió Magistral Explicació dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats pràctiques d'aplicació de la matèria explicada a les sessions magistrals.
Presentacions / exposicions Posada en comú de les activitats pràctiques realitzades.
Debats Intercanvi d'opinions previ a les proves d'avaluació.
Resolució de problemes, exercicis Activitats pràctiques fora de l'aula.
Treballs Redacció d'un reball de síntesi.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Descripció
Entrevista inicial. Resolució de dubtes durant tot el curs. Revisió i comentari personalitzat de les proves d'avaluació. Entrevista d'avaluació final.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Adecuació, coherència i cohesió 10%
Debats Participació i adecuació 10%
Resolució de problemes, exercicis Correcció 20%
Treballs Correcció del contingut i de la forma; adecuació, coherència i cohesió de l'expresió 20%
Proves objectives de preguntes curtes Prova de lectura dels textos facilitats per la professora en la sessió introductòria 20%
Proves objectives de tipus test Test d'opció múltiple 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,

CONSEJO DE EUROPA

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
El que s'espera de l'alumnat: l'assistència a classe, la participació activa i una actitud oberta i col·laboradora, no exempta d'esperit crític, però sempre respetuosa. El que NO s'espera de l'alumnat: la memorització sense reflexió. Mètode d'estudi recomanat: el seguiment puntual dels continguts explicat a les classes magistrals, i la realització puntual de les pràctiques proposades. ATENCIÓ: Cal posar-se en contacte amb la professora al més aviat possible per tal de concertar l'entrevista inicial.