Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Teories de l'adquisició de segones llengües. Fonaments didàctics, pedagògics i psicológics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'espanyol i l'anglès |
|
AC2 |
Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona llengua |
|
AC3 |
Les destreses comunicatives. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en destreses (escoltar, parlar, escriure, llegir) |
|
AC4 |
Fonaments lingüístics. Principis bàsics de les diferents àrees de la lingüística teòrica i aplicada, amb especial incidència en la pragmàtica de l'aprenentatge de llengües |
|
AC5 |
Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües |
|
AC6 |
Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua |
|
AC7 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament. Disseny de material i activitats orientats a un alumnat específic |
|
AC9 |
Ús instrumental de la llengua. Fluidesa i precisió en l'ús instrumental de la llengua segons l'itinerari |
|
AC10 |
Capacitat de treball en equip. Interacció alunme-professor i entre l'equip de professorat |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
Objectius |
Competències |
To develop awareness about the importance of pronunciation in the teaching of EFL |
AC3 AC5 AC6 AC9 AC10
|
BC2 BC6 BC8 BC10
|
CC1
|
To reflect on the role of the intructor's own pronunciation and its effect on the learners |
AC3 AC5 AC6 AC9
|
BC2 BC3 BC4 BC8 BC10 BC12
|
CC1
|
To provide basic notions of phonetics and phonology as appleid to the sound system of English |
AC2 AC4 AC5 AC7
|
BC4 BC11 BC12 BC14
|
CC1
|
To review the sound system of English and explore the variations that exist in the main dialectal varieties of the language (Standard British and General American) |
AC2 AC4 AC5 AC7
|
BC4 BC11 BC12 BC14
|
CC1
|
To explore the areas of the sound system of English that are of particular difficulty to native Spanish/Catalan learners. |
AC1 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC9
|
BC1 BC2 BC3 BC4
|
CC1
|
To review some methodological aspects that are specific to the teaching of pronunciation |
AC2 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC7 BC11
|
CC1 CC2
|
To provide methodological tools and to review a variety of different exercises that can lead to the effective teaching of pronunciation |
AC2 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC4 BC5 BC6 BC7 BC10 BC11 BC14 BC15
|
CC1 CC2
|
Tema |
Subtema |
1. Introduction |
1.1. The importance of teaching pronunciation
1.2. Pronunciation Awareness
1.3. Analysis of deficiencies
1.4. The role of the instructor
1.5. Fluency vs. accuracy
1.6. Pronunciation in the EFL class
1.7. Assessing pronunciation |
2. The sound system of English |
2.1. Basic notions of phonetics and phonology
2.1.1. Contrast, minimal pairs, neutralization
2.1.2. Speech production, the articulators
2.2. The sound system of English
2.2.1. Segmental issues
2.2.1.1. Vowels
2.2.1.2. Consonants
2.2.2. Suprasegmental issues
2.2.2.1. Stress
2.2.2.2. Rhythm
2.2.2.3. Intonation
2.2.2.4. Sounds in contact
2.3. Dialectal variation
|
3. Transfer problems |
3.1. Awareness of L1
3.2. The sound systems of Spanish & Catalan
3.3. Transfer problems
3.3.1. Segmental issues
3.3.2. Suprasegmental issues
3.2. The interaction between phonology and spelling |
4. Methodological aspects in the teaching of pronunciation |
4.1. Review of methods
4.2. Acquisition of pronunciation skills
4.2.1. Age factors
4.2.2. Exposure to the language
4.2.3. Amount and type of instruction
4.2.4. Aptitude, attitude and motivation
4.3. Pronunciation in the curriculum |
5. Practical tools for the teaching of pronunciation |
5.1. Awareness-raising activities
5.2. The use of phonetic transcription and other notational devices
5.3. Working segmental aspects of pronunciation
5.3.1. Same/different exercises: distinguishing vowels
5.3.2. Repetition drills: consonants and consonant clusters
5.4. Working suprasegmental aspects of pronunciation
5.4.1. Stress and vowel reduction
5.4.2. Rhythm: reading aloud exercises.
5.4.3. Intonation: use of speech analysis software
5.4. Pronunciation teaching materials
5.4.1. Printed materials
5.4.2. Online resources
5.5. The use of recorded exercises |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Course presentation. General discussion on the role of pronunciation in the EFL class. |
Sessió Magistral |
Lecture based presentation of the main issues in each module. |
Debats |
Moodle based discussion groups on specific issues for the different modules. |
Presentacions / exposicions |
Students will be asked to make class presentations on a topic of their choice prior consultation with the instructor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Testing tools for assessment and self-study. Investigating online resources for the teaching of pronunciation. |
Treballs |
Students will be asked to develop a set of exercises for the teaching of a specific aspect of pronunciation. |
|
Descripció |
Pes |
Debats |
I will value active participation and insightful input in the online debates and class discussions |
20% |
Presentacions / exposicions |
I will value the contents as well as the delivery in the presentation, with special attention to the accuracy in the use of spoken English |
20% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
I will value active participation and feedback in online and class activities |
20% |
Treballs |
I will value intellectual depth in the treatment of the specific aspect that is dealt with, as well as the innovation and rigor in the development of teaching materials. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|