Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC10 |
Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Coneixement i familiaritat amb les eines de cerca d'informació en bases de dades electròniques |
|
AR2 |
Capacitat de disseny i implementació d'estudis seguint el mètode experimental |
|
AR4 |
Capacitat organitzativa i comunicadora |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
Adquirir pautes metodològiques per poder elaborar una tesi doctoral |
AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC6 BC13 BC14 BC15
|
CC5
|
Definir les fases de què consta l'elaboració d'una tesi doctoral |
AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6 BC13 BC14 BC15
|
CC5
|
Conèixer les fonts documentals de cara al desenvolupament del tema de recerca |
AR4
|
BC2 BC13 BC14
|
CC1 CC5
|
Saber gestionar la informació obtinguda de manera adequada |
AR1 AR2 AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6 BC13 BC14 BC15
|
CC4 CC5
|
Prendre consciència de les habilitats comunicatives que corresponen a aquest tipus de comunicació científica |
AC10 AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC13 BC14 BC15
|
CC1 CC2 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
El concepte d’oració
|
Diferents aproximacions a la noció d’oració: definiciones semàtico-nocionals, lògiques i distribucionals. Les definicions formals de l’oració. Oració i enunciat: els fragments. Oració simple i oració composta. Propietats generals de l’oració. La noció d’estructura. Les categories sintàctiques: categories lèxiques i categories gramaticals. L’ordre de paraules a l’oració. L’el·lipsi. Oració i predicació. La noció de predicació. Tipus de predicats: verbals i no verbals. Els diferents entorns estructurals de la predicació. Les frases nominals.
|
Juxtaposició, coordinació i subordinació: problemes de delimitació
|
Coordinació i oració composta. Parataxi i hipotaxi. La juxtaposició. Coordinació i subordinació: diferències bàsiques. Les construccions coordinades. Els elements coordinants. El concepte de coordinació. L’abast de la coordinació. Condicions de coordinabilitat. Tipus de coordinació.
|
Oracions subordinades: criteris de classificació
|
El criteri categorial: oracions substantives, adjectives i adverbials. Problemes respecte al criteri categorial. El criteri de la recció verbal: oracions argumentals i oracions adjuntes. Les oracions completives: tipus. Les clàusules quantificades. Oracions de relatiu restrictives i no restrictives
|
La subordinació adverbial
|
Dificultats de definició. La subordinació adverbial a la gramàtica tradicional: funció adverbial o funció circumstancial? Problemes de classificació de les subordinades adverbials. Un doble nivell d’anàlisi: la bipolaritat
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
45 |
45 |
90 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
5 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
0 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, de la metodologia i de les activitats d'avaluació |
Sessió Magistral |
Desenvolupament de cadascun dels temes que constitueixen el programa de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació, per part de l'estudiant, dels exercicis que ha preparat de forma autònoma |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució d'exercicis d'aplicació de la teoria desenvolupada a les sessions magistrals |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Discusió de les solucions que planteja l'estudiant que fa la presentació per part de la resta de la classe |
|
Atenció personalitzada |
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
Resolució de dubtes o bé de forma presencial o bé a través del correu electrònic |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Avaluació de l'argumentació realitzada per resoldre problemes |
15% |
Resolució de problemes, exercicis |
Avaluació de la correcta aplicació de la teoria a qüestions concretes on es posa de manifest |
15% |
Proves pràctiques |
Avaluació de la correcta consecució dels objectius que es plantegen a l'assignatura mitjançant preguntes de tipus pràctic |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Hernanz, M. L. y J. Mª Brucart, La sintaxis, Crítica, 1987
Di Tullio, Á., Manual de gramática del español, La Isla de la Luna, 2005
Rodríguez Ramalle, T., Manual de sintaxis del español, Castalia, 2005
Gómez Torrego, L., Análisis sintáctico, SM., 2004
Bosque, I. y V. Demonte eds., Gramática descriptiva de la lengua española, RAE/ Espasa-Calpe, 1999
, , ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
GRAMÀTICA ESPANYOLA: MORFOLOGIA/125232234 |
|
|