DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) NEUROBIOLOGIA I NEUROFISIOLOGIA Codi 145202201
Ensenyament
Salut Mental:Invest. en Psiquiatria, Neurotoxicol. i Psicofarmacol. (2008)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Ciències Mèdiques Bàsiques
Coordinador/a
SANTAFÉ MARTÍNEZ, MANUEL
Adreça electrònica manuel.santafe@urv.cat
Professors/es
SANTAFÉ MARTÍNEZ, MANUEL
Web http://http://moodle.urv.net/moodle/course/view.php?id=15615
Descripció general i informació rellevant Se pretende que los alumnos de doctorado alcancen una formación interdisciplinar en los efectos que las distintas sustancias neuroactivas (psicofármacos, drogas de abuso y neurotóxicos) tienen sobre el sistema nervioso y sus funciones. Para ello se ofrece en este curso la formación básica en neurociencia que permitan una especialización de postgrado en los distintos aspectos experimentales. Es necesario pues que los alumnos de doctorado conozcan los mecanismos y fenómenos que tienen lugar durante el establecimiento, consolidación, remodelación y funcionamiento de las conexiones sinápticas que permiten la comunicación intercelular rápida y que son la base de la organización del sistema nervioso

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR1 Compendre en profunditat el principis bàsics en que es fonamenta la neurotoxicologia i la psicofarmacologia.
  AR3 Comprendre i definir els sistemes neurals i estructures implicades en la conducta normal i patològica
  AR5 Compendre les diferències biològiques i psicològiques al llarg del cicle vital
  AR6 Tenir habilitats per formular hipòtesis dissenyar experiments i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas
  AR7 Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurotoxicología i/o Psicofarmacologia
  AR11 Planificar, executar i explicar experiments i saber informar-se en l’ambit de la salut mental
  AR12 Saber emprar la bibliografia científica
  AR15 Identificar i investigar, de forma autònoma o original, problemes susceptibles d’ésser resolts mitjançant estudis de psiquiatria geneticoambiental.
  AR17 Dominar i aplicar tècniques: instruments per a la recollida i anàlisi de dades qualitatives de psiquiatria
  AR18 Desenvolupar habilitats per a l’ús de programes informàtics per a la investigació qualitativa dels trastorns mentals.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BR3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BR4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BR5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BR6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BR7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional
  BR8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BR10 Lideratge
  BR11 Treballar en equip i gestionar equips
  BR13 Aprendre a aprendre
  BR14 Planificació i organització
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  Recerca
  CR1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del màster.
  CR2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau
  CR4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
AR1
AR3
AR5
AR6
AR7
AR11
AR12
AR15
AR17
AR18
BR1
BR3
BR4
BR5
BR6
BR7
BR8
BR10
BR11
BR13
BR14
CR1
CR2
CR4

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 0 5
 
Sessió Magistral
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis
40 0 40
Treballs
30 0 30
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves orals
5 0 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis
Treballs

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Proves orals 100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Nicolelis M, Methods for neural ensemble recordings, CRC Methods in neuroscience series., 1999
Davies RW, Morris BJ, Molecular Biology of the Neuron, BIOS Scientific Publishers Limited, 1997
Matthews GG, eurobiology. Molecular, Cells and Systems, Blackwell Science, 1998
Eichenbaum H, Neuronal ensembles: strategies for recording and decoding, Wiley-Liss., 1998
Purves D, Neuroscience, Sinauen Associates, Inc. Publishers, 1997
Duane E. Haines, Principios de neurociencia, Elsevier Science cop, 2003
Kandel ER, Schwartz H, Jessell TM, Principios de neurociencia, McGraw-Hill Interamericana cop, 2001

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent