DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) FORMACIÓ I ENTRENAMENT EN L'SCAN Codi 145202216
Ensenyament
Salut Mental:Invest. en Psiquiatria, Neurotoxicol. i Psicofarmacol. (2008)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
5 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
LABAD ALQUEZAR, ANTONIO
Adreça electrònica 0
Professors/es
LABAD ALQUEZAR, ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR14 Estar actualitzat pel que fa als coneixements en clínica, diagnòstic, fenotips alternatius, factors de risc ambiental i genètica, així com dels procediments metodològics que permeten l’estudi i avaluació d’aquests camps en l’esquizofrènia, trastorns afectius, trastorns de personalitat, autisme i demències.
  AR17 Dominar i aplicar tècniques: instruments per a la recollida i anàlisi de dades qualitatives de psiquiatria
  AR18 Desenvolupar habilitats per a l’ús de programes informàtics per a la investigació qualitativa dels trastorns mentals.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BR5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  Recerca
  CR2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
-Saber identificar y evaluar los principales síntomas psicopatológicos AR14
Saber aplicar a los pacientes con el instrumento SCAN para su evaluación psicopatológica AR14
AR17
BR4
BR5
Saber utilizar el programa informatico CATEGO para la generación de diagnósticos del SCAN AR17
AR18
BR5
CR2

Continguts
Tema Subtema
1.Presentación del curso.

2.Introducción al Sistema SCAN.
Aspectos generales y componentes del Sistema SCAN.
Revisión general de los distintos elementos del PSE-10.

3.Introducción al Sistema SCAN.
Aspectos generales y componentes del Sistema SCAN.
Revisión general de los distintos elementos del PSE-10

4. Análisis de las Secciones 1-7.
Principios Generales. Normas de Puntuación.
Arquitectura Funcional. Análisis de ítems específicos.

5. Análisis de las Secciones 8-13.
Principios Generales. Normas de Puntuación.
Arquitectura Funcional. Análisis de ítems específicos.

6. Presentación y discusión del vídeo 1 (depresión mayor sin síntomas
psicóticos).

7. Análisis de las Secciones 14-20.
Principios Generales. Normas de Puntuación.
Arquitectura Funcional. Análisis de ítems específicos.

8. Análisis de las Secciones 21-25.
Análisis del IGC (Sección 26) y CHS (Sección 27).
Principios Generales. Normas de Puntuación.
Arquitectura Funcional. Análisis de ítems específicos.

9. Presentación y Discusión del vídeo 2 (Depresión Psicótica)

10. Role playing afectivos
Discusión y puesta en común sobre los aspectos teóricos y prácticos del “role-playing”.

11. Presentación y Discusión del vídeo 3 (La exploración del paciente psicótico)

12. “Role/playing”
Discusión y puesta en común sobre los aspectos teóricos y prácticos del “role-playing”.

13. “Role/playing”
Discusión y puesta en común sobre los aspectos teóricos y prácticos del “role-playing”.

15. Aspectos prácticos. Entrevistas. Prof. Vázquez-Barquero
Conclusiones y revisión del progreso realizado.







Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
12 36 48
Seminaris
6 18 24
Presentacions / exposicions
10 30 40
 
Atenció personalitzada
10 0 10
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicación del contenido my propósito del curso
Sessió Magistral Análisis de las todas las Secciones del SCAN
Principios Generales y Normas de Puntuación.
Arquitectura Funcional y Análisis de ítems específicos.
Seminaris Presentación y Discusión del vídeos del espectro psicótico y del espectro afectivo
Presentacions / exposicions Rol-playings realizados por los alumnos en funciones de evaluador (terapeuta) y evaluado (paciente)

Atenció personalitzada
 
Presentacions / exposicions
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent