Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Ús adequat del Dret empresarial i de la contractació com un sistema regulador de les relacions socials, econòmiques i empresarials |
|
AC2 |
Coneixement i anàlisi del dret empresarial i dels contractes des d’una visió interdisciplinar dels problemes jurídics |
|
AC3 |
Interpretar i aplicar les normes pròpies de l'empresa i dels negocis |
|
AC4 |
Resoldre problemes jurídics a l’àmbit empresarial i de la contractació |
|
AC5 |
Domini de les tècniques adequades per a desenvolupar l’assessorament jurídic integral d'empreses i en els contractes |
|
AC6 |
Negociació i consideració dels recursos humans dins de l’àmbit empresarial i de la contractació |
|
AC8 |
Domini de les noves tecnologies dins de l’àmbit empresarial i de la contractació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC3 |
Resoldre problemes jurídics de manera efectiva |
|
BC4 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC7 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement, la seva utilitat i el seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC9 |
Lideratge i gestió d'equips de treball |
|
BC10 |
Treballar en equip |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer el concepte de propietat industrial. |
AC3 AC4 AC5 AC8
|
BC1 BC3 BC4
|
CC2 CC3 CC4
|
2. Comprendre el concepte de dret d’exclusiva. |
AC3 AC4 AC5 AC8
|
BC1 BC3 BC4
|
CC2 CC3 CC4
|
3. Analitzar el règim jurídic de les patents. |
AC3 AC4 AC5 AC8
|
BC1 BC3 BC4
|
CC2 CC3 CC4
|
4. Contrastar el concepte de patents i el de model d’utilitat. |
AC3 AC4 AC5 AC8
|
BC1 BC3 BC4
|
CC2 CC3 CC4
|
5. Analitzar el règim jurídic de les marques. |
AC3 AC4 AC5 AC8
|
BC1 BC3 BC4
|
CC2 CC3 CC4
|
6. Conèixer la regulació del disseny industrial. |
AC3 AC4 AC5 AC8
|
BC1 BC3 BC4
|
CC2 CC3 CC4
|
7. Utilitzar els coneixements per donar respostes als problemes dels empresaris. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC8
|
BC1 BC3 BC4 BC6 BC7 BC9 BC10
|
CC2 CC3 CC4
|
8. Defensar la posició jurídica davant d’una altra part. |
AC1 AC3 AC4 AC5 AC6 AC8
|
BC1 BC3 BC4 BC6 BC7 BC9 BC10
|
CC2 CC3 CC4
|
9. Responsabilitzar-se davant dels companys de les tasques assignades. |
AC3 AC4 AC5 AC8
|
BC1 BC3 BC4 BC9 BC10
|
CC2 CC3 CC4
|
10. Prendre part dels debats generats a classe. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC8
|
BC1 BC3 BC4 BC7 BC9 BC10
|
CC2 CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a la propietat industrial. |
1. Fonts.
2. Objecte.
3. Relació amb els drets d’autor.
4. Consideracions generals sobre el dret d’exclusiva.
|
2. Dret de patents. |
1. Concepte de patent. Requisits que ha de reunir una invenció per a que pugui ser patentable.
2. Les invencions laborals.
3. El procediment de concessió de una patent.
4. Duració del dret de patent.
5. Els drets del titular d’una patent.
6. La patent com a objecte del Dret de propietat. Especial referència a la llicència.
7. Nul•litat i caducitat de la patent.
8. Les patents secretes.
9. Els remeis jurídics per protegir el dret de patent.
10. Règim jurídic del model d’utilitat.
|
3. Els signes distintius. |
1. La marca:
1.1. Concepte de marca.
1.2. Els signes que no poden registrar-se com a marques.
1.3. Concepte de marca notòria i de renom.
2. Sol•licitud de registre de la marca.
3. Duració del dret de marca.
4. Els drets del titular d’una marca.
5. La marca com a objecte del Dret de propietat. Especial referència a la llicència.
6. Marques col•lectives i marques de garantia.
7. La marca internacional i la marca comunitària.
8. Nul•litat i caducitat de la marca.
9. Els remeis jurídics per protegir el dret de marca.
10. Règim jurídic del nom comercial.
|
4. El disseny industrial. |
1. Règim jurídic del disseny industrial. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
2 |
1 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
29 |
59 |
Debats |
|
2 |
2 |
4 |
Treballs |
|
2 |
2 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Classe inicial per explicar el mètode PBL. |
Sessió Magistral |
Explicació general dels continguts i la finalitat de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Mètode PBL |
Debats |
Mètode PBL |
Treballs |
Mètode PBL |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Debats |
Treballs |
Atenció personalitzada |
Proves objectives de tipus test |
|
Descripció |
L’atenció personalitzada servirà per fer el seguiment amb els alumnes de la redacció dels problemes que es resoldran a classe. Tanmateix, podran assessorar-se per resoldre els dubtes que els hi plantegi la resolució de problemes. Finalment, l’alumne presentarà la seva carpeta docent al professor que la revisarà i la comentarà amb el seu autor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
L’avaluació és continuada: Els alumnes en grups de dos persones preparen i presenten un problema que resoldrà la resta de la classe. Els alumnes resolen el problema que presenten els seus companys. Es valora la preparació del cas i la participació a classe. |
60% |
Treballs |
Individualment, els alumnes presenten la seva carpeta d’aprenentatge i les autoavaluacions. |
30% |
Atenció personalitzada |
Es concerten visites amb el professor per revisar i comentar la carpeta d’aprenentatge realitzada per l’alumne. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
-
- FERNÁNDEZ-NÓVOA, Carlos: Tratado sobre derecho de marcas, Marcial Pons, Madrid 2001
|
Complementària |
|
-
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, Alberto: Apuntes de derecho mercantil, Aranzadi, 3ª ed., Pamplona 2002
-
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, Rodrigo: Comentarios a la Ley de propiedad intelectual, coord. Bercovitz Rodríguez-Cano, Rodrigo, Tecnos, 2ª ed., Madrid 1997
-
CASADO CERVIÑO, Alberto; LLOBREGAT HURTADO, María Luisa, Comentarios a los Reglamentos sobre la marca comunitaria, La Ley-Actualidad, 2ª ed., Madrid 2000
-
FERNÁNDEZ-NÓVOA, Carlos: El sistema comunitario de marcas, Montecorvo, Madrid 1995
-
GÓMEZ SEGADE, José Antonio, La Ley de patentes y modelos de utilidad, Civitas, Madrid 1998
-
LOBATO GARCÍA, Manuel: Comentario a la Ley 17/2001, de marcas, Civitas, Madrid 2002
-
MARTÍN ARESTI, Pilar: La licencia contractual de patente, Aranzadi Editorial, Pamplona 1997
-
ORTUÑO BAEZA, María Teresa: La licencia de marca, Marcial Pons, Madrid 2000
- VAREA SANZ, M.: El modelo de utilidad: régimen jurídico, Aranzadi Editorial, Pamplona 1996
Altres Recursos:
Internet, institucions jurídiques (OEPM, Registre mercantil, Jutjats, etc.) |
|