Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Contribuir a la bona gestió d’empreses i organitzacions, i a l'assignació de recursos, tant en l'àmbit privat com en el públic |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics i empresarials rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic |
|
AP3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica i empresarial, i especialment les relacionades amb les decisions estratègiques en els mercats |
|
AP4 |
Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes de l'economia, els mercats i les empreses |
|
AP6 |
Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa |
|
AP7 |
Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant i el seu contingut |
|
AP8 |
Gestionar i administrar una empresa o organització, entenent la seva ubicació competitiva i institucional i identificant les seves fortaleses i debilitats |
|
AP9 |
Derivar de les dades, informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals |
|
AP10 |
Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics |
|
Recerca |
|
AR1 |
Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos, tant en l'àmbit privat com en el públic, en base a les aportacions científiques realitzades |
|
AR2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics i empresarials rellevants, tant en l'àmbit privat com en el públic, tot sabent interpretar-los, modelitzar-los i aportar una possible solució basada en les aportacions científiques de la disciplina |
|
AR3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica i empresarial des d’una perspectiva científica critica |
|
AR4 |
Emetre informes científics i tècnics sobre situacions concretes de l'economia, els mercats i les empreses |
|
AR6 |
Redactar projectes de caràcter científic de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa |
|
AR7 |
Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut |
|
AR8 |
Gestionar i administrar una empresa o organització, entenent la seva ubicació competitiva i institucional i identificant les seves fortaleses i debilitats; així com realitzar una anàlisi científica |
|
AR9 |
Derivar de les dades, informació rellevant impossible de reconèixer per no científics |
|
AR10 |
Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris científics basats en la utilització d'instruments tècnics |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC12 |
Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
Comprendre l'objectiu de la comptabilitat |
AP7 AP9 AR7 AR9
|
BC5 BC8 BC13
|
CC3
|
Conèixer com es realitza la captació, mesura, valoració i representació comptable de les operacions realitzades per l'empresa |
AP1 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AR1 AR6 AR7 AR8 AR9 AR10
|
BC3 BC4 BC5 BC8 BC12 BC13 BC14
|
CC2 CC3 CC6
|
Conèixer les normes de valoració per la captació dels fets comptables |
AP1 AP3 AP7 AP9 AR1 AR3 AR7 AR9
|
BC4 BC8 BC12 BC13 BC14
|
CC2 CC3 CC6
|
Adaptar-se a les diferents realitats econòmiques i empresarials analitzades |
AP3 AP7 AP8 AP9 AP10 AR2 AR7 AR8 AR9 AR10
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC8 BC10 BC13
|
CC3 CC4
|
Analitzar el procés comptable per la elaboració de la informació financera sobre la situació i els resultats de l'empresa |
AP3 AP9 AP10 AR3 AR9 AR10
|
BC4 BC5 BC8 BC12 BC14
|
CC2 CC3 CC6
|
Analitzar la informació financera sobre la situació i els resultats de l'empresa |
AP1 AP3 AP4 AP6 AP7 AP9 AP10 AR1 AR3 AR4 AR6 AR7 AR9 AR10
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC11 BC12 BC13 BC14
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Interpretar informació financera |
AP1 AP3 AP4 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AR1 AR3 AR4 AR6 AR7 AR8 AR9 AR10
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC11 BC12 BC13 BC14
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Prendre decisions fent servir la informació de síntesi continguda en els comptes anuals |
AP1 AP3 AP4 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AR1 AR3 AR4 AR6 AR7 AR8 AR10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC8 BC10 BC11 BC12 BC13 BC14
|
CC2 CC3 CC4 CC6
|
Conèixer els problemes de revelació d’informació financera i de gestió |
AP2 AP4 AP8 AR2 AR4 AR8
|
BC4 BC8 BC12
|
CC2 CC3 CC6
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: La comptabilitat com sistema d’informació |
La funció de la informació financera en la gestió de les empreses i la seva relació amb els agents externs |
Tema 2: Instruments de representació |
Contingut, estructura i elaboració de comptes anuals |
Tema 3: Anàlisi dels elements de l’actiu |
Característiques econòmiques i financeres del elements patrimonials de l’actiu |
Tema 4: Anàlisi de les fonts de finançament |
Característiques econòmiques i financeres del elements patrimonials del passiu |
Tema 5: Anàlisi d’estats comptables |
Mètodes de anàlisi de les dades dels estat financers dins del procés de presa de decisions |
Tema 6: Comptabilitat de gestió |
Mètodes de valoració dels processos econòmics que es porten a terme en el sí de l’empresa. Anàlisi de les dades dins del procés de presa de decisions |
Tema 7: Procés d’harmonització i normalització comptable |
Problemes i solucions causades per la diversitat de processos d’elaboració d’informació financera |
Tema 8: Problemes de representació de la informació financera |
Noves tendències i problemes de revelació d’informació financera |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
8 |
8 |
16 |
Debats |
|
12 |
12 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
16 |
32 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
32 |
32 |
64 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
6 |
0 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
40 |
40 |
80 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves orals |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa analític i desenvolupament de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació a l’aula , dels diferents continguts del programa de l’assignatura per part del professor |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
X Jornada de ASEPUC de Contabilidad de Costes y de Gestión. Tendencias actuales de la contabilidad de Gestión: una visión práctica.
Organizada por la Universitat Rovira i Virgili. Reus, 1 de diciembre de 2006
|
Debats |
Intercanvi d’idees sobre un tema determinat per tal d’aproximar-se a una situació des de diferents punts de vista |
Presentacions / exposicions |
Presentacions per part dels alumnes de diferents problemes i temes tractats al programa |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Plantejament i resolució d’exercicis i supòsits d’aplicació activa dels estudiants |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Plantejament i resolució d’exercicis i supòsits d’aplicació activa dels estudiants |
Resolució de problemes, exercicis |
Plantejament i resolució d’exercicis i supòsits d’aplicació activa dels estudiants |
|
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Els alumnes voluntàriament podran sol•licitar del professor la resolució individualitzada de qualsevol qüestió relativa a la matèria |
|
|
Descripció |
Pes |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Participació en la ‘Jornada de ASEPUC de Contabilidad de Costes y de Gestión’ |
5 |
Debats |
Es valorarà la participació activa en el debats |
10 |
Presentacions / exposicions |
Els criteris d’avaluació es donaran a conèixer en el transcurs del curs |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els criteris d’avaluació es donaran a conèixer en el transcurs del curs |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
Els criteris d’avaluació es donaran a conèixer en el transcurs del curs |
30 |
Proves orals |
Els criteris d’avaluació es donaran a conèixer en el transcurs del curs |
20 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
GONZÁLEZ PASCUAL, J., Análisis de la empresa a través de su información economico-financiera: fundamentos teóricos y aplicaciones., 2001, Pirámide. Madrid
diversos autores, Análisis financiero, 2006, Instituto Español de Analistas Financieros
ARCHEL DOMENCH, P., Estados contables. Elaboración, análisis e interpretación, 2003, Pirámide, Madrid
BERNSTEIN, L.A., Fundamentos de análisis financieros, 4ª edición, 1997, McGrawHill Irwin. Madrid.
MORENO-LUQUE ABOGADOS, y otros, Presente y futuro de la información financiera, 2003, Gestión 2000, Madrid
diversos autores, Revista española de financiación y contabilidad, 2006, AECA, Madrid
|
|
Complementària |
|
A classe es facilitaran els textos adients per el desenvolupament d’aspectes concrets de cada tema |
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ORGANITZACIÓ I ADMINISTRACIÓ D'EMPRESES/165091102 | MICROECONOMIA/165091105 |
|
|