Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Contribuir a la bona gestió d’empreses i organitzacions, i a l'assignació de recursos, tant en l'àmbit privat com en el públic |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics i empresarials rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic |
|
AP3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica i empresarial, i especialment les relacionades amb les decisions estratègiques en els mercats |
|
AP9 |
Derivar de les dades, informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals |
|
AP10 |
Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics |
|
Recerca |
|
AR1 |
Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos, tant en l'àmbit privat com en el públic, en base a les aportacions científiques realitzades |
|
AR2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics i empresarials rellevants, tant en l'àmbit privat com en el públic, tot sabent interpretar-los, modelitzar-los i aportar una possible solució basada en les aportacions científiques de la disciplina |
|
AR3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica i empresarial des d’una perspectiva científica critica |
|
AR9 |
Derivar de les dades, informació rellevant impossible de reconèixer per no científics |
|
AR10 |
Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris científics basats en la utilització d'instruments tècnics |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
Objectius |
Competències |
Representar i analitzar una economia de bescanvi formada per mercats competitius. Prendre consciència dels elements bàsics que configuren el model d'una economia i de la connexió entre la interacció d'agents i els resultats econòmics. |
AP2 AP3 AP9 AP10 AR1 AR2 AR3
|
BC2 BC4
|
CC4 CC5
|
Identificar les situacions de funcionament econòmicament ineficient d'un mercat competitiu i dissenyar mecanismes que posin remei a la ineficiència. Prendre consciència de les limitacions d'un mercat competitiu i de la importància del disseny de mecanismes econòmics. |
AP1 AP2 AP3 AP9 AP10 AR1 AR2 AR3 AR9 AR10
|
BC1 BC4
|
CC4 CC5
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Teoria dels consumidors
|
1.1. Restriccions pressupostàries
1.2. Preferències sobre els béns
1.3. Funcions d’utilitat sobre els béns
1.4. Funcions de demanda |
Tema 2. Teoria de l’intercanvi
|
2.1. Caixa d’Edgeworth
2.2. Equilibri general competitiu
2.3. Eficiència en el sentit de Pareto
2.4. Els dos Teoremes Fonamentals de l’Economia del Benestar |
Tema 3. Externalitats
|
3.1. Anàlisi d’equilibri general de les externalitats
3.2. Anàlisi d’equilibri parcial de les externalitats
|
Tema 4. Béns públics
|
4.1. Provisió eficient d’un bé públic
4.2. Finançament privat d’un bé públic i polissons
4.3. Finançament públic d’un bé públic
|
Tema 5. Incertesa
|
5.1. Teoria de la utilitat esperada
5.2. El mercat d’assegurances
|
Tema 6. Mercats amb informació asimètrica
|
6.1. Anàlisi del risc moral
6.2. Anàlisi de la selecció adversa
|
Tema 7. Teoria de contractes
|
7.1. Contractes en presència de risc moral
7.2. Contractes en presència de selecció adversa
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
40 |
50 |
90 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
11 |
13 |
Proves pràctiques |
|
5 |
40 |
45 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció del curs i resolució de dubtes |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts del programa mitjançant apunts prèviament lliurats. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves objectives de tipus test |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Resolució de dubtes dels estudiants i orientació sobre la manera d'estudiar l'assignatura |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
Proves objectives de tipus test, entre 10 i 15, de 4 opcions per pregunta i amb penalització en cas de resposta incorrecta |
50% |
Proves pràctiques |
Consistents en la definició de conceptes, explicació de resultats i resolució d'exercicis numèrics |
50% |
Altres |
L'estudiant triarà una de dues opcions: avaluar-se durant el curs mitjançant una sèrie de proves objectives i de proves pràctiques o bé avaluar-se al final de curs, el dimarts 30 gener de 2007, mitjançant una única prova consistent en preguntes de tipus test i exercicis |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Robert S. Pindyck i Daniel L. Rubinfeld, Microeconomía, 5a, Prentice Hall, Madrid
Hal R. Varian, Microeconomía intermedia: un enfoque actual, 5a, Antoni Bosch, Barcelona
Walter Nicholson, Teoría microeconómica, 8a, Thomson, Madrid
|
|
Complementària |
Hugh Gravelle i Ray Rees, Microeconomía, 3a, Pearson Prentice Hall, Madrid
|
|
|
Altres comentaris |
Es pressuposa que l'estudiant ha cursat i superat una assignatura equivalent a Microeconomia I de les titulacions d'Economia, Administració i Direcció d'Empreses o Ciències Empresarials |
|