Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Analitzar i avaluar informació econòmica i jurídica relativa al Sector Públic. |
|
Professionalitzador |
|
AP4 |
Diagnosticar problemes econòmiques, jurídics i de gestió i desenvolupar solucions adients. |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Resoldre problemes de manera efectiva aplicant coneixements i habilitats multidisciplinars en entorns institucionals nous i canviants. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
Objectius |
Competències |
Analitzar les decisions estratègiques dels agents mitjançant la teoria de jocs. Comprendre com decideix cada agent quan ha d'interactuar amb un altre. |
AC1 AP4
|
BC2 BC3
|
CC2
|
Determinar les preferències dels individus quan prenen decisions en un entorn incert. |
AC1 AP4
|
BC3
|
|
Reformular els conceptes d'utilitat i avaluar la validesa dels conceptes i les proposicions deduïdes en un entorn cert |
AC1 AP4
|
BC3
|
|
Revisar els models bàsics d'informació asimètrica. Enmarcar aquests models dins de la teoria de l'empresa. |
AP4
|
BC3
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
1. Jocs estàtics |
Representació dels jocs en forma normal. Estratègies dominants i dominades. Equilibri de Nash. Les estràtegies maximin. Estratègies mixtes i existència d'un equilibri.
|
2. Jocs dinàmics |
Jocs dinàmics amb informació perfecta. Jocs en dues etapes amb informació imperfecta. Jocs repetits en dues etapes. Jocs repetits infinitament.
|
3. Teoria de la utilitat esperada |
La utilitat esperada. Critiques al model de la utilitat esperada: les paradoxes de Allais i Ellsberg.
|
4. Aversió al risc |
Concavitat i aversió al risc. Mesures de l'aversió al risc: aversió al risc absolut i relatiu
|
5. Informació asimètrica |
Risc moral. Selecció adversa. Senyalització |
6. Contractes e incentius |
Model principal-agent. El model principal-agent amb risc moral. El model principal-agent amb selecció adversa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
36 |
64 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
16 |
22 |
38 |
Treballs |
|
0 |
30 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
0 |
8 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicar el programa de l'assignatura, i els criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'exercicis orientats a aplicar i concretar els conceptes bàsics de la assignatura. |
Treballs |
Treball individual que analitzarà en profunditat un apartat concret del programa. |
Presentacions / exposicions |
Defensa oral del treball en la que s'obrirà un torn de debat amb tots els estudiants. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Sessió Magistral |
Atenció personalitzada |
Treballs |
|
Descripció |
Es recomana que els estudiants utilitzin les hores d'atenció personalitzada.
A les sessions magistrals i durant la resolució de problemes a l'aula ordinària, hi haurà un espai destinat a la resolució de dubtes.
L'elaboració del treball estarà tutoritzat.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
A començament de curs es proposaran un nombre limitat de temes d'entre els que cada estudiant n'haurà d'escollir un per analitzar en profunditat. |
20% |
Presentacions / exposicions |
El treball s'ha de defensar oralment |
10% |
Proves pràctiques |
Proves parcial dels continguts de l'assignatura |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es recomana la participació en l'avaluació continuada. En cas de que l'alumne no hi participi, haurà de realitzar un únic examen de tots els continguts del programa. |
Bàsica |
Nicolson, W, Teoría microeconómica, McGraw-Hill, Madrid, 8a ed. 2004
Gravelle, H y Rees, R, Microeconomía, Pearson Educación, Madrid, 3a ed. 2006
Pindyck, RS y Rubinfeld, DL, Microeconomía, Prentice Hall, Madrid, 5a ed. 2001
|
|
Complementària |
Gibbons, R., Un primer curso de teoría de juegos, Antoni Bosch, Barcelona, 1993
Dixit, AK y Nalebuff, BJ, Pensar estratégicamente, Antoni Bosch, Barcelona, 1992
Macho-Stadler, I y Pérez Castrillo, D, Introducción a la economía de la información, Ariel Economía, Barcelona, 2a. ed. 2005
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL EMPÍRICA/165091208 | TEORIA DE L´ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL/165091112 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTADÍSTICA/165091104 | MICROECONOMIA/165091105 |
|
|