DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura TEORIA DEL SECTOR PÚBLIC Codi 165091130
Ensenyament
Organització Industrial (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Departament Economia
Coordinador/a
THEILEN -, BERND GEORG
Adreça electrònica ricardo.flores@urv.cat
Professors/es
FLORES FILLOL, RICARDO
Web
Descripció general i informació rellevant Errades de mercat i anàlisi microeconòmica del paper del Sector Públic

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Analitzar i avaluar informació econòmica i jurídica relativa al Sector Públic.
  AC3 Aplicar tècniques d’anàlisi estadístic i computacional.
  Professionalitzador
  AP4 Diagnosticar problemes econòmiques, jurídics i de gestió i desenvolupar solucions adients.
  Recerca
  AR3 Dissenyar, implementar i avaluar polítiques publiques.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC5 Treballar en equip i gestionar equips exercint capacitat de lideratge.
  BC6 Planificar i organitzar les seves tasques i les de l’equip amb el que treballa.
  BC7 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC3 Desenvolupament d’habilitats informacionals

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Resoldre problemes de forma autònoma AC1
AC3
AR3
BC2
Treballar en equip AC1
AP4
AR3
BC5
BC6
CC2
CC3
Adquirir els instruments necessaris per a analitzar els problemes de la distribució justa de la renda AC1
AR3
BC7
CC2
Explicar i analitzar el sistema impositiu AC3
AP4
AR3

Continguts
Tema Subtema
I EL SECTOR PÚBLIC I L'EFICIÈNCIA 1. Introducció al Sector Públic
2. Conceptes d'eficiència
II TEORIA DE LA IMPOSICIÓ 3. Criteris de valoració de sistemes tributaris
4. Efectes microeconòmics de la imposició
5. Imposición óptima. Eficiència i equitat
6. Incidència impositiva

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
17 12.75 29.75
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 25 35
 
Atenció personalitzada
0 2 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 6 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicar el programa de l'assignatura, els criteris d'avaluació, etc.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de la assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució d'exercicis orientats a aplicar els conceptes bàsics de l'assignatura i a profunditzar i ampliar els conceptes bàsics

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Descripció
Atenció individual de l'alumne per resoldre dubtes en relació als continguts de la assignatura i als exercicis

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Se han de resoldre exercicis en grup durant cada tema. A més s'han d'exposar els exercicis en classe. També es valora la discussió dels exercicis. 25%
Proves objectives de preguntes curtes Un examen final de tots els continguts de l'assignatura i un exàmen parcial. Per poder aprovar l'assignatura, la nota de cada examen ha de ser un mínim de 4.

60%
Altres

Es valora la participació en classe

15%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

- L'alumne que no opti per l'avaluació continuada, realitzarà un examen final el dia de la 1a convocatòria de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació. En segona convocatòria: - El dia de la 2a convocatòria es realitzarà un examen final de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació.


Fonts d'informació

Bàsica Albi Ibáñez E., González-Páramo i Zubiri J.M., Economia Pública vols. 1 i 2, 2004, Barcelona: Ariel
Rosen, H.S., Manual de Hacienda Pública, 2001, Madrid: McGraw Hill

Complementària Stiglitz, J.E., La Economía del Sector Público, 2002, Barcelona: Antoni Bosch
Auerbach, A. y Feldstein, M. (eds.), Handbook of Public Economics, 1985, Amsterdam: North-Holland
Jha, R., Modern Public Economics, 1998, London: Routledge
Laffont, J.-J., Fundamentals of Public Economics, 1996, Cambridge Massachusetts: MIT Press

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL I REGULACIÓ/165091128
AVALUACIÓ DE POLÍTIQUES PÚBLIQUES/165091131

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ECONOMIA PÚBLICA/165091127
 
Altres comentaris
Es recomana la participació en l'avaluació continuada. El percentatge de aprovats entre els estudiants que participen en l'avaluació continuada es molt superior al dels estudiants que no hi participen.