Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Analitzar i avaluar informació econòmica i jurídica relativa al Sector Públic. |
|
AC3 |
Aplicar tècniques d’anàlisi estadístic i computacional. |
|
Professionalitzador |
|
AP4 |
Diagnosticar problemes econòmiques, jurídics i de gestió i desenvolupar solucions adients. |
|
Recerca |
|
AR3 |
Dissenyar, implementar i avaluar polítiques publiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC5 |
Treballar en equip i gestionar equips exercint capacitat de lideratge. |
|
BC6 |
Planificar i organitzar les seves tasques i les de l’equip amb el que treballa. |
|
BC7 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
Resoldre problemes de forma autònoma |
AC1 AC3 AR3
|
BC2
|
|
Treballar en equip |
AC1 AP4 AR3
|
BC5 BC6
|
CC2 CC3
|
Adquirir els instruments necessaris per a analitzar els problemes de la distribució justa de la renda |
AC1 AR3
|
BC7
|
CC2
|
Explicar i analitzar el sistema impositiu |
AC3 AP4 AR3
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Errades de mercat (I): béns públics i monopolis
|
1.1. Introducció
1.2. La defensa nacional
1.3. La dilació en la justícia
1.4. La regulació de monopolis
|
2. Errades de mercat (II): externalitats
|
2.1. Introducció
2.2. Possibles solucions
2.3. El cas dels recursos renovables
|
3. Errades de mercat (III): béns preferents i béns prohibits
|
3.1. Introducció
3.2. Educació
3.3. Sanitat
3.4. Habitatge
3.5. Drogues
|
4. Imposició (I): principis, eficiència i equitat
|
4.1. Els principis de la imposició
4.2. Eficiència
4.3. Equitat: filosofia, principis d’equitat i progressivitat
|
5. Imposició (II): senzillesa, flexibilitat, elusió i evasió
|
5.1. Senzillesa
5.2. Flexibilitat
5.3. Conflictes entre criteris tributaris
5.4. Elusió
5.5. Evasió o frau
|
6. Imposició (III): Efectes microeconòmics de la imposició |
6.1. Equitat, estàtica comparativa i tipus de béns
6.2. Efecte substitució i efecte renda
6.3. Efectes d’un impost sobre el benestar
6.4. L’excés de gravamen
6.5. La incidència impositiva
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
17 |
12 |
29 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
25 |
35 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
2 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicar el programa de l'assignatura, els criteris d'avaluació, etc. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de la assignatura |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Resolució d'exercicis orientats a aplicar els conceptes bàsics de l'assignatura i a profunditzar i ampliar els conceptes bàsics |
|
Sessió Magistral |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Atenció individual de l'alumne per resoldre dubtes en relació als continguts de la assignatura i als exercicis |
|
|
Descripció |
Pes |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Comentari de textos econòmics en premsa especialitzada i generalista. També es valora la discussió dels exercicis. |
25% |
Proves mixtes |
Un examen final de tots els continguts de l'assignatura i un exàmen parcial. Per poder aprovar l'assignatura, la nota de cada examen ha de ser un mínim de 4.
|
60% |
Altres |
Es valora la participació en classe |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- L'alumne que no opti per l'avaluació continuada, realitzarà un examen final de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació. |
Bàsica |
Bustos Gisbert A., Lecciones de Hacienda Pública, 2007, Colex
Albi Ibáñez E., González-Páramo i Zubiri J.M., Economia Pública vols. 1 i 2, 2004, Barcelona: Ariel
Theilen B., Teoría del Sector Público, 2007, URV
Rosen, H.S., Manual de Hacienda Pública, 2001, Madrid: McGraw Hill
|
|
Complementària |
Stiglitz, J.E., La Economía del Sector Público, 2002, Barcelona: Antoni Bosch
Auerbach, A. y Feldstein, M. (eds.), Handbook of Public Economics, 1985, Amsterdam: North-Holland
Jha, R., Modern Public Economics, 1998, London: Routledge
Laffont, J.-J., Fundamentals of Public Economics, 1996, Cambridge Massachusetts: MIT Press
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|