DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura MICROECONOMIA SUPERIOR Codi 165091137
Ensenyament
Organització Industrial (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
OLIVA FURES, MARTIN
Adreça electrònica
Professors/es
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Estudi de models de interacció entre agents que expliquen l'assignació de recursos en una economia.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
  AR3 Dissenyar, implementar i avaluar polítiques publiques.
  AR4 Dissenyar, implementar i avaluar l'adquisició i licitació de bens i serveis.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC4 Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Analitzar els sistemes d'assignació de recursos, incorporant informació incorplerta i comportaments estratègics. AR3
AR4
BC4
CC4
Comprendre la formalització dels jocs d'estrategia AR3
AR4

Continguts
Tema Subtema
I Introducció 1. Models. Agents. Interacció.
II Equilibri general i benestar 1. Economies d’Intercanvi. Equilibri. Eficiència.
2. Els dos teoremes de l’economia del benestar
3. Equilibri amb producció.
4. Equilibri general i economia internacional
5. Temps i incertesa.
6. Cor i equilibri. Economies rèplica.
III Estructures d’informació i jocs no cooperatius 1. Forma Estratègica.Esratègies dominants. Equilibri de Nash.
2. Formal Extensiva.Refinaments de l’equilibri de Nash..
3. Jocs de Negociació
4. Informació incomplerta i Equilibri bayesià.
IV Subhastes i disseny de mecanismes 1. Valor comú i valor privat.
2. Les quatre subhastes bàsiques
3. El model de valoracions privades independents.
4. El teorema d’equivalència d’ingressos.
5. Diseny de mecanismes. El principi de Revelació.
6. Un model de valor comú.
V Economia de la Informació 1. Jocs dinàmics amb informació imperfecta. Equilibri sequencial.
2 Selecció adversa. Senyalització. Cribatge.
3. Qualitat. Garanties.
4. Hazar Moral.Incentius.Principal i Agent. Informació oculta.Acció oculta
5. Negociació bilateral amb informació incomplerta.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
28 56 84
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
22 22 44
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de Desenvolupament
2 0 2
Proves objectives de preguntes curtes
4 12 16
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació general de l'assignatura
Sessió Magistral Exposició de cadascun dels temes que conformen l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució d'exercicis i qüestions teòriques a l'aula.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Atenció personalitzada a dubtes de caràcter general de l'assignatura i de l'avaluació i específics de cada tema.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves de Desenvolupament Consisteixen en el desenvolupament de 3 qüestions teòriques o exercicis el dia de la convocatòria. 80
Proves objectives de preguntes curtes Realització, de manera individualitzada, d'exercicis i qüestions teòriques breus que s'entreguen en una data prèviament senyalada. 20
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació en segona convocatòria és mitjançant examen.


Fonts d'informació

Bàsica

Jehle, G. y P. Reny, 2001. Advanced Microeconomic Theory. 2nd. Ed. Addison Wesley.

Kreps, David. 1994.Curso de Teoría Microeconómica, Mc Graw Hill.

Mas-Colell, Andreu, et al, 1995.  Microeconomic Theory. Oxford.

Complementària

Gardner, R., 1995. Juegos para empresarios y Economistas. Bosch.

Gintis, H., 2000. Game theory evolving. Princeton.

Gravelle, H. y R. Rees, 2006. Microeconomia. Pearson. Prentice Hall.

Laffont, J.J. i D. Martimort, 2002. The theory of incentives. Princeton.

Rasmusen, E., 2001. Games and information, 3ª ed. Blackwell.

Starr, R., 1997. General Equilbrium Theory. Cambridge.

Tirole, J., 1989. Teoría de la Organización Industrial. Ariel.

Varian, H., 1992. Análisis microeconómico, 3ª ed. Barcelona: Antoni Bosch,

Villar, A., 1999. Lecciones de Microeconomia. Bosch.

Wolfstetter, E., 1999. Topics in Microeconomics. Cambridge.

Recomanacions