Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR1 |
Dominar tècniques avançades d’anàlisi estadístic i computacional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Resoldre problemes de manera efectiva aplicant coneixements i habilitats multidisciplinars en entorns institucionals nous i canviants. |
|
BC4 |
Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
Conèixer les interrelacions entre les institucions monetàries i els agents d'una economia |
|
BC3
|
|
Introduir temes de debat i discussió a les classes a partir de les lectures |
|
BC1 BC2 BC3 BC4
|
CC2 CC3
|
Estudiar les decisions d'un agent racional en condicions d'incertesa. |
AR1
|
BC2 BC3
|
|
Presentar els models bàsics d' equilibri general amb mercats financers i les seves implicacions sobre la valoració d'actius. |
AR1
|
BC2 BC3
|
|
Analitzar la selecció de carteres en un context mitjana-variància i estudiar els models de valoració d' actius del CAPM |
AR1
|
BC2 BC3
|
|
Tema |
Subtema |
1.Teoria de la utilitat esperada i aversió al risc |
1.1 Utilitat esperada
1.2 Loteries monetàries i aversió al risc |
2. Actius contingents, mercats complets i valoració per arbitratge |
2.1 Introducció
2.2 Economies amb un conjunt complet d’actius Arrow-Debreu
2.3 Economies amb un conjunt complet d’actius complexos
2.4 Valoració per arbitratge
|
3. Teoria de carteres i valoració d’actius financers |
3.1 Anàlisi mitjana-variància
3.2 “The Capital Asset Pricing Model” (CAPM)
3.3 Separació en dos fons
|
4. La modelització de les expectatives |
4.1. Les expectatives adaptatives
4.2. Les expectatives racionals
4.3. El model de Cagan |
5. La política monetària com a política d'estabilització |
5.1. Elaboració de la política monetària en condicions d'incertesa
5.2. La discreció vers les regles
5.3. La ineficàcia de la políitica monetària
5.4. Polítiques dinàmicament inconsistents |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
42 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Breu introducció del curs |
Sessió Magistral |
A les sessions magistrals s'exposarà la part teòrica que figura al programa. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Un cop introduïda la teoria, es desenvoluparà l'anàlisi pràctic a partir d'exercicis. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es proposarà una (o varies) discussió crítica o comentari d'algun article, problema o exercici. |
|
Atenció personalitzada |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
L'alumne podrà aprofitar els horaris d'atenció i tutories per resoldre dubtes respecte al contingut del curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Entrega d'exercicis |
15% |
Resolució de problemes, exercicis |
Preparació de comentaris i discussions crítiques de textos d'actualitat i articles |
15% |
Proves de Desenvolupament |
Examen final |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura es divideix en dos blocs diferenciats: economia financera i economia monetària. En la primera convocatòria es realitzarà un examen final per cada part. En la segona convocatòria, l'alumne serà avaluat mitjançant un examen únic del temari complet de l'assignatura. |
Bàsica |
A. Argandoña, C. Gámez i F. Mochón, Macroeconomia Avanzada I, 1, 1996
M. Sanso i M. Ponz, Curso de Macroeconomía Superior 2, 1, 2000
M. Ferré, Material docent (publicació), ,
Huang, C.F. and R.H. Litzenberger, Foundations for Financial Economics, 1, 1988
Carolina Manzano, Material docent, ,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana assistència regular a les classes i l’estudi de l’assignatura amb regularitat per tal de poder aplicar els coneixements adquirits a les sessions magistrals en els debats, treballs i exercicis. |
|